Gjest Gjest_Kråka_* Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 HVA er det med jenter som gjør at de dumper venninner som gammelt skittentøy med en gang de får seg kjæreste? dette har skjedd med mine to bestevenninner gjennom alle år! bare forsvinnet begge to, ingen av oss har nesten kontakt lenger. Værste er at før hun andre fikk seg type også var hun dritforbannet på venninna vår som kun ville ha oss tilstedet når typen var borte eller evt krangler. Da måtte jeg ligge våken hele natten å trøste, så ordner de opp å borte glemt er vi andre. Så fikk hun siste venninna mi type nå for noen måneder siden, hun som hadde klaget mest av alle, å vel.. har ikke sett henne siden høstferien, èn gang siden, på bursdagen min som hun faktisk dro hjem fra etter en time og hjem til typen. De er aldri ute lenger, sier de har vokst fra det hele å kun har interesse av å ligge på ræva sammen typene. (hun ene sa til meg i fylla at det er fordi hun ikke kan flørte rundt lenger så ligger nok noe i det heller tenker jeg), funker ikke snake med de om det får de vrir det helt rundt. Er ikke vits å prøve lenger Har jeg vært i denne situasjonen da? JA, faktisk! hadde en kjæreste i 1 år, men var absolutt like mye med de andre fordet. Satt han ofte på vent om jeg følte jeg ikke hadde sett de andre på en ukes tid. Dette var gjensidig også så fungerte kjempe fint! Om nå da disse bestevenninnene mine blir dumpet, skal jeg faktisk ikke støtte dem. Har brukt så mye energi av mitt liv for å være en god venninne, for gutter kommer og går, venner består! særlig hvis man har vært nære hele livet. Rart hvor egoistiske enkelte venninner kan være, når det kommer til stykket er det kun dem selv de tenker på! bare løgn og bedrag. Har heldigvis en veldig nær venninne som kunne vært en søster for meg, vi vil alltid være der for hverandre. Når man blir eldre merker man fort hvem som bare var falske og gode i hjertet. Takk for meg
Gjest Betty89 Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg er desverre en av dem. Jeg dumpet mine venninner for kjæresten min. Den største grunnen for det var rett og slett at jeg begynte å synes at venninene mine var barnselig. De passet bedre å være sammen med når jeg var singel. De ville bare feste, snakke om gutter osv.... Jeg trakk meg gradvis ut, og tilbrakte mer tid sammen med kjæresten. Han ble liksom kjekkere å være med. Ble kanskje litt blind forelsket. Den dag idag treger jeg litt, spesielt at jeg gav opp den venninen jeg var best venn med. Så sliter litt med venner:( Saken gjør det ikke bedre at jeg har flyttet til et annet sted hvor jeg ikke kjenner noen...
Gjest Gjest_kråka_* Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Jeg er desverre en av dem. Jeg dumpet mine venninner for kjæresten min. Den største grunnen for det var rett og slett at jeg begynte å synes at venninene mine var barnselig. De passet bedre å være sammen med når jeg var singel. De ville bare feste, snakke om gutter osv.... Jeg trakk meg gradvis ut, og tilbrakte mer tid sammen med kjæresten. Han ble liksom kjekkere å være med. Ble kanskje litt blind forelsket. Den dag idag treger jeg litt, spesielt at jeg gav opp den venninen jeg var best venn med. Så sliter litt med venner:( Saken gjør det ikke bedre at jeg har flyttet til et annet sted hvor jeg ikke kjenner noen... Det jeg mistenker de for å tenke også. La oss kalle de A og B! A merker jeg på et nesten nedlatende tonefall at hun er så søkka lei det hele med festing og vennineting. Hun vil ha barn og hus nå (i alder av 20). Hun har gått opp 20 kg etter hun fikk seg kjæreste, noe jeg vet hun psykisk sliter sterkt med, men hun sier hun er kjeeempe glad til, å "det vil du skjønne når jeg finner en som elsker deg også." Venninne B har alltid vært sterkt opptatt av oppmerksomhet av motsatt kjønn, tror det var derfor hun dro hjem fra bursdagen min også, fordi folk har fått nyss om at hun har fått kjæreste. Hun nekter da for dette til folk som ikke kjenner henne, men til meg er det unnskyldningen for ALT, "jeg må jo bruke tiden min på kjæresten, du kan jo ringe på tlf" blabla. Vet hun egentlig bare vil helle innpå alkohol å tøyse rundt slik hun alltid har gjort. Er litt rasende, men skal prøve å prate normalt! har du PRØVD å få venninnen din tilbake? jeg gjør det ihvertfall gang på gang selv om jeg hater meg selv for det. Så lurer jeg på (dette er ikke sagt i en sur tone hehe), hva er det med en fyr som gjør at dere tenker at han kan erstatte noen som alltid har vært der for dere og aldri vil dumpe deg etc? jeg skjønner at man kan bli blendet med forelskelse, men det kan da ikke være så vanskelig å ha NOEN andre personer i livet også?? ønsker deg forøvrig lykke til
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Jeg har verdens beste venner, 2 jenter og en gutt. A_L_D_R_I I LIVET om jeg hadde satt dem til siden på den måten du beskriver, aldri i verden. Heller ingen andre av mine gode venner heller. Men faen så lei jeg er av at de gjør det samme. Noen ganger får jeg ikke med meg at de har type en gang, de snakker bare ikke til meg på 10-12 dager, så ringer jeg og spør hva som skjer. "Nei, jeg har fått kjæreste så vi er opptatt av hverandre " opplegg. Mine bestevenner har ikke gjort det mot meg, tvert om. Jeg høres kanskje litt kynisk ut nå, men jeg ofrer glatt en hvilken som helst fyr som prøver å drive meg vekk fra vennene mine. Da er det rett på rævva ut...!! Mine venner og jeg, vi gjør alt for hverandre og de støtter meg på en måte jeg ikke kan beskrive. Venner er helt fuckings nødvendig, close sosiale nettverk er helt nødvendig. Mann, ja nødvendig det også. Men faen heller om jeg hadde oppført meg på den måten der. Klart det er viktig å bruke tid med kjæresten, men vennene skal priorieteres de også! Menn kommer og går, venner består. Thats facts! Var jeg deg, hadde jeg bare slengt dette i trynet på de såkalte besteveninnene dine. Blir de dumpet og trenger trøst eller noe, så får de be pent og unnskylde den ego oppførselen sin. Svikter man andre, så burde man ikke regne med masse støtte selv. Selv om jeg er teit nok til å komme løpende med en gang de besatte forelska i vår gjeng trenger noe. Gjett om jeg skal slutte med det, ikke verdt det...!
Gjest Gjest_Kråka_* Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg har verdens beste venner, 2 jenter og en gutt. A_L_D_R_I I LIVET om jeg hadde satt dem til siden på den måten du beskriver, aldri i verden. Heller ingen andre av mine gode venner heller. Men faen så lei jeg er av at de gjør det samme. Noen ganger får jeg ikke med meg at de har type en gang, de snakker bare ikke til meg på 10-12 dager, så ringer jeg og spør hva som skjer. "Nei, jeg har fått kjæreste så vi er opptatt av hverandre " opplegg. Mine bestevenner har ikke gjort det mot meg, tvert om. Jeg høres kanskje litt kynisk ut nå, men jeg ofrer glatt en hvilken som helst fyr som prøver å drive meg vekk fra vennene mine. Da er det rett på rævva ut...!! Mine venner og jeg, vi gjør alt for hverandre og de støtter meg på en måte jeg ikke kan beskrive. Venner er helt fuckings nødvendig, close sosiale nettverk er helt nødvendig. Mann, ja nødvendig det også. Men faen heller om jeg hadde oppført meg på den måten der. Klart det er viktig å bruke tid med kjæresten, men vennene skal priorieteres de også! Menn kommer og går, venner består. Thats facts! Var jeg deg, hadde jeg bare slengt dette i trynet på de såkalte besteveninnene dine. Blir de dumpet og trenger trøst eller noe, så får de be pent og unnskylde den ego oppførselen sin. Svikter man andre, så burde man ikke regne med masse støtte selv. Selv om jeg er teit nok til å komme løpende med en gang de besatte forelska i vår gjeng trenger noe. Gjett om jeg skal slutte med det, ikke verdt det...! TAKK kjære deg for et flott innlegg!! Vennene dine er heldige som har deg, akkurat som jeg er med "søsteren" min! aarg, kommer alltid løpende jeg også, men skal har bestemt meg for at det er nok nå! de har ingen venner igjen noen av de, kanskje B, ettersom hun har megla seg inn i en "kjæreste gjeng" der de drar på dobbel dates og slikt sammen. Men men, godt å lese innlegget ditt, sånn at jeg ikke får dårlig samvittighet å tror jeg overdrier!
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 TAKK kjære deg for et flott innlegg!! Vennene dine er heldige som har deg, akkurat som jeg er med "søsteren" min! aarg, kommer alltid løpende jeg også, men skal har bestemt meg for at det er nok nå! de har ingen venner igjen noen av de, kanskje B, ettersom hun har megla seg inn i en "kjæreste gjeng" der de drar på dobbel dates og slikt sammen. Men men, godt å lese innlegget ditt, sånn at jeg ikke får dårlig samvittighet å tror jeg overdrier! For all del du overdriver IKKE, mange skjønner kanskje ikke poenget i det vi snakker om, da har de i såfall aldri vært i den situasjonen selv! Godt å høre at du fortsatt har ei så god venninne igjen, at du kaller henne Søster, slikt er man utrolig heldig som har! Gah, hater de folka som ditcher deg i 1 mnd, 5 mnd, 2 ÅR også kommer de tilbake og griner på skuldra di pga de andre ikke har tid for de er med kjærestene sine.. Folk har en tendens til å huske hvem som vil ta dem i mot x antall ganger dersom de trenger det, men de husker faen ikke på at de også må yte LITT for vennskapet! Jeg syns ikke vi krever mye når vi blir forbanna på slikt, det er bare ikke rett og rimelig for en slant.... Ja, de med kjærester lager faen meg egne gjenger også de, der vi single/ vi som IKKE er sydd fast i typen vår ikke kan være med. For de reiser på dobbeldates, går ut på byen, reiser på turer, alt i partall. Da er man enten alene eller oversett pga de bare har øyne for hverandre.. Og dersom man skal finne på noe med ei som HAR type, ja lykke til. Enten må han være med, ellers så kan ikke hun dra. Hyggelig med jenteprat når en eller annen mann du så vidt vet hva heter sitter og hører på....
Gjest Gjest_kråka_* Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 For all del du overdriver IKKE, mange skjønner kanskje ikke poenget i det vi snakker om, da har de i såfall aldri vært i den situasjonen selv! Godt å høre at du fortsatt har ei så god venninne igjen, at du kaller henne Søster, slikt er man utrolig heldig som har! Gah, hater de folka som ditcher deg i 1 mnd, 5 mnd, 2 ÅR også kommer de tilbake og griner på skuldra di pga de andre ikke har tid for de er med kjærestene sine.. Folk har en tendens til å huske hvem som vil ta dem i mot x antall ganger dersom de trenger det, men de husker faen ikke på at de også må yte LITT for vennskapet! Jeg syns ikke vi krever mye når vi blir forbanna på slikt, det er bare ikke rett og rimelig for en slant.... Ja, de med kjærester lager faen meg egne gjenger også de, der vi single/ vi som IKKE er sydd fast i typen vår ikke kan være med. For de reiser på dobbeldates, går ut på byen, reiser på turer, alt i partall. Da er man enten alene eller oversett pga de bare har øyne for hverandre.. Og dersom man skal finne på noe med ei som HAR type, ja lykke til. Enten må han være med, ellers så kan ikke hun dra. Hyggelig med jenteprat når en eller annen mann du så vidt vet hva heter sitter og hører på.... Hahaha, måtte nesten le litt for var som om jeg skulle skrevet det selv!! B har faktisk ditchet oss jentene nå for nyttår, vi har alltid hatt fast tradisjon å feire nyttår sammen, til og med A har satt typen på vent den kvelden (dog hun ikke vil drikke eller pynte seg, for det er ikke vits. Helt sant), men så hadde hun visst nå på fredag fått en invitasjon til hyttetur med div andre kjærestepar, "så kunne jo DU ta med kjæresten også, ååh, så kooselig og megasøtt" osv å hun hadde takket ja uten å blunke. Dette fikk jeg da høre gjennom en annen, til meg har hun ikke sagt noe så regner med at hun regner med å få blitt med disse å at vi må forstå det. Det værste av alt er vel den at de bruker i mot meg at jeg aldri har hatt et seriøst forhold så jeg kan ikke vite hvordan det er. Selv om de utmerket godt vet at jeg var så forelsket i eksen min at jeg utviklet spiseforstyrrelser når det ble slutt. Men neida, ekte kjærlighet var det ikke, for da hadde jeg skjønt at en mann blir som ikke bare en partner, men en bestevenn som er viktigere enn noe annet. Så sier de jo at jeg like så godt bare kan ringe de, at intiativ går begge veier, men skjønner de ikke at det er noe merkelig ved at vennskapet i den gamle venninnegjengen først tok slutt på omtrent dagen DE fikk seg typer?nei, er inderlig glad for hun jeg har, kan med hånda på hjertet si at jeg hadde valgt henne framfor NOEN andre gutter, NOEN gang! Godt med en utblåsning, pump gjerne ut mer sinne om du skulle føle for det;)
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Hahaha, måtte nesten le litt for var som om jeg skulle skrevet det selv!! B har faktisk ditchet oss jentene nå for nyttår, vi har alltid hatt fast tradisjon å feire nyttår sammen, til og med A har satt typen på vent den kvelden (dog hun ikke vil drikke eller pynte seg, for det er ikke vits. Helt sant), men så hadde hun visst nå på fredag fått en invitasjon til hyttetur med div andre kjærestepar, "så kunne jo DU ta med kjæresten også, ååh, så kooselig og megasøtt" osv å hun hadde takket ja uten å blunke. Dette fikk jeg da høre gjennom en annen, til meg har hun ikke sagt noe så regner med at hun regner med å få blitt med disse å at vi må forstå det. Det værste av alt er vel den at de bruker i mot meg at jeg aldri har hatt et seriøst forhold så jeg kan ikke vite hvordan det er. Selv om de utmerket godt vet at jeg var så forelsket i eksen min at jeg utviklet spiseforstyrrelser når det ble slutt. Men neida, ekte kjærlighet var det ikke, for da hadde jeg skjønt at en mann blir som ikke bare en partner, men en bestevenn som er viktigere enn noe annet. Så sier de jo at jeg like så godt bare kan ringe de, at intiativ går begge veier, men skjønner de ikke at det er noe merkelig ved at vennskapet i den gamle venninnegjengen først tok slutt på omtrent dagen DE fikk seg typer?nei, er inderlig glad for hun jeg har, kan med hånda på hjertet si at jeg hadde valgt henne framfor NOEN andre gutter, NOEN gang! Godt med en utblåsning, pump gjerne ut mer sinne om du skulle føle for det;) Makan, er man med på en tradisjon så ER man det! Og hun skulle ikke drikke eller pynte seg dersom hun skulle komme, for det var ikke vits i? Kan nesten tro at hun før bare pyntet seg og drakk når hun var på sjekker'n og nå anser det som over Man avlyser ikke avtaler på den måten der, skikkelig frekt å bare takke ja og drite i alt og alle. Man er ikke fastsydd i den man er sammen med, bare fordi det er kjæreste.... bah, blir bare så oppgitt over slikt hehe! At du aldri har hatt ett seriøst forhold?? HVA er ett seriøst forhold egentlig da? Det er ikke seriøst før du får deg type og driter i ALT annet, det er ikke seriøst før du kutter ut alt og alle, og gir ham Gud status. Det er ikke seriøst før du går der som ei høne bak hanen din? vel vel, da har ikke jeg hatt seriøse forhold heller, i såfall Trist å høre at du taklet bruddet så dårlig,har vært der selv og vet hvordan DET svir.. En mann er foresten ikke en jævla bestevenn eller 100% viktigere enn alt sak. Har egentlig aldri skjønt hvorfor enkelte sier at de er må være bestevenn med partneren? Altså, en mann er og forblir en mann, han kan du ikke snakke med på samme måte som bestevenninna di. Venninner er jo til for å forstå og trøste og si de rette tingene, menn de.... vel, de er nå en gang menn og har ikke helt den ultimate forståelsen for jentesaker mener nå jeg Men dem om det, de er vel så blindt forelsket at de ikke ser hvem de skyver unna og hva de gjør med oppførselen sin, kjerringer..!!
Gjest Mann_35 Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Jeg skjønner dere veldig godt jenter. Synes ikke det er noe fair når gode venner dumper hverandre på grunn av forhold. Jeg holdt på å gjøre samme feilen selv da jeg i min ungdom ble forelsket, men jeg klarte å redde vennskapet til min beste venn og vi er fortsatt beste venner selv om han har vært gift og jeg har vært forlovet i ettertid. Vennskapet har bestått og jeg ville heller ikke godtatt at dama skulle kuttet ut sine venner for at vi skulle være sammen. Da ville jo ikke jeg fått tid til mine venner Det har uansett ikke vært noe problem i de forholdene jeg har hatt da damene der har vært meget bestemt på at venner er noe man beholder! Dem er på en måte de brødre og søstre man velger selv og jeg er veldig glad for at jeg i dag har venner som jeg har hatt i over 20 år (!) Pokker.....jeg begynner å bli gammel
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Jeg skjønner dere veldig godt jenter. Synes ikke det er noe fair når gode venner dumper hverandre på grunn av forhold. Jeg holdt på å gjøre samme feilen selv da jeg i min ungdom ble forelsket, men jeg klarte å redde vennskapet til min beste venn og vi er fortsatt beste venner selv om han har vært gift og jeg har vært forlovet i ettertid. Vennskapet har bestått og jeg ville heller ikke godtatt at dama skulle kuttet ut sine venner for at vi skulle være sammen. Da ville jo ikke jeg fått tid til mine venner Det har uansett ikke vært noe problem i de forholdene jeg har hatt da damene der har vært meget bestemt på at venner er noe man beholder! Dem er på en måte de brødre og søstre man velger selv og jeg er veldig glad for at jeg i dag har venner som jeg har hatt i over 20 år (!) Pokker.....jeg begynner å bli gammel Takker for ditt bidrag her, og godt det ikke bare er oss som tenker slik! Bra at du fikk tilbake bestevennen din, og dere har jo vært bestevenner helt frem til nå, der ser du hvor smart det var Foresten så er du ikke gammel, bare moden
Gjest Gjest_evy_* Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Jeg er også en del eldre enn dere, men likevel, det samme problemet gjentar seg og gjentar seg, uansett hvor gammel man er, skal jeg si dere! Å, jeg har ikke tall på alle de gangene mine single venninner har funnet seg en type, og så hører jeg ikke et pip. Bortsett fra hun som alltid vil at jeg skal komme på liggebesøk når samboen hennes er borte ei helg. Jeg har begynt å finne på unnskyldninger for å si nei til akkurat det, for jeg er da ingen "reserve selskapsdame"! Sånn føles det ihvertfall....... Jeg prøver så godt jeg kan å finne på ting der jeg og venninnene stiller på likefot. Men noen ganger så vil de ha både i pose og sekk; dvs de vil gå på kino med både typen sin og meg. Ikke gøy å være tredje hjul på vogna, heller. Vet ikke om dette var noe svar, men iallefall noen tanker rundt.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 Jeg er også en del eldre enn dere, men likevel, det samme problemet gjentar seg og gjentar seg, uansett hvor gammel man er, skal jeg si dere! Å, jeg har ikke tall på alle de gangene mine single venninner har funnet seg en type, og så hører jeg ikke et pip. Bortsett fra hun som alltid vil at jeg skal komme på liggebesøk når samboen hennes er borte ei helg. Jeg har begynt å finne på unnskyldninger for å si nei til akkurat det, for jeg er da ingen "reserve selskapsdame"! Sånn føles det ihvertfall....... Jeg prøver så godt jeg kan å finne på ting der jeg og venninnene stiller på likefot. Men noen ganger så vil de ha både i pose og sekk; dvs de vil gå på kino med både typen sin og meg. Ikke gøy å være tredje hjul på vogna, heller. Vet ikke om dette var noe svar, men iallefall noen tanker rundt. Takker for din erfaring, kjekt å lese om så man får ett innblikk i om dette noen gang går over.. mange av mine venninner har holdt på slik i flere år, begynner å bli så lei av å være, nettopp som du sa det, selskapsdamen man henter når boyfrienden er på tur. Og enda kjedeligere er det å være 3 eller 5 hjul på vogna når ett eller 2 kjærestepar ber deg med på noe, hva er poenget liksom, de ser jo bare hverandre uansett...
MissStiles Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 Henger meg også på her. Jeg er også den som blir dumpa av vennene sine når de får kjærester. Ikke alle men noen, og det er alltid de samme. Jeg er alltid den som står igjen og spesielt den som tar de imot når det er slutt med typen. Jeg hater å være den personen på en måte men det er sånn jeg er. Altfor snill mot vennene mine og støtter dem uansett hva. Men jeg har blitt flinkere til å si fra nå når jeg synes det blir for dumt eller noe. Det er kanskje ikke så lett men best å bare si fra. Så får den andre personen ta det som en vil. Enten er man venner og støtter hverandre eller ikke. jeg gidder ikke å "leke" venner lengre. Jeg vet sånn ca hvor jeg har de fleste og hvem jeg kan gå til når jeg trenger støtte. Jeg har også mista noen venner underveis de siste årene men hvis de føler at de ikke har bruk for venner. Vær så god, men bare glem å komme tilbake til meg.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 henger meg på dere jeg også, fanken det er slitsomt med de folka...
Gjest ja Skrevet 26. november 2008 #15 Skrevet 26. november 2008 Jeg er faktisk helt enig! Har selv opplevd noe lignende. Har også vært den venninnen som kanskje nedprioriterte venninnene mine litt. Det var ikke meningen, men mellom jobb, trening osv, så gikk ledig tid med på kjæreste. Prøvde å sette av fast tid til venner, men jeg holdt på å slite meg helt ut med å rekke alt. Men dette var som sagt helt i starten av forholdet. Det er vel gjerne litt vanlig at slik skjer da. Jeg ville aldri skyvd vekk vennene mine. Det er vondt at venner man har kjent nesten hele livet og alltid vært der fro hverandre forandrer seg med en gang det kommer en "ukjent" mann inn i bildet.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #16 Skrevet 26. november 2008 De som skyver vekk vennskapet så lett, de vet ikke hva ett vennskap betyr. De forstår ikke hvordan det er å sitte alene en kveld og være lei seg, og IKKE ha noen å snakke med, de forstår ikke hvordan det er når man trenger en klem fra en god venninne, de forstår ikke gleden ved å gå ut på byen og shoppe, le sammen og kose seg. Gleden av å ha noen der som alltid kan dele gleder og sorger med. JEG er glad jeg forstår det, for vennskap er noe jeg setter høyest her i livet, og ingen mann skal noen gang frata meg disse tingene. Jeg har medfølelse med dem som ikke forstår dette, før det er for sent...............
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #17 Skrevet 26. november 2008 De som skyver vekk vennskapet så lett, de vet ikke hva ett vennskap betyr. De forstår ikke hvordan det er å sitte alene en kveld og være lei seg, og IKKE ha noen å snakke med, de forstår ikke hvordan det er når man trenger en klem fra en god venninne, de forstår ikke gleden ved å gå ut på byen og shoppe, le sammen og kose seg. Gleden av å ha noen der som alltid kan dele gleder og sorger med. JEG er glad jeg forstår det, for vennskap er noe jeg setter høyest her i livet, og ingen mann skal noen gang frata meg disse tingene. Jeg har medfølelse med dem som ikke forstår dette, før det er for sent...............
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #18 Skrevet 26. november 2008 Jeg kan forstå at dere blir skuffa og såra om venninnene deres dropper dere for en periode får de har fått seg type, men sånn er nå faktisk livet. Vi skal alle finne en livspartner og til syvende og sist så vil en tilbringe mer tid med partneren sin og mindre på venninner, sån er det bare. Men en skal alikevel holde kontakt med vennenne sine og tilbringe tid med dem, men som sakt det er helt naturlig og ikke tilbringe like mye tid lenger. At dere har en tradisjon om og sammles på nyttår så skjønner dere vel at det vil gå i oppløsning med tid og stunder?! Skal det altid være bare dere til dere blir 50?
Phaedra Skrevet 26. november 2008 #19 Skrevet 26. november 2008 Jeg flirer litt av innleggene her fordi dere er så i den andre ekstreme enden av spektrum. "men jeg ofrer glatt en hvilken som helst fyr som prøver å drive meg vekk fra vennene mine. Da er det rett på rævva ut...!! [...] Menn kommer og går, venner består. Thats facts!" Uhm, nei, ikke slik jeg ser det. Jeg har funnet en jeg håper er livspartneren min, han jeg skal gifte meg med, få barn med, oppdra barn med, oppdage verden med, se barna våres komme hjem med halvgale kjærester med, betale for bryllupet til barna våres med, kose oss med barnebarna våres og bli gammel sammen med. Nå skal det sies at jeg har vært i et forhold med samme mannen siden jeg var 19 (er nå 26), og bruker mye tid på både han, på vennene mine og på megselv. Men en del av "vennetradisjonene" har fått en ny mening - og blitt familietradisjoner; Nyttårsaften og Sankt Hans blant annet. Sånn er livet Det har ikke noe med at mine venner har blitt for barnslige for meg, jeg tar meg gjerne "fri" en kveld og er barnslig selv, men jeg og noen av vennene mine er på forskjellige steder i livet. Jeg har nå tro og håp om at de kommer etter etterhvert Nå vet ikke jeg hvor lang tid det har gått siden venninnene deres har "dumpet" dere. Hvis de kutter all kontakt så er de vel i utgangspunktet ikke spesielt gode venninner, og dermed ikke noe å spare på. Ellers tror jeg det er ganske vanlig at man i forelskelsen lever i en boble og glemmer alle andre en god stund.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #20 Skrevet 26. november 2008 Jeg flirer litt av innleggene her fordi dere er så i den andre ekstreme enden av spektrum. "men jeg ofrer glatt en hvilken som helst fyr som prøver å drive meg vekk fra vennene mine. Da er det rett på rævva ut...!! [...] Menn kommer og går, venner består. Thats facts!" Uhm, nei, ikke slik jeg ser det. Jeg har funnet en jeg håper er livspartneren min, han jeg skal gifte meg med, få barn med, oppdra barn med, oppdage verden med, se barna våres komme hjem med halvgale kjærester med, betale for bryllupet til barna våres med, kose oss med barnebarna våres og bli gammel sammen med. Nå skal det sies at jeg har vært i et forhold med samme mannen siden jeg var 19 (er nå 26), og bruker mye tid på både han, på vennene mine og på megselv. Men en del av "vennetradisjonene" har fått en ny mening - og blitt familietradisjoner; Nyttårsaften og Sankt Hans blant annet. Sånn er livet Det har ikke noe med at mine venner har blitt for barnslige for meg, jeg tar meg gjerne "fri" en kveld og er barnslig selv, men jeg og noen av vennene mine er på forskjellige steder i livet. Jeg har nå tro og håp om at de kommer etter etterhvert Nå vet ikke jeg hvor lang tid det har gått siden venninnene deres har "dumpet" dere. Hvis de kutter all kontakt så er de vel i utgangspunktet ikke spesielt gode venninner, og dermed ikke noe å spare på. Ellers tror jeg det er ganske vanlig at man i forelskelsen lever i en boble og glemmer alle andre en god stund. Du må lese de innleggene du siterer skikkelig, her er det snakk om folk som ikke avsetter tid til vennene sine i det hele tatt.. ellers har du mange poeng der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå