Gjest Siri Lill Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Det er så spennende! Jeg er 21 og min samboer er 24, og i dag skal vi i banken for å se om vi kan få lån og i morgen allerede skal vi på vår første visning Prospektet fikk vi i går og klart er det en del ting å gjøre med huset og det er kanskje for stort for bare to og vi må jo selvfølgelig se på flere hus, men guu sååå spennende!! Hehe Vi har ca 30.000 hver i sparepenger og begge har fast jobb så låne må vi få til, hvis ikke drar vi til postbanken. Flere som har lånt derfra? Noen som har gode råd og tips til førstegangskjøpere? :D
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 (...)låne må vi få til, hvis ikke drar vi til postbanken. Skjønner ikke dette helt. Mener du at dere skal høre med deres bank først, og hvis dere får nei der så går dere til Postbanken? Det er da vel ikke sikkert at dere får lån der heller :klø: Første bud er å finne ut hvor mye lån dere kan få. Først da vet dere hvilke boliger som er aktuelle for dere. Gå gjerne på masse visninger. Det gjorde hvertfall vi, og synes at det var veldig greit. På den måten ble det klarere for oss hva som var viktig for oss (tenker da på beliggenhet, standard, planløsning, størrelse mm) og hva som ikke var fullt så viktig. Les prospektene ordentlig, det samme med taksten. Veldig dumt å få en overraskelse med tanke på hva som er inkl. i en eventuell husleien, evt. skader, byggeplaner i området osv. etter at man har fått tilslag på budet. Sjekk boligen ordentlig på visning. Ikke vær redd for å stille megler og eier spørsmål.
Gjest Siri Lill Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Har hørt at postbanken har veldig fine lån for førstegangskjøpere. Vi har forskjellig bank, så er ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre dette. er jeg nødt til å få samme bank som samboer for å få lån?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 man må ikke ta lån i sin egen bank. jeg har hatt postbanken i alle år, og er egentlig missfornøye med disse. har aldri fått noe lån hos de. verken boliglån, bil lån eller båtlån. og jeg har en inntekt på 300.000 kr uten gjeld. det eneste jeg har fått av de er et mastercard på 10.000 kr. det var det jeg fikk av lån (og dette her er leeenge før finanskrisa) jeg var i dnb nor og spurte om lån (var ikke kunde der) og fikk lån hos de, derretter ble jeg kunde mange som oppsøker forskjellige banker for å få de beste lånebetingelsene før de binder seg til en ny bank. det kan være store forskjeller ute å går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå