Gjest Tanita Skrevet 27. november 2008 #21 Skrevet 27. november 2008 Men kjære deg da... Kanskje noen av oss ikke ønsker å ha 358 "venner" på facebook som man aldri har kontakt med. Kanskje noen av oss bare vil ha faktiske venner på lista. Kanskje noen velger å bruke facebook aktivt for å oppdatere venner og familie om livet, legge ut bilder av huset sitt og barna sine, feriebilder osv. Kanskje noen av oss verner litt bedre om privatlivet enn å legge alle vi noen gang har kjent inn på facebook. Og jeg skjønner godt at man velger å la invitasjonen stå ubesvart. Sier man rett ut nei er det nok stor risiko for at noen blir fornærmet og kaller det en uting... Ok, men dette er facebook. De fleste bruker å adde tidligere skolevenner da. Selv trenger jeg ikke facebook for å holde kontakten med venner, de har jeg på msn og mobilen om jeg ikke treffer de. Trådstarteren hadde vokst opp med to og kjente de visstnok godt og hadde mange felles venner så jeg syns ikke at det er rart hun begynner å lure når hun ikke blir addet men de andre blir det.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #22 Skrevet 27. november 2008 Ok, men dette er facebook. De fleste bruker å adde tidligere skolevenner da. Så siden de fleste bruker å gjøre det så må alle gjøre det? Ha da respekt for at folk bruker FB på forskjellige måter og ikke alle har lyst å adde alle. Så enkelt er det. Det er nok i de aller ferreste tilfeller personlig, men handler om at man er mer selektiv og at man mest sannsynligvis har grunner til at man ikke ønsker at alle skal ha innsyn i profilen sin.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #23 Skrevet 27. november 2008 Så siden de fleste bruker å gjøre det så må alle gjøre det? Ha da respekt for at folk bruker FB på forskjellige måter og ikke alle har lyst å adde alle. Så enkelt er det. Det er nok i de aller ferreste tilfeller personlig, men handler om at man er mer selektiv og at man mest sannsynligvis har grunner til at man ikke ønsker at alle skal ha innsyn i profilen sin. Jepp, enig med deg. Jeg blir litt småirritert over å høre folk kalle det en uting at man ikke gjør som dem.
Glitnir Skrevet 27. november 2008 #24 Skrevet 27. november 2008 Jeg kjenner flere som ikke legger til venner som de ser nærmest daglig, fordi de har bestemt seg for å ha Facebook kun for utenlandske venner, kun for "forretningsforbindelser", kun for venner fra opprinnelig hjemsted etc. Da takker de også nei, eller ikke svarer, til forespørsler fra alle andre.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #25 Skrevet 27. november 2008 Det er jo ikke alle man liker heller da. Noen kommer man kanskje ikke overens med og vil ikke ha på Facebooken sin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå