Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hvor mye ser dere til hjemmeboende tenåringer? Vi har ei datter på 15 som vi egentlig ikke ser stort til. Hun har et travelt sosialt liv. Vi forsøker å få til felles middag så ofte som mulig. Resten av familien spiser sammen, hun spiser sammen med oss dersom hun har tid, noe som utgjør cirka halve uka. Ellers hender det at vi ser henne en times tid på kvelden etter innetiden hennes, før det er natta. Og vi ser henne såvidt suse forbi oss på vei til badet på morgenen. Utover dette ser vi henne knapt utenom ferier og slikt. Er dette normalt?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Hvor mye ser dere til hjemmeboende tenåringer? Vi har ei datter på 15 som vi egentlig ikke ser stort til. Hun har et travelt sosialt liv. Vi forsøker å få til felles middag så ofte som mulig. Resten av familien spiser sammen, hun spiser sammen med oss dersom hun har tid, noe som utgjør cirka halve uka. Ellers hender det at vi ser henne en times tid på kvelden etter innetiden hennes, før det er natta. Og vi ser henne såvidt suse forbi oss på vei til badet på morgenen. Utover dette ser vi henne knapt utenom ferier og slikt. Er dette normalt? Ja, dette høres normalt ut. Slik er vår 15-årige datter også.
Gjest Oi-da Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Slik er det ikke hos oss. Jeg har to hjemmeboende tenåringer, og jeg ser dem ganske mye i løpet av dagen/uken selv om de er veldig sosiale begge to. Vi har en liten time sammen hver morgen når de spiser frokost. Vi har to-tre timer sammen om ettermiddagen, der de gjør lekser, pliktene sine, og vi spiser middag sammen. Vennegjengene samles stort sett alltid hjemme hos oss, og da er det veldig ofte at de har lyst til å skravle med meg en stund før de trekker seg tilbake til rommene sine. Vi har dessuten en times tid om kvelden før de legger seg. Så jeg har mye tid sammen med mine tenåringsbarn og deres venner, noe jeg er utrolig takknemlig for!
Reveal Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Jeg vil si at det er ganske normalt. Jeg har en forholdsvis mye yngre søster og hun kommenterte at eneste hun merket forskjell på fra jeg bodde hjemme til jeg flyttet ut var at det ikke lenger var noen å rappe sminke/klær av...
Gjest Gjest_Nikoline_* Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Hvor mye ser dere til hjemmeboende tenåringer? Vi har ei datter på 15 som vi egentlig ikke ser stort til. Hun har et travelt sosialt liv. Vi forsøker å få til felles middag så ofte som mulig. Resten av familien spiser sammen, hun spiser sammen med oss dersom hun har tid, noe som utgjør cirka halve uka. Ellers hender det at vi ser henne en times tid på kvelden etter innetiden hennes, før det er natta. Og vi ser henne såvidt suse forbi oss på vei til badet på morgenen. Utover dette ser vi henne knapt utenom ferier og slikt. Er dette normalt? Det er helt normalt ... jeg har to som er eldre enn din. Har veldig god kontakt med guttene mine - men frokost spiser vi aldri sammen .. og middag hender det av og til at vi spiser sammen. Hele familien har travle ettermiddager, så maten står veldig ofte i varmeskap, så spiser vi når vi kan. Vi har som regel alltid middag sammen lørdag og søndag .. det holder lenge det. Synes det viktigste er at vi alle får i oss næringsrik mat - og ikke at vi på død og liv må spise den sammen hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå