Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg skal til Tokyo om noen uker, og har hørt det er ganske gode shoppingmuligheter der. Det jeg lurte på er hvordan mulighetene for å finne passende klær for en nordboer er? Jeg er tynn, men 1,81 høy, noe som ikke akkurat er japanske proporsjoner. Satser selvsagt ikke på å finne bukse der, men tenker mer på topper/kjoler/gensere/osv.
attegløyma Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Då eg var der kunne eg berre gløyme å kjøpe kle. Skulle ha bukser str 28*34, fekk berre beskjed om at så store størrelsar hadde dei ikkje. Og då var det livvidda på 28" som var problemet. Japanske kle er nydelege på japanske jenter, veldig feminint og lekkert. Men dei er små og veldig tynne, så eg hadde problem med å få puppene inn i noko. Endte som regel opp på Zara og GAP...
Gjest AnneShirley Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg er "bare" 173 cm høy, men hadde ikke nub-sjangs til å finne store nok klær i Japan (med unntak av H&M, Zara osv, da). Dvs. jeg kjøpte en kjole som jeg bruker som tunika Men jeg ville nok ikke hatt de helt store shoppingambisjonenen utenom europeiske og amerikanske kjedebutikker (men dem er det jo rikelig av).
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Enig med de andre, japanske merker kan du stort sett glemme mht størrelser, men heldigvis er klestrenden i Japan løs og flagrende for tiden, så man kan finne topper og tunikaer som passer i bredden, om ikke i lengden:) Problemet med de vestlige kjedene som Zara og Gap, er at de tar inn helt andre kombinasjoner av størrelsene, selv om størrelsene er de samme. Zara tar inn masse i XS og S, men bare én eller to i de andre størrelsene. Til gjengjeld betyr det at størrelsene over S gjerne er de som ligger igjen når det er salg!!! Tredje mulighet er department stores, der har de alt i de fleste størrelser, men også gjerne i en prisklasse som ligger et stykke over kjedebutikkene (spesielt nå som yen'en har gått opp)...
Miau Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Nesten så man får lyst til å krympe i lengden for å passe inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå