Gjest TS Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Inspirert av Scampi-hvor tråden. Noen som vet hvordan man får best resultat på frosne kokte scampi? Har erfaring med at de blir litt seige når jeg tiner dem opp... Om man skal steke dem er, er det best å steke dem fra frossen tilstand, eller eventuelt tine dem opp i kjøleskap, eller hvordan??
Idnar Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg tiner de på kjøkkenbenken, men passer på å ikke varmebehandle de for mye, for hvis de blir steikt/kokt for lenge, så blir de seige..
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Vet du hvor lenge det tar å tine dem sånn ca?
Idnar Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Jeg tiner de i et par timer i posen på kjøkkenbenken..har jeg det travelt tar jeg varmt vann i posen og tiner de på den måten Funker fint, det
Brunhilde Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg tiner de i et par timer i posen på kjøkkenbenken..har jeg det travelt tar jeg varmt vann i posen og tiner de på den måten Funker fint, det Det er like, om ikke mer, effektivt å tine i kaldt vann. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 De sies at man skal ikke tine frossen mat i varmt vann... Funker veldig fint å tine dem i en pose, i en bolle el. lignende med kaldt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå