Gå til innhold

Playstation 3

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Hei.

vurderer å kjøpe Playstation 3 til kjæresten til jul, men lurer litt på hva det er mer enn en spill konsoll. Vil den funke som en harddisk slik at man har "pc" på tven? Altså kan se på webtv ol???

Han har en harddisk som han bruker til det i dag og det jeg lurer på er om den kan erstatte den eller ikke. Gidder ikke om den bare egner seg til å spilles på...

Skjønner ikke så mye av sånt jeg, men prøver å finne på en fin julegave...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en internett browser på maskinen ja, men den er ikke verdens beste syntes jeg. Veldig knotete og rar i skjermen syntes nå jeg.

Den kan brukes som en blue-ray spiller.

Gjest gjest_vips
Skrevet
Hei.

vurderer å kjøpe Playstation 3 til kjæresten til jul, men lurer litt på hva det er mer enn en spill konsoll. Vil den funke som en harddisk slik at man har "pc" på tven? Altså kan se på webtv ol???

Han har en harddisk som han bruker til det i dag og det jeg lurer på er om den kan erstatte den eller ikke. Gidder ikke om den bare egner seg til å spilles på...

Skjønner ikke så mye av sånt jeg, men prøver å finne på en fin julegave...

Det er mer enn bare en spillmaskin, vår er satt opp til å 'streame' filer fra PC'en til konsollen slik at vi kan se på alle lagrede bilder og filmer, høre musikk etc. Vi har mye større TV enn PC-skjerm, så jeg føler vi har stort utbytte av å se på digitale foto via av PS3'en.

Skrevet
Altså kan se på webtv ol???

Du kan ikke se på web-tv (som f.eks. tv2 Sumo) på PS3, men du kan se på f.eks. YouTube. Browseren er veldig enkel med få funksjoner.

Skrevet

Du kan legge inn filmer på harddisken via minnepenn etc, og kanskje kommer det en playtv som kan brukes i Norge også snart, så man kan ta opp fra tv'n.

Du kan også koble til tastaur til maskinen, og som nevnt går det ann å installere Linux og bruke den som en pc, men man kjøper da ikke ps3 fordi man trenger en pc, eller hva? :)

Skrevet

At den fungerer som blueray spiller er en veldig god kvalitet!

Ellers er den også fin til bilder, musikk osv :)

Skrevet

fungerer også som mediaserver, dvs at du kan spille musikk/filmer eller se på bildene fra pc på tv, gjennom ps3. Se her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...