Rasken Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 (endret) Hei gutter og jenter, hovedsaklig jenter vil jeg tro Jeg er selv gutt, og kommer for litt gode tips og råd, skal prøve å forklare situasjonen så godt som mulig Kan ta det hele fra begynnelsen av. Jeg er opprinnelig fra Bergen, og for 3 år siden ca. pendlet jeg grunnet jobb til Moss utenfor Oslo ganske mye, da ble jeg kjent med en kollega av meg som er en kanonjente "Tine", og en veninne av henne "Line"som er også en utrolig personlighet. Jeg har nå ikke sett noen av de på ganske lenge, før jeg nylig flyttet til Oslo for 2 uker siden av diverse grunner, hovedsaklig fordi forandring fryder og med tanke på karierre og yrket mitt er det mye større og bedre muligheter her i Oslo, samt jeg genrerelt sett liker Oslo som by Er veldig "urban" av meg kan man si, hehe. Selv om jeg aldri hadde noe mye kontakt med Line i starten over internett for noen år siden, har vi snakket masse det siste året, spesielt det siste halvåret over internett og telefon. Og jeg må si at det er en utrolig fantastisk jente vi snakker om her. Hun er utrolig pen og vakker, akuratt etter "min smak" kan man si, samt hun er voksen som person, morsom, søt, veldig omtenksom og alt det derre, og er uten tvil en person jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med "in real life" for å kalle det for det, selv om jeg har møtt henne før og alt. Hun ble veldig glad når jeg sa jeg skulle flytte til Oslo, og ringte meg nesten hver eneste dag og spurte når jeg kom over fjellet og sånt. Er litt sånn at vi har snakket mye tidligere på en halveis spøkefull måte hva som hadde skjedd om vi bodde i samme by og hele den pakken der. Og nå bor jeg her, og er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Er vel overdrevet å si at jeg er forelsket eller har følelser, men kan med hånden på hjertet si at jeg er interessert i å bli enda bedre kjent med henne, og tror at hun føler det samme andre veien. Har nå møtt henne forrige uke og vi hadde det kjempekoselig sammen, selv om jeg ikke har sett henne på nesten 3 år snakket vi lett og løst sammen, ingen pinlige stillheter eller noe og alt var kanon sånn sett, har ikke sett henne siden da hun leser mye til eksamen og sånt på disse tider, så den er jo grei. Det som jeg egentlig lurer litt på er "hvordan" jeg skal gå frem. Er litt rart for meg dette da jeg egentlig aldri har funnet meg i denne situasjonen før. Jeg er en veldig selvsikker person som vet hva jeg skal si og gjøre, men er noe med denne jenten som gjør at jeg føler meg rådvill. Joda jeg vet jeg skal være meg selv og hele den pakken der, for all del. Men vil på en måte være med henne, bli kjent med henne å lære henne å kjenne for å se om det kan bli noe mer enn bare vennskap eller ikke, fra både min og hennes side. Jeg føler hun stoler på meg og alt dette da vi tross alt ikke er totalt fremmed for hverandre, men hun har også hatt utrolig uflaks når det gjelder gutter tidligere uten å gå inn på detaljer der, dere skjønner tegningen. Ikke at jeg ser henne som reservert men hun er nok det til en viss grad på grunn av dårlige erfaringer som sagt. Hva burde jeg gjøre uten å virke for "påtrengende" og desperat. Hun er utrolig som person og som sagt, spesielt på grunn av all denne snakken det siste halvåret spesielt om hva som kunne skjedd om vi bodde i samme by, er jeg veldig nyskjerrig selv. Kanskje litt mye info her nå men håper dere skjønner tegningen. All hjelp mottas med takk. Dere er jenter, så dere vet kanskje hva som er riktig å galt hehe...Som sagt, veldig fremmed situasjon for meg egentlig da jeg alltid tidligere har visst hvordan jeg skal gå frem med en jente jeg har hatt interesse for =P Takk som sagt på forhånd... Rasken Endret 28. november 2008 av Rasken
Gjest Miam Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Be henne hjem til deg kanskje? Disk opp med god mat og drikke, sett på fin musikk, prat og bli kjent. Vist dere liker film, så kan dere jo leie en koslig film å se.. Det er jo så mye man kan gjøre. Gå tur i parken, gå på fotballkamp, kino, gå på skøyter, dra på kafé sammen.. etc! Du kommer nok på noe skal du se
Aurora M. Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Hei! Hadde akkurat tenkt å svare, da jeg så hun over hadde satt ord på det for meg. Siden dere har møttes noen ganger allerede, synes jeg det ville være en fin ting å be henne hjem til deg på litt god mat. Så kan dere jo sitte og prate sammen bare. Engasjer deg gjerne i det hun driver med om dagen. Stalltips: Kvinner elsker menn som lytter og stiller spørsmål som viser at de er interesserte i det de gjør og tenker. Det gjør forresten menn og.. Send henne en melding og spør om du kan få lov til å be henne hjem på middag en dag da vel, og hør hvilken dag som passer. Lykke til!
