Britney Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hei! Jeg venter spent på svar fra Gründerskolen om jeg kommer inn (deltid sommer). Flere? Noen som har fått svar enda? Ellers har jeg veldig lyst til å høre erfaringer fra tidligere studenter, og om hvilken betydning Gründerskolen har fått for dere i ettertid med tanke på karriere og jobb.
Britney Skrevet 29. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. november 2008 Hei! Jeg venter spent på svar fra Gründerskolen om jeg kommer inn (deltid sommer). Flere? Noen som har fått svar enda? Ellers har jeg veldig lyst til å høre erfaringer fra tidligere studenter, og om hvilken betydning Gründerskolen har fått for dere i ettertid med tanke på karriere og jobb. Ingen?
Tintin Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg har også tenkt på Gründerskolen. Hvordan har du søkt for å komme inn der?? Og hvordan utdanning har du fra før??
Britney Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har også tenkt på Gründerskolen. Hvordan har du søkt for å komme inn der?? Og hvordan utdanning har du fra før?? Alt du trenger å vite om søknadsprosessen finner du på hjemmesidene deres, men det involverer å søke gjennom uio studentweb, skrive et motivasjonsbrev og et intervju. Har realfaglig teknologisk utdanning og tar nå en mastergrad som retter seg mot kommersialisering av teknologi. Grunnen din for å ville søke? Bakgrunn?
Tintin Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Grunnen min for å ville søke det er at jeg rett og slett vil prøve noe helt nytt.. Og kanskje et avbrekk mellom bachelor og master. Hva heter den masteren din?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Jeg gikk på Gründerskolen for noen år siden. Utrolig lærerikt og ikke minst GØY! En erfaring jeg ikke ville vært foruten. I forhold til karriere, så har det absolutt vært et stort pluss! Det ser bra ut på CV'n og det er også et fint samtaleemne på intervju. Noe spes dere lurer på?
Tintin Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Alt egentlig!! hvordan likte du fagene? Var det veldig tøffe fag, ble det mye lesing? Hvordan trivdes du i utlandet?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Jeg er visst litt treg til å svare. Har ikke mye tid til KG om dagen. Jeg trivdes veldig godt i utlandet egentlig. Jeg (vi) hadde til dels store utfordringer med språk (ikke engelsk) og kultur (ikke vestlig) , samt veldig hjemlengsel (kjærsten min) de første tre ukene, men etterhvert ble det hverdag det også. Det var faktisk et par av de jeg var der med, som ble igjen etter Gründerskolen (men er såvidt meg bekjent i Norge nå) og flere har nå jobber som medfører reiser mm. til dette landet. Det var ikke så mye lesing i forhold til andre fag jeg har tatt, men det var mye jobb. Vi satt mange sene kvelder og skrev forretningsplaner. Utrolig lærerikt og ikke kjedelig i et eneste sekund engang. Jeg skulle gjerne vært flinkere til å holde kontakten med de jeg var der borte med, men jeg hadde et ganske intensivt år til på skolen etter Gründerskolen og måtte bare koble litt ut. Jeg har nå bare sporadisk kontakt med de, men da er det akkurat som i gamle dager igjen. Vi ble en ganske tett sammensveiset gjeng. Jeg hørte noen rykter om intriger på noen av de andre destinasjonene, men vi var bare "one big happy familiy". Herregud, jeg må bare smile når jeg tenker tilbake på den tiden. Det må være noe av det "kuleste" jeg har vært med på. Lykke til!!!!
Ambivalent Skrevet 16. desember 2008 #11 Skrevet 16. desember 2008 (endret) Gratulerer gjest. Har lest litt om skolen, og det er virkelig noe jeg kunne tenkt meg! Er det slik at man må ha en bachelorgrad og veldig gode akademiske resultater? Hvor gode karakterer er det snakk om? Hva er gjennomsnittsalderen på de som går der? Endret 16. desember 2008 av Ambivalent
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #12 Skrevet 16. desember 2008 Gratulerer gjest. Har lest litt om skolen, og det er virkelig noe jeg kunne tenkt meg! Er det slik at man må ha en bachelorgrad og veldig gode akademiske resultater? Hvor gode karakterer er det snakk om? Hva er gjennomsnittsalderen på de som går der? Man må ha 180 studiepoeng før man reiser ja. Jeg har på ingen måte skremmende gode akademiske resultater, jeg ligger vel på en C i gjennomsnitt, men hadde godt snitt fra videregående, uten at jeg vet om det teller mye. Oversøkingen er vel slik at halvparten som søker kommer med, men hvor vanskelig det er å komme med varierer nok litt etter hvilken destinasjon man ønsker. Gjennomsnittsalder vet jeg lite om, men siden man må ha 180 studiepoeng ligger det vel rundt en 21-24?
Gjest Haakon Skrevet 17. desember 2008 #13 Skrevet 17. desember 2008 Har også kommet inn! Jippi! Blir veldig spennende. Syns ikke det er så alt for mye informasjon om Grunderskolen på nett. Hvor skal du? Til min store overraskelse vil de sende meg til Houston!
Britney Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. desember 2008 (endret) Jeg kom også inn:) Lurer på hvordan du/dere som har gått der kom dere rundt? I USA så er jo ikke offentlig transport noe særlig å skryte av, og er litt nervøs for å kjøre bil i storbyen. Endret 1. januar 2009 av Britney
Britney Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. desember 2008 Man må ha 180 studiepoeng før man reiser ja. Jeg har på ingen måte skremmende gode akademiske resultater, jeg ligger vel på en C i gjennomsnitt, men hadde godt snitt fra videregående, uten at jeg vet om det teller mye. Oversøkingen er vel slik at halvparten som søker kommer med, men hvor vanskelig det er å komme med varierer nok litt etter hvilken destinasjon man ønsker. Gjennomsnittsalder vet jeg lite om, men siden man må ha 180 studiepoeng ligger det vel rundt en 21-24? Jeg er nesten 25 og snart ferdig med en mastergrad. Tror alderen varierer mye. Tror de legger mest vekt på personlighet og det motivasjonsbrevet som vi skulle skrive på engelsk. I tilllegg teller nok karakterer en del, men jeg sendte ikke over vdg-karakterene mine, men nå har jo jeg et bachelor vitnemål og du har kanskje ikke fullført bacheloren enda?
Gjest me Skrevet 19. desember 2008 #16 Skrevet 19. desember 2008 Dette virker kjempespennende! Men jeg holder på med en bachelor i markedsføring, forsåvidt er dette veldig relevant for meg men jeg lærer jo endel av det samme i min utdanning vil jeg tro? Abefales det til alle?
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #17 Skrevet 20. desember 2008 Gratulerer til alle som kom inn!!!! Da jeg gikk på Gründerskolen hadde de aller fleste veldig gode karakterer, men det er personligheten som teller mest tror jeg. Dere var vel på intervju? Jeg satt igjen med inntrykket av at USA destinasjonene krever mer på den akademiske siden, mens Johannesburg, Shanghai og Singapore krever mer i forhold til tilpasningsdyktighet og kulturforsåelse. Snittalderen var nok ca. 24-26 år tenker jeg. Jeg var nok blant de yngste med mine 22 år.
Gjest me Skrevet 28. desember 2008 #18 Skrevet 28. desember 2008 Jeg lurer på ett par ting! Jeg kunne tenkt meg til Shanghai med Grunderskolen, noen som har noen opplevelser å dele?Er det vanskelige fag? Jeg så at det var i sammarbeid med BI som har Internsajonal Markedsføring der, litt ironisk når jeg går på BI selv nå Når det gjelder oppgavene vi får er det slik at vi arbeider en og en eller sammarbeider vi?Jeg liker best å sammarbeide når det gjelder slike ting. Man MÅ altså ha 180 sp for å få opptak?Hm jeg holder på med to grader så kanskje jeg kan klare å få det opptil 180 sp selv om jeg ikke er ferdig med en bachelor... Ellers kan jeg vel bruke de 30sp vi får for dette i en bachelor ikke sant?Selv om dette egentlig er master nivå? Ja og kan man være heldig med å få jobbet internasjonalt senere kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #19 Skrevet 10. januar 2009 Hei. Noen som kan fortelle mæ om litt åssen det har vært å være med gründerskolen? Har en kjærest som skal ned til usa nå i sommer. En kjempesjanse for han, men kommer til å savne han så mye! Bare litt lyst å høre litt om det, hva det går ut på Hvor har folk kommet inn her da? gratulerer
Gjest me Skrevet 7. februar 2009 #20 Skrevet 7. februar 2009 Må man ha fullført bacheloren før man søker? Hva med om jeg holder på med 3. året og søker den høsten i for å så reise om sommeren, går det? Ellers må jeg jo vente ett år etter bacheloren er ferdig, det er jo en ulempe:(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå