Gå til innhold

Vurderer iPhone, muligens kjøpe via Ebay eller finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vurderer altså å kjøpe iPhone, men så lurer jeg på å kjøpe den via enten ebay eller finn.no eller andre internettsider. Så er jeg usikker på om jeg skal tørre det, spesielt via finn.no, for hvordan kan jeg være sikker på å ikke bli "svindlet"? Om man kjøper med en privatperson må man jo som regel først betale for produktet, men hva om jeg i verstefall ikke skulle få noen iPhone i posten fordi noen har lurt meg! *worst case scenario* jeg vet! Men er det noen som har kjøpt via sånne sider? :)

Er dere ellers fornøyde med telefonen?

(Jeg skal kjøpe den slik fordi jeg vil ha den uten binding..)

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regel 1 er å se på kjøps og salgshistorien til selgeren. Om de har fått godt respons og har solgt mange ting. Er det dyre greier kjøper jeg aldri fra de som har solgt under 500 ting og har under ca 98% postitiv tilbakemelding.

Du bør betale via Paypal, da får du en viss sikkerhet, til de på finn og ;) Eller du kan be om oppkrav. Jeg har kjøpt fra ebay, qxl og finn, aldri blitt lurt.

Samboeren min har iPhone, beste gadgeten han har hatt i sitt liv :fnise:

Skrevet

Jeg kjøpte 1. generasjons iPhone på eBay tidligere i år. Selger hadde 100% positive tilbakemelding og jeg betalte med PayPal (opptil 2000$ sikring). Bortsett fra treg frakt (~2 uker med USPS) så var det knirkefritt.

Så lenge du betaler via sikre metoder som PayPal og trygge selgere så kan man være rimelig trygg på dette.

Telefonen er helt OK.

Skrevet

Jeg hadde kanskje ikke gjort det, enkelt og greit fordi det er greit å ha en butikk å gå til dersom (når) noe går galt med den. Jeg er en ebay-fanatiker, men kjøper ikke sånne ting der, selv om det går helt greit for mange.

Skrevet

Bare pass på at om du er fan av å bruke bluetooth så er vist ikke den helt stabil på andre ting enn headsett om jeg ikke husker feil..

Skrevet

Mannen har en slik, og er veldig fornøyd, selv ville jeg ikke hatt en slik, syntes den er altfor stor til å være praktisk..

Skrevet

Ja, det var nettopp det jeg tenkte, at det kanskje er bedre å kjøpe via ebay siden man kan bruke paypal der, så takk for svar! :) Så får vi se om det blir iPhone i januar når stipendet kommer :fnise:

Har dere andre erfaringer med selve telefonen da? Vet jo en del om den, men hva synes dere om den, er det grei å bruke? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...