miss_marita Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 hei... noen råd mot hvordan jeg kan forhindre at datter mi klatrer ut av senga... nettopp begynt i en alder av et og ett halvt år... Må vel kjøpe "voksen" seng:) hehe
Mixelite Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 hei... noen råd mot hvordan jeg kan forhindre at datter mi klatrer ut av senga... nettopp begynt i en alder av et og ett halvt år... Må vel kjøpe "voksen" seng:) hehe Voksen seng er en måte å forhindre det på. Vi skulle ikke bruke sengen til flere, så vi skar bort nok spiler i fotenden til at minsten kunne spasere ut. Merkelig nok gjorde det at han sov lenger om morgenen også og vi slapp knall og fall når han skulle ut av senga.
Susan Sto Helit Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Enten må dere begynne med sovepose, så hun ikke kan klatre. Eller så er det bare å godta at det klatres, og gjøre høyden lavest mulig. Det siste kan enten gjøres med vanlig voksenseng, eller ved å senke grinda på barnesenga. (Vi tenker å sette ned siden sprinkelsenga, og heve madrassen, så høydeforskjellen blir liten. ) Gutten vår kan klatre ut, men han gjør det ikke.
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 sett en stol e.l ved sengen slik at hun kan klatre inn og ut uten problemer jeg synes ikke sovepose slik at man forhindrer klatring hørtes så lurt ut
Imax Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Da er tiden for sprinkelseng over, og det er på tide å begynne en ny fase med ordentlig seng (kjenner også noen som bare har en rammemadrass på gulvet, og det funker det også).
Jade Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Nei, når de klarer å klatre ut (eller nesten klarer det), så er det på tide å tilrettelegge for det, ikke forhindre det. Vi skrudde den ene siden på sengen slik at han lett kunne klatre over. Satte også en liten stol helt inntill slik at det ble litt mer "trappetrinn". Ikke lenge etter, fikk han "vanlig" seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå