Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har lest min forrige tråd ("fælt å ikke vite") skjønner nok hva dette dreier seg om;)

Snakket nettopp med min mor på tlf (hun er sykepleier, så bør jo vite litt). Hun sa at hun ville at jeg prøvde å ringe kvinneklinikken på ahus selv, for å høre om det er noe de kan gjøre for meg.. Går dette an uten å gå igjennom fastlegen?? Kan de gi meg time til Ul uten at jeg har blitt henvist fra fastelegen liksom??

Dersom dette ikke går, kommer jeg til å ringe legen og kreve å få tatt den blodprøven så fort som mulig eller bli henvist til ul.. For nå orker jeg virkelig ikke å vente lenger. Det er helt uutholdelig.. Kjenner jeg får en klump i magen og tårer i øynene hver gang jeg ser barnevogner eller gravide damer og det er ikke så lett å unngå når en jobber i butikken heller.. ÆSj!!

Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut av dette her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Trondheim var det veldig viktig å ha henvisning, men aner ikke hvordan praksisen er andre steder. Ring legen og krev enten ny blodprøve eller UL i morgen du. Lykke til.

Skrevet

Du må desverre ha henvisning tror jeg. Prøv å snakke med fastlegen din. Stå på ditt! Det skrev jeg i den forrige tråden din også :)

Skrevet

Det skader ikke å ringe, i verste fall ber de deg skaffe en henvisning. Prøv :klem:

Skrevet

Oki. takk for svar.. Ringte legen i dag tidlig og de fikk ordnet det sånn at jeg skal komme og ta blodprøven i morgen selv om ikke fastlegen min er der da... Da ordner det seg ser det ut som. Nå er jeg bare kjempespent på resultatet og krysser alt jeg har for at det fortsatt lever en spire der inne.. Samtidig synes jeg det er vanskelig å tro at det er det fordi jeg har blødd såpass lenge nå..

Er ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet...:)

Skrevet

Jeg ble fortalt da jeg hadde SA at blødning er øyeblikkelig hjelp å regne som hvis man kontakter sykehuset.

Så jeg fikk time uten henvisning.

Skrevet

Man skal alltid ha henvisning fra fastlege eller legevakt for å komme på sykehuset. SA er i seg selv ingen indikasjon for å komme på sykehuset. Det er en naturlig prosess som kroppen vanligvis ordner opp i selv, og man kan vente til neste hverdag og bestille time hos fastlegen for en UL for å se om man har abortert eller ei. Dersom man derimot har veldig kraftige blødninger under SA som IKKE gir seg må man få henvisning til sykehuset.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at hvis jeg opplever blødninger i svangerskapet så skal jeg ringe direkte til sykehuset...

Gjest Hegepege
Skrevet
Jeg har fått beskjed om at hvis jeg opplever blødninger i svangerskapet så skal jeg ringe direkte til sykehuset...

Mhm, har alltid gjort det jeg også, og har som regel fått time med en gang. Når det er "akutt" så trenger man ikke henvisning..

Hvordan går det med deg nå Que? Da har du vel svaret på hcg'en i morgen?

Skrevet
Mhm, har alltid gjort det jeg også, og har som regel fått time med en gang. Når det er "akutt" så trenger man ikke henvisning..

Hvordan går det med deg nå Que? Da har du vel svaret på hcg'en i morgen?

Går bra med meg.. Svaret kommer i morgen, så nå er jeg litt nervøs, selv om jeg jo egentlig er veldig sikker på hva svaret er. Man vet jo aldri. Har heldigvis fått tiden til å gå ved å jobbe masse og dermed fått andre ting å tenke på og det er veldig deilig.. Dessuten har jeg jo en kjempespennende reise å se fram til om bare 10 dager, så tross i omstendighetene går det veldig bra... Har liksom fått tid til å forberede meg, selv om jeg vet at jeg kommer til å få en liten knekk til når det endelige svaret kommer, for da er det jo ingen tvil lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...