brud i midnattsol Skrevet 18. juni 2003 #1 Del Skrevet 18. juni 2003 Hjelp, gikk plutselig opp for meg at dagen virkelig nærmer seg nå! Hvor er dere i organiseringa? Jeg har igjen: Ordne blomster Velge salmer Lage kirkeprogram Finne barnevakt for vår lille sønn sko til sønn og brudgom tilpasse kjolen+stryke på renseri tilpasse kjole og hvitt lage sanghefte Bordplassering skrive to sanger Lage informasjon til toastmaster før møte sikkert mye mer........ Hjelp, dette blei ei lang liste.... Hvordan ligger dere an? Og hvor skal dere gifte dere 19.juli. Noen andre i Tromsø?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adelina Skrevet 18. juni 2003 #2 Del Skrevet 18. juni 2003 Hei 19 juli brud! Jeg har kommet litt lenger, men du har ikke så dårlig tid til de siste punkta. Jeg har igjen: -Bestille blomster -Prøve kjole for siste gang -Salmehefter -Kjøpe inn sløyfer Det tror jeg var alt. Nole har jeg sikkert glemmt, slik er det alltid! Tror jeg er ganske godt på veg, men jeg savner en idê til noe nytt vi kan ha på festen. Noe som ingen andre har hatt. Fantasien min setter grenser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernesol Skrevet 18. juni 2003 #3 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg skal gifte meg 12. juli jeg, men håper svaret mitt kan ha interesse likevel Ut fra hvor i løypa vi er, virker det som om du ligger godt an. Vi har igjen følgende: -ta en endelig avgjørelse på antall og typer kaker -tilpasse kjolen (har bestilt time) -ha møte med/informere toastmaster (er en i familien så kjenner mange av gjestene fra før) -venter på sko som er bestilt fra bridalshoes -venter på slør som er bestilt hos brudesalong -kjøpe undertøy -kjøpe strømper -lage bordkort og festprogram (har materiell og vet hvordan de skal se ut) -lage/printe kirkeprogram -skrive tale til forloveden min -lage sang til forloveden min -gjøre ferdig servietter til middagen (broderer på tøyservietter, har ca 35 stk igjen) -lage ferdig sang til foreldre -bestemme bordplasseringen -bestemme og kjøpe inn vin -bestille øvrig drikke -møte med blomsterdekoratør for å endelig bestemme blomster i brudebukett (har snakket med henne før og vet sånn ca, men hun foreslo å vente til kort tid før bryllupet med å bestemme blomster pga sesongskifte) -ta sol!!!! -oversende noter til organist og tekst til prest ifb med soloinnslag i kirken -kjøpe små gaver til de som hjelper oss med forberedelsene og på selve dagen -kjøpe en litt større gave til mannens forlover -lage en kjøreplan for dagen, og ha møte med foreldre og forlovere hvor denne gjennomgås -ordne bil (som frakter oss fra kirke til fotografering og tilbake til festlokalet) -ringe tante og spørre om hun vil pynte kirken og lokalene (Mamma har forberedt henne, så det vil ikke komme som lyn fra klar himmel) -finne frem utstyr til gaveåpnere -bestille duker -tenke ut egnede "fotografer" blant gjestene som får (hvis de vil da) ansvar for å ta bilder/filme under vielsen og middagen/festen -lære å danse vals -kikke på lokalene for å bestemme pynting, plassering av bar, musikk osv -hente ringer Fy søren for en liste dette ble :o . Når jeg begynte på den trodde jeg aldri den skulle bli sååå lang. Kjenner panikken kommer for fullt nå!! Får trøste meg med at mange av disse tingene er fort gjort...... Lykke til til meg selv og alle dere andre som snart skal i ilden. Håper det kommer flere slike laaange lister i denne tråden (så jeg ikke føler meg så alene ) -Stjernesol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 18. juni 2003 #4 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg skal gifte meg 12. juli jeg, men håper svaret mitt kan ha interesse likevel Ut fra hvor i løypa vi er, virker det som om du ligger godt an. Vi har igjen følgende: -ta en endelig avgjørelse på antall og typer kaker -tilpasse kjolen (har bestilt time) -ha møte med/informere toastmaster (er en i familien så kjenner mange av gjestene fra før) -venter på sko som er bestilt fra bridalshoes -venter på slør som er bestilt hos brudesalong -kjøpe undertøy -kjøpe strømper -lage bordkort og festprogram (har materiell og vet hvordan de skal se ut) -lage/printe kirkeprogram -skrive tale til forloveden min -lage sang til forloveden min -gjøre ferdig servietter til middagen (broderer på tøyservietter, har ca 35 stk igjen) -lage ferdig sang til foreldre -bestemme bordplasseringen -bestemme og kjøpe inn vin -bestille øvrig drikke -møte med blomsterdekoratør for å endelig bestemme blomster i brudebukett (har snakket med henne før og vet sånn ca, men hun foreslo å vente til kort tid før bryllupet med å bestemme blomster pga sesongskifte) -ta sol!!!! -oversende noter til organist og tekst til prest ifb med soloinnslag i kirken -kjøpe små gaver til de som hjelper oss med forberedelsene og på selve dagen -kjøpe en litt større gave til mannens forlover -lage en kjøreplan for dagen, og ha møte med foreldre og forlovere hvor denne gjennomgås -ordne bil (som frakter oss fra kirke til fotografering og tilbake til festlokalet) -ringe tante og spørre om hun vil pynte kirken og lokalene (Mamma har forberedt henne, så det vil ikke komme som lyn fra klar himmel) -finne frem utstyr til gaveåpnere -bestille duker -tenke ut egnede "fotografer" blant gjestene som får (hvis de vil da) ansvar for å ta bilder/filme under vielsen og middagen/festen -lære å danse vals -kikke på lokalene for å bestemme pynting, plassering av bar, musikk osv -hente ringer Fy søren for en liste dette ble :o . Når jeg begynte på den trodde jeg aldri den skulle bli sååå lang. Kjenner panikken kommer for fullt nå!! Får trøste meg med at mange av disse tingene er fort gjort...... Lykke til til meg selv og alle dere andre som snart skal i ilden. Håper det kommer flere slike laaange lister i denne tråden (så jeg ikke føler meg så alene ) -Stjernesol Ikke vær redd. Mye kan gjøres bare på en enkelt dag. Det har jeg erfart!! Skal gifte meg 5. juli og har dette igjen: Finne ny trompetist, da vår ringte og sa han var sykemeldt i går (knurr) Lage bordpynt (m/ blomster, lys etc) Bake noen kaker til Hente slør Tilpasning av brudekjole Samtale med presten Lage bordplan Trykke/skrive ut alle kirkeprogrammene (Det er ferdig utformet) Skrive ut sangen til min kjære Kjøpe litt mer sminke Frisørtime (1. juli) Kjøpe inn litt frukt og snacks + alt som skal gjøres dagen før.... Som dere ser er det jo en del jeg også har igjen, men mange av tingene er gjort på et blunk!! Lykke til alle julibruder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå