Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Rosmarin
Skrevet

Jeg tenkte vi kunne ha en samletråd angående dette med dagens boligpriser, sånn at vi som drømmer om å kjøpe når prisene er lave kan få litt oversikt over det virkelige prisnivået i dag.

Hvis du har kjøpt/solgt eller vet om en bolig som er kjøpt/solgt, så er det fint om du kan legge inn informasjon her (boligtype, prisantydning, salgspris og sted). :)

Jeg begynner:

En enebolig med prisantydning 3 millioner i Tromsø ble nylig solgt for 2 millioner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Enebolig Vestfold: prisantydning 2.3, solgt for 1.750.000

>Enebolig Telemark: Prisantydning 3.4 mill, solgt for 2.5 mill

Leilighet Vestfold: prisantydning 1.3 mill, solgt 1.1

Skrevet

Min ekssvigerinne på Hadeland solgte huset sitt i forgårs, faktisk. Hun hadde holdt på med dette i seks måneder. Huset lå først ute til 2.4, deretter satte hun det ned til 2 millioner, og i forgårs fikk hun bud på 1.730.000. Og valgte å slå til.

Hun ga selv 1.6 for åtte år siden, så hun syntes det var greit.

Jeg tror det er lurt at folk finner ut hva selger SELV har gitt for boligen. Da vet man hvor mye vedkommende tåler å tape.

Men noen får jo mindre enn hva de selv ga. En kollega kjøpte leilighet på Lillestrøm for to år siden, til 1.9, han har den ute for salg nå til 1.7. Og megleren tror de må lenger ned i pris for å få solgt den.

Skrevet
Min ekssvigerinne på Hadeland solgte huset sitt i forgårs, faktisk. Hun hadde holdt på med dette i seks måneder. Huset lå først ute til 2.4, deretter satte hun det ned til 2 millioner, og i forgårs fikk hun bud på 1.730.000. Og valgte å slå til.

Hun ga selv 1.6 for åtte år siden, så hun syntes det var greit.

Jeg tror det er lurt at folk finner ut hva selger SELV har gitt for boligen. Da vet man hvor mye vedkommende tåler å tape.Men noen får jo mindre enn hva de selv ga. En kollega kjøpte leilighet på Lillestrøm for to år siden, til 1.9, han har den ute for salg nå til 1.7. Og megleren tror de må lenger ned i pris for å få solgt den.

Hvor finner man ut dette? Utenom å spørre selger selv...

Skrevet

Alle selveierboliger ligger på bt.no/eiendom, du kan søke på gårds- og bruksnummer eller på adresse. Da ser du hva boligen er solgt for tidligere. Dette bør ALLE kjøpere studere nøye før de legger inn bud...

Skrevet

Fra Sunnmøre:

Ørsta: Enebolig takst 1550000. Solgt for 1750000

Volda: Enebolig takst 2350000 solgt for 2400000

Ålesund: Rekkehusleilighet takst 1750000 solgt for takst.

Skrevet

Borettslagslei. og seksjonar er ikkje med i den oversikta, dvs at mange byar får ein ikkje slik informasjon...

Skrevet
Borettslagslei. og seksjonar er ikkje med i den oversikta, dvs at mange byar får ein ikkje slik informasjon...

Du tar feil, tror du det finnes noen "byer" som du skriver som bare har andelsleiligheter? Bt.no/eiendom har oversikt over ALLE selveierboliger som er solgt i landet. Søk selv og diskuter etterpå...

Skrevet

En enebolig i Ålseund gikk for to uker siden for ca 1.500.000, da var takster rett under 2 millioner i utgangspunktet.

I Volda ble det solgt to leiligheter i slutten av oktober, begge disse gikk 150.000 og 175.000 UNDER takst.

Gode objekter selges fortsatt, men eksemplene til mamma 1 vil jeg ta med en klype salt, jeg er nemlig på innsiden i sunnmørsmarkedet :)

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet
Du tar feil, tror du det finnes noen "byer" som du skriver som bare har andelsleiligheter? Bt.no/eiendom har oversikt over ALLE selveierboliger som er solgt i landet. Søk selv og diskuter etterpå...

Eller kanskje du skal lese før du diskuterer...

Slik jeg oppfatter attegløyma så er det mange som skal by som ikke får oversikt i og med at tidligere salgspris for borettslag/andelsleiligheter ikke er med på denne oversikten.

Skrevet
Slik jeg oppfatter attegløyma så er det mange som skal by som ikke får oversikt i og med at tidligere salgspris for borettslag/andelsleiligheter ikke er med på denne oversikten.

Eh? Da tror jeg du har lagt tolkningsviljen vel høyt... Det er ikke det attegløyma sier. Uansett,. så er saken at for selveierboliger så finner folk prisen ved å sjekke bt.no/eiendom,. og mitt poeng er at altfor få gjør det. Hadde de visste hva selgeren selv betalte, hadde de ikke drept hverandre med bud slik de gjorde i en periode.

Gjest Meglarassistent
Skrevet
Fra Sunnmøre:

Ørsta: Enebolig takst 1550000. Solgt for 1750000

Volda: Enebolig takst 2350000 solgt for 2400000

Ålesund: Rekkehusleilighet takst 1750000 solgt for takst.

Kvifor lyg du? Desse tale er ikkje riktige. Her er dei tre eigedomane som no har bud inne hos NOtar i dette distriktet, som du sjølv kan sjå ligg buda under takst.

http://www.notar.no/kjope/default.aspx?action=result

Skrevet

Ålesund - Attraktiv 2-roms selveierleilighet

Prisant. kr 750 000

Frist: 27.11.2008 19:30 Bud gitt: kr 600 000

Tomrefjord - Romslig enebolig til renovering!

Prisant.

kr 490 000

Frist: 12.12.2008 12:00 Bud gitt: kr 300 000

Eidsvågen - Enebolig i Eidsvågen

Prisant. kr 1 390 000

Frist: åpen budfrist Bud gitt: kr 600 000

Gjest meglarassistent
Skrevet
Takst er komplett irrelevant, fjols.

Eg er helt einig med deg, takst var bra å ha for selgjarane for inntil eit år sia, men no er verditakstane heilt verdilause.

Gjest Meglarassistent
Skrevet
Eller kanskje du skal lese før du diskuterer...

Gud, kor tåpeleg du er. Det blir ingen sunne diskusjonar av slikt skitprat.

Skrevet (endret)
Kvifor lyg du? Desse tale er ikkje riktige. Her er dei tre eigedomane som no har bud inne hos NOtar i dette distriktet, som du sjølv kan sjå ligg buda under takst.

http://www.notar.no/kjope/default.aspx?action=result

Denne linken din funka ikkje, men i Ørsta er det pr.dags dato ikkje hus til salgs på Notar(berre nokre leilegheiter i ei blokk. I Volda finst det ikkje hus på Notar.

Her kan du sjå kva nokre boligar har gått for. http://www.advokatsande.no/prospekt.html

Naboleiligheta her hadde verdivurdering på 1.6. Den vart solgt for to veker sidan for den summen.

Endret av Mamma1
Skrevet
Denne linken din funka ikkje, men i Ørsta er det pr.dags dato ikkje hus til salgs på Notar(berre nokre leilegheiter i ei blokk. I Volda finst det ikkje hus på Notar.

Her kan du sjå kva nokre boligar har gått for. http://www.advokatsande.no/prospekt.html

Naboleiligheta her hadde verdivurdering på 1.6. Den vart solgt for to veker sidan for den summen.

Og av dei 18 boligane som prisen står på, så vart jo 10 av 18 selt under takst eller til takst? Kva er då poenget ditt?

Skrevet (endret)

Om dei er selt til takst så er vel det bra?? Det er så vidt eg kan sjå berre 6 som vart selt under takst, og dei fleste da berre 10-20000 under.

Endret av Mamma1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...