Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Har en venninne som er veldig opptatt av en kjendis. Og da mener jeg veldig opptatt. Samler alt som er av utklipp og tar opp alt som er på tv. Går på alt av konserter når hun har råd, og når hun ikke har det så venter hun ved sceneinngangen for å få et glimt av han. Men nå har hun til og med innrømmet at hun har fulgt etter ham i byen og helt til leiligheten hans, og ringt ham anonymt og lagt på, bare for å høre stemmen. Er dette stalking? Eller må man ta direkte kontakt for å være en stalker? Hun tør nemlig aldri å si noe til ham. Men dette kan jo umulig være sunt, selv om hun ikke gjør ham noe?
Gjest *.* Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Dette er langt fra sunt... Jeg tror venninnen din trenger litt hjelp. Wikipedia.org: Stalking 1. De kjærlighetsbesatte (Love obsessional group) I denne gruppen finnes personer som er besatt av tanken om å oppnå kontakt med sitt offer. De kjenner ikke offeret fra tidligere, men ønsker dette svært sterkt. De kan følge etter personen, sende brev og ringe, eller overvåke ham/henne bare for å være i nærheten. Wikipedia er ikke alltid den beste referansen for informasjon, men etter min oppfatning av begrepet stalking passer dette bra.
Prinsen Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jøss, trodde det var et amerikansk/fjortiss-fenomen. Det høres fryktelig lite sunt ut ja, og det kan vel være en fare for at det utvikler seg i en psykopatisk retning... Men jeg ble veldig nysgjerrig da, hvilken kjendis er det?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Jøss, trodde det var et amerikansk/fjortiss-fenomen. Det høres fryktelig lite sunt ut ja, og det kan vel være en fare for at det utvikler seg i en psykopatisk retning... Men jeg ble veldig nysgjerrig da, hvilken kjendis er det? Lurer jeg også på, hvem i Norge utløser slikt? Btw, så kanskje burde noen ta en prat med henne om det, før hun klikker ett nivå opp og blir verre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå