Gå til innhold

Katt v.s Marsvin


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer m.h.t. å ha katt OG marsvin? Går det greit, eller vil marsvinet bli et naturlig bytte for katten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady-M

Har du katt og skal skaffe deg marsvin? Er nok en mulighet for at marsvinet blir et naturlig bytte for pus.... :-? Men en liten kattunge er jo omtrent samme størrelse som et voksent marsvin, så det vil vel ikke være noe problem. Har hørt om at katter og marsvin er kompiser, men da har de vært sammen fra de er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et voksent marsvin, og har også en kattunge. Det går helt fint. Når marsvinet er i buret sitt (noe han som regel er...) sitter katteni høyhekken på utsiden av buret og sover. Han har klart å komme seg inn i buret, men det har gått bra det også.

Når marsvinet er ute på gulvet, holder katten seg litt unna faktisk.

I tillegg har jeg fugler og hund sammen med katten. det er bare å tilrettelegge litt. Og kanskje ikke la katten være i samme rom som marsvinet, når den er alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to marsvin og to katter (den ene er unge og skal desverre bort).

Vi har bevist prøvd og skremme katta med marsvinet, dette for at hun ikke skal prøve og ta dem.

Når jeg bytter spon hos marsvin sitter de gjerne i en balje, og katta er ofte borte og snuser. Det har hendt at hun er frampå med en labb, men da har hun rett og slett blitt kjeppjaga bort.

Vår erfaring er at dette går greit, men marsvina og katta befinner seg på to plan også, da........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg skrev at katta og marsvinet er på to plan, mente jeg at marsvinbura står oppå en kommode, og katta er jo stort sett på gulvet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er egentlig veldig lette å dressere til å ikke ta noe. Alle vet jo at hund og katt ikke går sammen, men hvis de er vant til hverandre så er de bestevenner. Selv har jeg en liten hermelinkanin, og når nabokatten er på besøk er jeg aldri redd for at den skal ta kaninen selv om den er liten. Katten er nemlig vant til kanin og ser ikke på kaniner som "mat". Hjemme hos mamma er det forresten to katter i stuen og mus på loftet. :ler: Det sier litt om hvor late katter egentlig er, de gidder ikke ta noe som gir motstand. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...