Gå til innhold

tørke seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det på tide at barnet tørker seg selv etter å ha vært på do (nummer 2)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

noe begynner når de er 2-3 andre ( de fleste) seinere. menn når de begynner på skolen er det få som ikke gjør det.

slik vi gjør det i barnehagen er at barnet tørker seg selv, så tørker vi etterpå for og se om det er ordentlig gjort. som regel lærer de fort hvordan det gjøres.

største problemet er vel at de ofte går på do for og tisse, så kommer det en liten klump eller to, de glemmer og tørke selv og glemmer og si fra til voksne, neste som kommer på do roper ut om "papirløs bæsj i doen", og jakta er i gang:-)

Endret av nbp
Skrevet

datteren min begynte da hun var 3, like etter at hun sluttet med bleie...

Synes ikke det er noe å utsette. Jobber selv i bhg og lar alle som går på to få prøve å tørke seg selv - og så tørker vi etterpå...

Har vært borti 5-6 åringer som ikke har lært seg å tørke selv - og som aldri får prøve på dette verken hjemme eller i barnehagen....

Man lærer det jo ikke om ikke forholdene legges til rette for det.....

Skrevet
Synes ikke det er noe å utsette. Jobber selv i bhg og lar alle som går på to få prøve å tørke seg selv - og så tørker vi etterpå...

Nå har dette litt med å være i stand til å få det til rent fysisk også da; små barn har ikke lange nok armer rett og slett til å klare å nå der bak! Min datter måtte tørke selv i bhg før hun var (fysisk) stor nok, og resultatet var rester i trusen og vond lukt. Ikke hyggelig for verken barn eller foreldre...

Dersom barna må klare seg selv før armene er lange nok, ender de ofte opp med å tørke bakfra og forover - som de jo får til mye tidligere. Men dette er særdeles lite lurt for små jenter!

Skrevet
Nå har dette litt med å være i stand til å få det til rent fysisk også da; små barn har ikke lange nok armer rett og slett til å klare å nå der bak! Min datter måtte tørke selv i bhg før hun var (fysisk) stor nok, og resultatet var rester i trusen og vond lukt. Ikke hyggelig for verken barn eller foreldre...

Dersom barna må klare seg selv før armene er lange nok, ender de ofte opp med å tørke bakfra og forover - som de jo får til mye tidligere. Men dette er særdeles lite lurt for små jenter!

og der kommer da personalets rolle inn, tørke etterpå:-)

der kommer også din rolle om mor inn, lære barnt hvordan mann tørker.

jeg vet ikke hvordan ditt barn ser ut, men de fleste barn på tre år er lange nokk i armene for og klare og tørke seg.

menn, jeg har også møtt på foreldre som nekter ungen sinn på 6 år og prøve og tørke seg selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...