Gjest Gjest_vimsa_* Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hei. vurderer å kjøpe Playstation 3 til kjæresten til jul, men lurer litt på hva det er mer enn en spill konsoll. Vil den funke som en harddisk slik at man har "pc" på tven? Altså kan se på webtv ol??? Han har en harddisk som han bruker til det i dag og det jeg lurer på er om den kan erstatte den eller ikke. Gidder ikke om den bare egner seg til å spilles på... Skjønner ikke så mye av sånt jeg, men prøver å finne på en fin julegave...
Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Du har en internett browser på maskinen ja, men den er ikke verdens beste syntes jeg. Veldig knotete og rar i skjermen syntes nå jeg. Den kan brukes som en blue-ray spiller.
Gjest gjest_vips Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Hei. vurderer å kjøpe Playstation 3 til kjæresten til jul, men lurer litt på hva det er mer enn en spill konsoll. Vil den funke som en harddisk slik at man har "pc" på tven? Altså kan se på webtv ol??? Han har en harddisk som han bruker til det i dag og det jeg lurer på er om den kan erstatte den eller ikke. Gidder ikke om den bare egner seg til å spilles på... Skjønner ikke så mye av sånt jeg, men prøver å finne på en fin julegave... Det er mer enn bare en spillmaskin, vår er satt opp til å 'streame' filer fra PC'en til konsollen slik at vi kan se på alle lagrede bilder og filmer, høre musikk etc. Vi har mye større TV enn PC-skjerm, så jeg føler vi har stort utbytte av å se på digitale foto via av PS3'en.
Meaty Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Altså kan se på webtv ol??? Du kan ikke se på web-tv (som f.eks. tv2 Sumo) på PS3, men du kan se på f.eks. YouTube. Browseren er veldig enkel med få funksjoner.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 TS: Man kan legge inn en spesiell versjon av Linux på den, da fungerer den mye likt som en vanlig datamaskin (nettleser, open office pakke IM client [MSN Messenger klone], bilderedigeringsprogram mm). Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_Dog_Linux
pittie Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Du kan legge inn filmer på harddisken via minnepenn etc, og kanskje kommer det en playtv som kan brukes i Norge også snart, så man kan ta opp fra tv'n. Du kan også koble til tastaur til maskinen, og som nevnt går det ann å installere Linux og bruke den som en pc, men man kjøper da ikke ps3 fordi man trenger en pc, eller hva?
FoxyFish Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 At den fungerer som blueray spiller er en veldig god kvalitet! Ellers er den også fin til bilder, musikk osv
RedFox81 Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 fungerer også som mediaserver, dvs at du kan spille musikk/filmer eller se på bildene fra pc på tv, gjennom ps3. Se her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå