Leanne Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 vi skal ha barne bursdag neste helg og har tenkt å servere pita pizza til barna med ketsjup, ost og skinke... men det kommer også en del voksne i denne bursdagen som har lang reisevei, så de bør også få litt ordentlig mat.... Noen tips til hva vi kan servere de voksne? Tenkte evt. pita pizza med div tilbehør som sopp, peperoni, skinke, mozerella ost, purre, mais, paprika.... Men tar gjerne i mot andre tips Skal forøvrig feire en familie bursdag og, med besteforeldre, tanter og onkler.. Bli bare mine barn på 2 og 4 og en 1 åring... Så her tenkte jeg vi skulle lage lik mat til alle...men vet ikke hva... noen tips? Gjestene for selvfølgelig også noen kakebiter
jolie Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Må pizzaene lages ferdig på forhånd? Jeg synes det høres litt stusselig ut å være barn når man blir avspist med ketsjup, skinke og ost, mens de voksne får masse digg å velge mellom.
thapara Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Må pizzaene lages ferdig på forhånd? Jeg synes det høres litt stusselig ut å være barn når man blir avspist med ketsjup, skinke og ost, mens de voksne får masse digg å velge mellom. mm! Kanskje dere kan lage småbunner ferdig på forhånd (eller bruke pitabrød) også sette frem alle ingrediensene i skåler, så kan alle få lage som de vil? Det er i alle fall veldig morsomt for ungene i barnehagen. (1- og 2åringen kan kanskje få litt hjelp!) De voksne kan få gjøre det samme, eller så kan du lage som du hadde tenkt. En salat i tillegg er sikkert populært for voksne?
Leanne Skrevet 26. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2008 Må pizzaene lages ferdig på forhånd? Jeg synes det høres litt stusselig ut å være barn når man blir avspist med ketsjup, skinke og ost, mens de voksne får masse digg å velge mellom. pizzaene lages rett før de skal i ovnen, på frosne pita brød... Klart barna også kan få av de andre ingrediensene... men det kommer ikke så mange barn kun 6 totalt - og jeg kjenner barna godt.. og vet at de kun vil ha skinke og ost på pizza'n sin... Lurte egentlig på om dette var en god plan til de voksne? eller om vi skal servere de noe annet enn pita pizza....
thapara Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Det høres helt fint ut for de voksne! Men om du lager mange små på pita ville jeg variert "pålegget", voksne kan være kresne de også
Leanne Skrevet 27. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2008 Det høres helt fint ut for de voksne! Men om du lager mange små på pita ville jeg variert "pålegget", voksne kan være kresne de også Da blir det det Tenkte jeg skulle kutte opp "pålegget" på forhånd og spørre gjestene etterhvert hva de vil ha på, så jeg lager de "på bestilling"... Er gift med en kresen mann - så er vant til å ta hensyn
Thomasine Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Vil ikke være en gledesdreper, men jeg har selv erfart at pitapizza til flere samtidig kan bli vanskelig. Hvis du ikke har flere ovner, evt bruker varmluftsovn og steker i flere etasjer, da... Min varmluft får ikke sprø ost hvis jeg steker i flere etasjer, derfor tar dette altfor lang tid her. Det går ann å lage en god gryterett med ris eller rundstykker til de voksne. Er flere indiske blant annet som er veldig gode... Eller en god kremet pastasalat med rundstykker til... Lykke til uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå