Gå til innhold

Abort

Gjest jente87

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg begynne?

Tok min foerste abort naar jeg var 16aar! var vell mer barnefaren som tok avgjoerelsen! husker ikke saa mye fra den perioden, eneste jeg grein mye, skreiv mange dikt og sanger!

den andre aborten var naar jeg var 18aar! det er denne jeg angrer "mest" paa!

igjen tok jeg hensyn til barnefaren, vi begge gikk skole, og han overtalte meg att det var den beste avgjoerelsen!

Jeg grein hele dagene fram til inngrepet! jeg gjorde det jeg trodde var best for meg og kjaersten min, jeg ville jo ikke miste han eller "oedelegge" livet hans paa noen maate! vansklig for meg aa fortelle om helheten i situasjonen min!

Jeg tenker paa de to barna jeg kunne hatt hos meg naa, har kun fortalt noen venner om abortene, men aldri snakket om det! jeg er ikke saa aapen om foelelser og saant!

Pluselig kom ett baby bom, aa saa si alle vennene mine vart gravid i tur og orden! det var veldig vansklig for meg, jeg distanserte meg, orket ikke tanken paa aa vere sammen med de, gravide mager, babyvogner, bleier!!

Naa har jeg faatt meg ny kjaereste! han er 21aar sann som meg og er snart nyutdannet styrmann! vi har det egentlig super bra!

Saa vart vi bedt i barnedaap til hans bestekompiss( kjaersten mi skal vere fadder)!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare meg, jeg har takket nei til alle invitasjonene til daap, bursdagsselskap til venner og familiers barn! greier ikke tanken paa att jeg valgte bort mine!

saa naa begynnder kjaersten min aa mase, hvorfor jeg ikke vil bli me, att jeg aldri vil besoke hans fadderbarn, hans tantebarn osv.!

sannheten er att det gjoer so vondt aa se andre me barn! jeg angrer saa mye!

jeg har saa lust paa min egen, en som trenger meg, som jeg kan ta vare paa!

jeg foeler meg veldig klar, aa tror dette er noe jeg trenger! Jeg kjenner ett tomrom i meg, en lengsel etter dette!

vet ikke om jeg fikk fram hvordan jeg foeler, men det lettet hjerte litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har aldri tatt en abort selv, så klarer ikke helt sette meg inn i situasjonen. Men skjønner at det er fryktelig vanskelig. Tror ikke jeg hadde taklet abort så veldig godt selv. :klemmer:

Hvis du føler deg trygg på kjæresten din, burde du fortelle ham om hvordan du føler det. Ta det en gang det er bare dere to og dere har god tid til å få snakket ut oom dette. Da får han bedre forståelse for hvorfor du er som du er. I tillegg kan det bli lettere for deg når du har delt det med noen. Det er tungt å bære på slike følelser alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå det er vanskelig! Sikkert ikke alltid lett å vite hva som er rett når man er så ung heller, og press er ikke så lett å motstå heller kan jeg tenke meg.

Jeg har aldri vært gravid eller tatt abort, men kjenner fortsatt det tomrommet at jeg ikke har barn, er i begynnelsen av 20 årene. Noen ganger gråter jeg også over at jeg ikke har det, tro det eller ei. Jeg klarer knapt å være i nærheten av en baby uten nesten å få tårer i øynene!

Og jeg blir skikkelig påvirket når jeg ser at mange barndomsvenninner har barn allerede. Men kan jo være at det er hormoner som roter med oss kvinner?

Det er sikkert naturen som gjør at vi "får lyst" på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. må være fælt å ta en abort.. trur aldrig jeg hadde klart det. iallefall nå når jeg tenker på hvor høyt jeg elsker mine 3 barn.. håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Tone_*

abort er det verste eg har vore med på! Var ikkje eg som tok avgjørelsen men "barnefaren". eg forstår han, "barnet" vart laga bak ein bensnstasjon i russetida, og eg hgsa ikkje navnet på han før eg var NØDT å finne det ut for å fortelje den "fantastiske" nyheten. skulle aldri hørt på han. ville hatt termin om tre veke, og det er fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke kritikk, men jeg ville bare spørre om hva det er som er så vanskelig. Jeg skjønner det ikke helt. OK, jeg er mann, men du kvittet deg med noen klumper som kunne blitt til små barn. Er problemet at du har så lyst på barn, eller er det dårlig samvittighet for at du "er en morder," "er slem," osv? Du er jo uforskammet ung, så du vil da alltids få sjansen til å få en av disse bæsjefabrikkene senere i livet. Peace + klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...