Rasken Skrevet 27. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2008 Hei! Hadde akkurat tenkt å svare, da jeg så hun over hadde satt ord på det for meg. Siden dere har møttes noen ganger allerede, synes jeg det ville være en fin ting å be henne hjem til deg på litt god mat. Så kan dere jo sitte og prate sammen bare. Engasjer deg gjerne i det hun driver med om dagen. Stalltips: Kvinner elsker menn som lytter og stiller spørsmål som viser at de er interesserte i det de gjør og tenker. Det gjør forresten menn og.. Send henne en melding og spør om du kan få lov til å be henne hjem på middag en dag da vel, og hør hvilken dag som passer. Lykke til! Takk for tips hittil folkens Er jo ganske logiske svar sånn sett og det er jo det jeg har lyst til på en måte, er bare redd for at hun skal ta det feil. Som sagt, jeg er jo ikke "forelsket" i den forstand, bare interessert i å se hva som eventuelt som kan skje med tiden. Kaffe, film, kino og sånne ting er helt kanon og mer "naturlige" ting. Men midagg er jo helt supert, men dere tror ikke hun kan ta det feil da? Må liksom finne det riktige å gjøre her. Vil ikke være for frempå og påtrengende, men samtidig ikke bare være en "venn" nødvendigvis heller hvis dere skjønner. Skal selvsagt være åpen og lytte til henne, ha interesse for det som skjer og sånn. Hun har netopp tatt lappen og gruet seg masse til det samt jobbet mye for tiden i tilegg til eksamener og har motivert hun og støttet henne i den grad jeg kan. Ikke fordi det er "strategisk riktig" men fordi jeg virkelig har tro på henne og vil støtte henne så mye jeg kan Men uten tvil takk for tipsene foreløpig. Er bare å spytte ut for de som føler for det Alt mottas med takk :D Rasken
Gjest Luanne Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Jeg tror ikke du skal være redd for å være påtrengende og desperat. Du kjenner henne jo allerede litt, og hun liker deg. Det er bare å be henne på en kaffe. Dere prater jo naturlig sammen, så da er det nok ikke noe problem. Og en annen gang kan dere gå på kino. Ettersom hun har hatt litt dårlige erfaringer med menn tidligere, trenger du jo ikke ta det så fort, men være en hyggelig venn først. Så tror jeg nok det vil utvikle seg naturlig hvis dere er ment for hverandre.
FruF Skrevet 29. november 2008 #9 Skrevet 29. november 2008 Eg ser for meg at du treng å finna ein hobby/aktivitet som de har til felles. Gå på konsert, klatra i klatrevegg, spennande mat, titta på stjerner eller noko sånt, og så spør du: No som eg har flytta til Oslo så har eg lyst til å bli bedre kjent med konsertlivet/klatremiljøet/resturanttilbodet/stjernehimmelen her i byen, og eg har lyst til å bli bedre kjent med deg. Har du tid til å hjelpa meg med det ein kveld denne veka? Etter att ho har "hjelpt" deg kan du jo invitera på "takk for hjelpa-middag"? Eg syns du skal vera ærleg på at du har lyst til å bli meir kjent med denne jenta, men ikkje vektlegga at du lurer å om ho er eit kjæresteemne. Ein har vel alltid lyst til å bli kjent med hyggelige folk, og særleg i ein ny by? Når forelskelsen eventuelt dukker opp kan du ta neste skritt.
Rasken Skrevet 29. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2008 Eg ser for meg at du treng å finna ein hobby/aktivitet som de har til felles. Gå på konsert, klatra i klatrevegg, spennande mat, titta på stjerner eller noko sånt, og så spør du: No som eg har flytta til Oslo så har eg lyst til å bli bedre kjent med konsertlivet/klatremiljøet/resturanttilbodet/stjernehimmelen her i byen, og eg har lyst til å bli bedre kjent med deg. Har du tid til å hjelpa meg med det ein kveld denne veka? Etter att ho har "hjelpt" deg kan du jo invitera på "takk for hjelpa-middag"? Eg syns du skal vera ærleg på at du har lyst til å bli meir kjent med denne jenta, men ikkje vektlegga at du lurer å om ho er eit kjæresteemne. Ein har vel alltid lyst til å bli kjent med hyggelige folk, og særleg i ein ny by? Når forelskelsen eventuelt dukker opp kan du ta neste skritt. Takk for hjelp...ikke dumt i det hele tatt, hun har faktisk allerede tatt iniativet til dette til en viss grad. Jeg tror egentlig jeg bare tar det som ting kommer, "go with the flow" på en måte. Viser det seg at det er noe så er det greit, hvis ikke er vi uansett gode venner Jeg tror det beste jeg kan gjøre er ikke "tenke" for mye rett og slett...hehe...selv om det kanskje er lettere sagt enn gjort :S ikke vet jeg =P
Gjest lucy d-.-b Skrevet 29. november 2008 #11 Skrevet 29. november 2008 Middag er jo en veldig bra måte å bli kjent på, men hvis du føler at du går for raskt frem ved å be henne hjem til deg kan dere jo gå og spise ute et sted. Eller hva med en middag sammen med endel venner av deg eller henne? Dere kan jo avtale noe uten at det nødvendigvis fremstår som en date. Ellers syns jeg det virker som det ikke hadde vært noe problem å dra på date heller, så mye som dere har snakket sammen vet hun jo mye om deg og det virker jo som om hun også gjerne vil bli bedre kjent. Ellers kan man gå tur, dra ut i marka eller rusle i byen. Tror du ikke brikkene faller ganske naturlig på plass hvis dere passer godt sammen? Det tror jeg
Rasken Skrevet 30. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2008 Middag er jo en veldig bra måte å bli kjent på, men hvis du føler at du går for raskt frem ved å be henne hjem til deg kan dere jo gå og spise ute et sted. Eller hva med en middag sammen med endel venner av deg eller henne? Dere kan jo avtale noe uten at det nødvendigvis fremstår som en date. Ellers syns jeg det virker som det ikke hadde vært noe problem å dra på date heller, så mye som dere har snakket sammen vet hun jo mye om deg og det virker jo som om hun også gjerne vil bli bedre kjent. Ellers kan man gå tur, dra ut i marka eller rusle i byen. Tror du ikke brikkene faller ganske naturlig på plass hvis dere passer godt sammen? Det tror jeg Pratet en del med henne i dag og tok en ganske spennende vending. Hun beklagde at hun ikke har tilbragt mer tid sammen med meg og at hun ikke har kunnet være med meg ofte og sånn pga eksamen og mye jobb og ville avtale en dag hvor vi bare var med hverandre, preiket, gikk på kino, spiste midagg og de tingene der. Virker som ting skal gå mye mer naturlig enn hva jeg var redd for ihaa...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå