Gjest Lilleulv Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Jeg skal gifte meg 15. august neste år, og det eneste jeg har gjort er å bestille selskapslokaler og velge forlover. Er jeg sent ute? Tenkte å starte med planleggingen etter jul, men merker også at jeg synes det er litt tiltak å komme i gang når det er så lenge til... Jeg jobber best under press Men har jo lyst til at det blir bra, så bør jo ha litt tid på meg. Hva er det første jeg bør starte med etter nyttår? Finne kjole kanskje?
liv Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Du bør bestille fotograf fort om det er noen spessiel du vil ha. De populære er ofte booket over et år i forveien. Ellers så er det frisør og se etter kjole som er neste. Mange kjoler har lang leveringstid (gjerne opp til et halvt år)
maja25 Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 du skrev ikke no om du har bestilt kirke?
Christal Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Mye man kan få til på kort tid, du har jo kommet godt på vei med å få deg forlover og bestille lokale. Her hvor jeg bor vet jeg at fotografene er snart fullbooket for 2009 - så der er de lurt å være tidlig ute. Lykke til med planlegging din.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg jobber også best under press! Jeg kjøpte imidlertid kjole tidlig; planen var opprinnelig at vi skulle gifte oss i høst, men vi måtte utsette til juni neste år. Lokale hadde vi også klart tidlig,det samme med forlovere. Men resten... Tja. Har jo tenkt litt, men har ikke gjort så mye vettugt. Som noen andre skriver her så ville jeg nok begynt å titte på kjole om du har tenkt å kjøpe ny. Sånn ellers så har du jo god tid med resten, med mindre du har tenkt å bruke hundrevis av timer på å lage invitasjoner etc.
Gjest Lilleulv Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 ok, da er det bare å få booket fotograf! Takk for tipset Skal ikke ha kirke Skal på tinghuset, og det får vi ikke bestille før 4 mnd før...
LilleMy28 Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Alt går, vi bestemte oss for å gifte oss uten å ha altfor lang planleggingstid, bestemte oss i månedskiftet sept/okt og gifter oss 23.januar. Vi bestilte tid på tinghuset i Oslo 3 mndr før, kjolen er i boks, lokalet er i boks, men resten henger. Blir nok litt ekstra ringing rundt, men det får være. Vi gifter oss i lavsesong så en bør nok være litt tidligere ute siden dere er i høysesong. Dersom du vil ha rimelig kjole og ikke har store planer om stor vektnedgang ville jeg vurdert å kjøpe kjole nå. De har nemlig enda noen 2008-modeller igjen som de selger til halv pris, da får du ny kjole til rundt kr.4000-8000. Ny kjole som er 2009-modell har gjerne 6 mndr leveringstid, om ikke enda mer i noen tilfeller.
Gjest nextlife Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Hvis økonomien ikke krever det skjønner jeg ikke vitsen med å dille med bryllupsplanlegging i månder og år. Er jo bare å bestemme seg det, å få bestilt de ulike tingene man må bestille. Kanskje noe av det man ønsker er opptatt, men det fins jo alternativer de fleste steder. Det gikk nøyaktig 7 uker fra vi bestemte oss for å gifte oss til bryllupet sto. Det var vielse i kirke, musikalske innslag i kirka, og selskap for i overkant av 50 personer. Det var overhode ikke noe problem, jeg jobbet som vanlig, hadde i tillegg mye å gjøre i forbindelse med noe annet jeg er med på, men bryllupsplanlegging ble det likevel. Jeg tok ferie to dager før bryllupet, årasken til dette var at jeg skulle lage bryllupsmaten selv. Vi hadde et kjempeflott bryllup til tross for (eller på grunn av) kort planleggingstid.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Hvis økonomien ikke krever det skjønner jeg ikke vitsen med å dille med bryllupsplanlegging i månder og år. Er jo bare å bestemme seg det, å få bestilt de ulike tingene man må bestille. Kanskje noe av det man ønsker er opptatt, men det fins jo alternativer de fleste steder. Det gikk nøyaktig 7 uker fra vi bestemte oss for å gifte oss til bryllupet sto. Det var vielse i kirke, musikalske innslag i kirka, og selskap for i overkant av 50 personer. Det var overhode ikke noe problem, jeg jobbet som vanlig, hadde i tillegg mye å gjøre i forbindelse med noe annet jeg er med på, men bryllupsplanlegging ble det likevel. Jeg tok ferie to dager før bryllupet, årasken til dette var at jeg skulle lage bryllupsmaten selv. Vi hadde et kjempeflott bryllup til tross for (eller på grunn av) kort planleggingstid. Er så enig med deg. Vi skal gifte oss i juni neste år og har kun bestillt kirke og lokale. Gidder ikke stresse for alt ordner seg til slutt. Kjole må jeg vente med uansett for må få av meg en god del kilo først..men men alt ordner seg for snille piker
nipa Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Jeg skal gifte meg i mai og har ikke gjort så mye jeg heller. Hater å dille med ting, må nok gjøre noen hastige beslutninger mot slutten, men nå er ikke vi så nøye på detaljene da så det får bli som det blir
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå