Gå til innhold

Brenne større fil enn 700mb på cd-r plater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver ut den nyeste versonen av nero nå. Og brenneren vil bare brenne på cd-r cd`er. Nå har jeg en fil som tydelighvis er større enn 700 mb.

Finnes det cd-r plater med større kapasitet enn 799 mb, eller gårdet an å brenne det på 2 cd`er?

Isåfall, kan noen hjelpe meg med hvordan jeg gjør det??

Videoannonse
Annonse
Gjest Forfatter1
Skrevet
Jeg prøver ut den nyeste versonen av nero nå. Og brenneren vil bare brenne på cd-r cd`er. Nå har jeg en fil som tydelighvis er større enn 700 mb.

Finnes det cd-r plater med større kapasitet enn 799 mb, eller gårdet an å brenne det på 2 cd`er?

Kan du ikke brenne det ned på en DVD da. Det takler Nero godt, men kanskje ikke brenneren din?

Skrevet

Du kan bruke et program som WinRar feks til å splitte filen i flere filer.

http://www.download.com/WinRAR/3000-2250_4...cdlPid=10890490

Da velger du add to archive... og under "split to volumes, bytes" så kan du sette størrelsen du vil ha på filen (eks 700MB) Da blir det laget x antall filer på 700 mb ut fra den ene filen.

Merk da at på pcen du evt. skal bruke filen etterpå, så må du også ha winrar innstallert for å få pakket ut filene igjen.

Skrevet
Kan du ikke brenne det ned på en DVD da. Det takler Nero godt, men kanskje ikke brenneren din?

Jepp,det var akkurat det den ikke gjør.

Sålurer derfor påom det er noen innstilling pånero som gjør at jeg kan brenne det på 2 cd`er isteden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...