Gå til innhold

Tredemølle

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Etter en travel høst med mye dårlig mat har jeg lagt på meg nesten 20 kg... Nå er det tid for å gå ned i vekt! :vekt:

Jeg trives ikke på helsestudio, og har heller aldri gjort det, men er derimot veldig glad i å gå. Tenkte derfor å kjøpe meg en tredemølle slik at jeg kan gå inne de dagene det ikke er vær eller føreforhold til å bevege seg utendørs, men jeg har ikke veldig mye penger å bruke på dette. Har ikke så mye erfaring med tredemøller heller. Har surfet litt på nettet, og funnet denne billige tredemøllen, men lurer på om den er bra nok? Syns prisen virker veldig lav i forhold til alle andre jeg har sett på.. kommer ikke til å løpe/jogge, så det er ikke viktig i forhold til det, men hav bør jeg tenke på før jeg kjøper?

Alle tanker og tips mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"6 program i 3 nivå" ...skjønte ikke helt denne, om det går på fart eller incline (at du kan gå i motbakke).

Uansett. Du vil nok merke progresjon etter en stund, og kan få lyst til å jogge litt, og da er 10 km/t kanskje litt sakte. Du kan dog prøve kompensere ved å bygge noe opp under i front av maskinen, slik at du går i motbakke.

Skrevet
Uansett. Du vil nok merke progresjon etter en stund, og kan få lyst til å jogge litt, og da er 10 km/t kanskje litt sakte. Du kan dog prøve kompensere ved å bygge noe opp under i front av maskinen, slik at du går i motbakke.

Tja, det tar en stund før det er noe poeng å løpe fortere enn 10 km/t.

Skrevet

Jeg ville helt klart lagt litt mer i tredemøllen, slik at du får en som har høyere hastighet (når du kommer i god form får du lyst til å løpe fortere :) ) og incline-muligheter (oppoverbakke). Dessuten har billige møller en tendens til å være ustabile og lite solide, slik at det bråker veldig når man løper på dem. Hvor høyt i pris man må gå før men når en akseptapel kvalitet er jeg dog usikker på. Men det er i hvert fall bedre å bruke litt ekstra nå i stedet for å kjøpe en billig nå, for så å måtte kjøpe en til når formen bedrer seg.

Skrevet

Jeg synes det virker litt dumt å kjøpe en tredemølle du ikke kan løpe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...