Gå til innhold

Scampi - hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å lage denne retten idag, og trenger da å kjøpe scampi. Selges det i alle dagligvareforetninger eller må det være en spesialbutikk? Og er det egentlig det samme som reker?

Spiser man det med skallet på? (Dvs når jeg lager denne retten så må man ikke skrelle rekene i tillegg?!)

Og siste sp.mål: kan man bruke vanlig stekepanne eller er det nødvendig med wok?

Skrevet

Scampi får du i de fleste supermarkedene, men det er gjerne billigst i innvandrerbutikker.

Scampien må skrelles før den spises, ja, og det er ikke helt det samme som våre reker, jeg syns faktisk smaken er veldig ulik.

Skrevet

Var innom kiwi og der hadde de det ikke. Fant det til slutt på ica, men da kokte og ikke rå.. :/

Vil det bli like bra med kokte mon tro? (står i oppskriften at de helst skal være rå) Uff, vil så gjerne få det til å bli vellykket da mannen er utrolig glad i scampi/reker/kreps etc. Syntes denne oppskriften så grei ut å lage (da jeg ikke er noen mesterkokk akkurat), men har jo verken wok eller rå scampi..

Skrevet

Hei!

På Rema 1000 har de scampi i løsvekt, både rå m/skall og kokte u/skall. :)

Skrevet

De har rå scampi i frysedisken i de fleste dagligvarebutikker. Det går helt fint å bruke de. Husk at på scampi må du dra ut tarmen som ligger i "ryggen" Bare kutt et lite snitt, og dra den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...