Gå til innhold

bordkort og invitasjoner noen som kan hjelpe meg?

majan

Anbefalte innlegg

Jeg har brudekjolen klar, og alt tilbehør som trengs til den.

Men så må jeg ordne resten da. Vi har tenkt til og gjøre det billigst mulig. Tenkte og leie et lokale også kjenner jeg en kokk som skal lage all maten for oss.

Men hvor mye alkohol bør jeg beregne til 80 personer?

Noen som kan sende bilder av bordkort og invitasjoner? Hadde vært så morsomt og lage det selv, synes det er litt kjedelig dem du får kjøpt i butikken.

Også hvor mye må jeg regne i blomster? JEg må jo pynte kirken, pynt til bordet, buketten, knappehullsblomster, brudepikebukett........... ringte en bllomsterbutikk men de kunne ikke gi meg en ca pris for det var så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol til maten regner man et glass til forrett, to til hovedrett, og et til dessert. Så går det vel 5-6 glass på en flaske? Husk også gode alkoholfrie alternativer.

Søk på invitasjoner og bordkort her inne, så finner du nok noen tips.

Blomster koster fort litt penger. Hvis du vil spare penger, hvorfor ikke plukke markblomster kvelden før og ha det som pynt i lokalet? Det er flotte blomster som er helt gratis.

Brudebukett må du nok regne et par tusen på, avhengig av hvor stor og hvilken type blomster du skal ha. Det er sikkert derfor blomsterbutikken ikke kan svare, for det er veldig prisforskjell på blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye alkohol bør jeg beregne til 80 personer?

Kommer an påom du vil ha åpen bar eller ikke.

Sier seg selv hva som er dyrest.......

Lykke til med din store dag!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ca.pris hos alle blomsterforretningene jeg har vært i på rundt 5-6000 for brudebukett, knappehullsblomster og borddekorasjoner.

Vi inviterte også ca. 80 gjester, og har beregnet alkoholmengden slik:

5 l. cognac

2 l. baileys

2 l. gin

2 l. whiskey

5 l. vodka

10 kasser øl

4 dunker vin, 2 rød og 2 hvit.

Dette kommer i tillegg til vin til mat, som restauranten holder selv i vårt tilfelle.

Lykke til med bryllupsforberedelsene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For invitasjoner:

Mange velassorterte bokhandlere har godt utvalg av ensfarget brevpapir i tykt, pent papir. Det finnes mange størrelser og former av kort, konvolutter, ark osv, og ikke minst , massevis av farger. Disse er et bra utganspunkt for å dekorere selv og koster ca kr 10 for et kort m konvolutt. Du kan feks sette på et kult svart-hvitt foto av deg og din kjære, eller silkebånd, glitter, glassperler.... Begrensingen ligger i din fantasi og fingernemhet! Mange fotobutikker fremkaller svart-hvitt med en gulbrun finish som gir et gammeldags utseende som kan være morsomt.

Alkoholforbruket avhenger også av hva slags gjester du har. Hele min familie er meget forsiktige med alkohol, selv om det er gratis, og dessuten må flere kjøre, noen er gravide, osv. Så vi har beregnet en del mindre enn innleggene over foreslår. Enda vi skal ha fri bar med bartender.

Synes du burde prøve noen flere blomsterbutikker og si hvilke arrangement du vil ha, hvilke blomster og farger du vil ha, og be om et tilbud. Alle selger må kunne greie det! Alternativt kan du henvende deg til flere og si hva du vil, hvilke farger, og hvor mye du kan betale, og be dem si hva de kan få ut av det. Tror nok mange bruder lar seg friste til å velge noe som bare er litt dyrere enn de hadde sagt, og atange vet å dra nytte av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bordkortene så har jeg laget serviettringer med perler. Da tok jeg en gull-ståltråd, tredde innpå hvite, litt store, perler slik at det ble langt nok til å gå to ganger rundt servietten. På denne serviettringen festet jeg en firkant transperant (overhead-papir) og på den skrev jeg navnet på de inviterte.. Veldigt fint og elegant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Junebug i.i.

Blomster varierer veldig i pris. Selv vil jeg ha en dråpeformet bukett med roser. Jeg spurte flere blomsterhandlere og de varierer veldig i pris. Jeg bor i Oslo og Fiori og Floriss sa at en slik bukett ville koste fra 2 500 – 3 000. Til slutt tok jeg kontakt med blomsterhandler Andersen i Markveien på Grünerløkka og der kostet bukett, tre crosager og brudepikebukett 1 500! Jeg har kjøpt blomster der før og har vært veldig fornøyd, så jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd både med blomster og pris. Velger du norske blomster får du bedre pris enn hvis du velger blomster de må importere fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bordkort med servietter holder vi på å lage. http://www.brudobrollop.se/manadsarkiv/duk...ebruari_03.html

Det er veldig enkelt og derfor morsomt å lage! Strevde lenge før vi fant ut av serviettbrettinga, men hvis du vil kan jeg prøve å forklare så godt jeg kan. Deter enkelt når en først har funnet det ut! Også så romantisk...

Det er jo heller ingen sak å lage en invitasjon i samme stil som dette. Bare bruk faktasien. Jeeg lagde invitasjoner lenge før jeg endelig fant bordkort/servietter som jeg likte. Har også fått veldig skryt for invitasjonene. Har ingen bilder av dem ennå.

Et annet tips til bordkortholder med hjerter i ståltråd, slik som mange her inne har prøvd seg på varianter av, er på samme sida

http://www.brudobrollop.se/

under "gör det själv". Der ligger utførlig anvisning med bilder, til og med.

Lykke til!

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kasser øl

istedenfor kasser med øl, hadde ikke tappetårn vært en ide? Vi har undersøkt og tror vi går forr 2 stk 50 liters fat med øl, altså 200 hundre halvlitere hvor prisen på hver halvliter blir 14,39 :D Billig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å beregne sprit til festen egentlig, varierer veldig hvor mye som går. Vi hadde 36 gjester til middag og var totalt 65 til kaffe.

Til bryllupet vårt hadde vi Ringnes sving flaske øl til middag og leid tappetårn fra Brewerey Int. + KOF øl (godt øl egentlig) Det gikk ca 70 liter øl av fatølet og vi hadde 150 liter....

Vi hadde også kjøpt inn:

12 hvitvin - 4 flasker igjen

15 rødvin + 3x5 liter's dunker - 2 flasker + alle dunkene igjen

3 Bailys - 1 flaske igjen

3 St Halvard - 1,5 flaske igjen

3 Contreu - 1,5 flaske igjen

6 Congnakk - 3 flasker igjen

3 Whiskey - 1,5 flaske igjen

12 liter sprit - 6 el 7 liter igjen

Tror det var sånn ca det som var til overs.... Og de fleste ble gode og brisne utpå kvelden/natta..... :ler:

Invitasjoner og bordkort lagde vi forresten selv.

Invitasjonene var i en orange aktig farve med sorte rammer og sort skrift.

Bordkortene var i ivory/champagne farget ark, ei jeg kjenner skrev på alle navnene for oss, da hun skriver kaligrafi.

På hver tallerken var det en stor grønn serviett som var lagt dobbelt med en sølvtråd rundt og med bordkortet lagt oppå, ble veldig enkelt, men utrolig lekkert.

Har ett bilde av det, så hvis jeg husker det kan jeg legge det ut så du kan se. Må bare gå igjennom bildene når jeg kommer hjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde både invitasjoner og bordkort selv. Invitasjonene lagde vi av et sort A4-ark som vi brettet i tre. Den ene siden lagde vi et lite vindu i, og limte på gjennomsiktig grått papir. Oppå dette limte vi en liten firkant som var klippet til med mønstersaks. På denne firkanten trykket vi to kobberfargede hjerter. Stempelet lagde jeg av mosegummi som ble limt på en trebit. Vi skrev med sølvtusj i invitasjonene.

Bordkortene gikk også i sort og grått. Bilde kan du se her:

http://home.chello.no/~forever/bryllup/bil...s/IMG_0138.html

Mange av gjestene brukte disse som navneskilt utover kvelden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...