MarianneE Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Når kan man begynne med hodepute til barn? Jenta mi er halvannet og jeg merker hun liker å sove med noe under hodet, men hun har ikke pute. Når kan hun få det?
Siona Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Vi begynte med pute til jenta vår da hun var 15-16 mnd. Hun pleide å krølle dyna sammen og legge den under hodet. En hodepute løste problemet, nå har hun dyna over seg istedet... Men jeg aner ingenting om hva som er anbefalt altså!
Gjest imli Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 (endret) Vi har hatt pute hele tida vi, det anbefales på sykehuset her. Men bare en tynn, flat en. Tror helt sikkert TS sitt barn kan begynne med pute! Endret 26. november 2008 av imli
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Min tante er helsesøster og kunne fortelle meg at en kan bruke pute fra fødselen av. Dette gjorde ikke jeg så det blant annet resulterte i at min sønn fikk veldig flatt bakhodet. Fikk en spesialpute og bakhode er ikke flatt lenger
MarianneE Skrevet 26. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2008 Takk for svar. Skal finne fram puta hennes i ettermiddag så får hun den i kveld.
Imax Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Vi har brukt pute lenge, også fordi det gir litt mer følelse av "trygghet" gjennom å ha noe å dytte litt opp i ansiktet hvis ungen vil. Puter til barn er tynne som lefser, så det er bare å begynne.
Ephemera Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Jenta vår var ikke så mange måneder gammel før vi lot henne få en tynn pute. Hun la seg konsekvent oppå dyna og det var veldig tydelig at hun ville ha noe mykt under hodet. Etter hvert har hun fått litt tykkere pute, Ikea sin babypute.
3ne Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Helsesøster sa til meg at barna kunne få hodepute når de gav utrykk for at de "ville" ha noe under hodet, så du kan nok trygt gi henne en
Leanne Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 mine barn fikk en kosepute da de var ca 6 mnd.. Min mor sydde en halvmåne av et stoff med barnemotiv og fylte den med "putefyll".. Men fylte den ikke slik at den ble så veldig høy.. Begge barna på 4 og snart 2 har putene sine enda, men nå brukes de som kosepute og så har de vanlig pute i tillegg..
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har en datter på 2 år som har hatt en av de tynneste dun putene til nå. Syns det ser litt tynt ut men usikker på hvor tykk pute til små barn bør være. Hvor tykk pute har dere eller fått anbefalt? Og hva heter spesial puten du fikk til sønnen din og hvor gammel var han da du begynte med den?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Min tante er helsesøster og kunne fortelle meg at en kan bruke pute fra fødselen av. Dette gjorde ikke jeg så det blant annet resulterte i at min sønn fikk veldig flatt bakhodet. Fikk en spesialpute og bakhode er ikke flatt lenger Hvor gammel var sønnen din da du fikk spesial pute, og hva heter puten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå