venus_ Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Noen som har erfart at Udo´s Choice virker? For finere hud, bedre helse eller raskere vektnedgang? Eller andre ting det har hjulpet mot?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Udo's Choice er en olje, ikke et vidundermiddel. Man går ikke raskere ned i vekt av å ta en spiseskje olje pr dag, hvis man ikke samtidig gjør noen andre forandringer. Og man skal ha en ekstremt dårlig kosthold fra før av, hvis man skal oppleve drastiske forbedringer av litt olje.
Fat Sally Lee Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Både jeg og samboeren min har fått merkbart mykere hud av denne oljeblandingen. Og så fungerer fordøyelsen bedre. Men den smaker grusomt da, så vi vurderer å gå over fra flytende olje til kapsler for å slippe smaken. Jeg synes du skal kjøpe en flaske/boks og prøve! Jeg merket den på fordøyelsen umiddelbart, og på huden innen et par uker, så det holder med en prøveflaske før man bestemmer seg om det er noe man vil ta regelmessig.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Jeg tar det pga jeg er plaget med ekesem, og den holder eksemet unna! Har også merket at fordøyelsen min har blitt mye bedre, så det er jo en fin bonus for meg:) Smaken synes jeg faktisk ikke er så ille. Smaker grønnsaker liksom. Tran er 10 ganger værre!
venus_ Skrevet 25. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2008 Har allerede brukt det i noen dager. Fant ut at en slurk appelsinjuice rett etter oljen tar bort smaken. Ville helst kjøpe de kapslene, men sliter med å svelge så store kapsler/tabletter.
pålern Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Smaken synes jeg faktisk ikke er så ille. Smaker grønnsaker liksom. Tran er 10 ganger værre! Sykt... misunner deg. Tran har jeg ikkeno problem med, men jeg brekker meg av bare tanken på udo's.
venus_ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 Synes smaken minner om valnøtter jeg.
Kosemose Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Tran er som sukkertøy i forhold! :grøsse: Min løsning er å lage milkshake med banan, udos, melk og litt is. Da får jeg det i barna og. Bitteliten bismak bare.
SnillMito Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Ta tran i stedet for, det er bedre og langt billigere.
Gjest jaha Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Ta tran i stedet for, det er bedre og langt billigere. Tran inneholder en del biprodukter/slagg som ikke er bra for deg. Udos er en dyr blanding av omega 3-6-9, som du kan kjøpe billigere enkeltvis. Omega 3 er den viktigste.
wind-up bird Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 Tran inneholder en del biprodukter/slagg som ikke er bra for deg. Udos er en dyr blanding av omega 3-6-9, som du kan kjøpe billigere enkeltvis. Omega 3 er den viktigste. Det fins flere studier som dokumenterer at marine omega-3-fettsyrer gir bedre helseeffekter enn vegetabilske oljer (som f.eks. Udos).
Supraspinatus Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 Det fins flere studier som dokumenterer at marine omega-3-fettsyrer gir bedre helseeffekter enn vegetabilske oljer (som f.eks. Udos). Det har jeg også hørt et sted, men jeg har ikke sett disse studiene selv. På en annen side har jeg hørt om studier som viser at marine fettsyrer inneholder mer spor av tungmetaller enn vegetabilske oljer. Skal se om jeg finner noe henvisninger.
wind-up bird Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 Det har jeg også hørt et sted, men jeg har ikke sett disse studiene selv. På en annen side har jeg hørt om studier som viser at marine fettsyrer inneholder mer spor av tungmetaller enn vegetabilske oljer. Skal se om jeg finner noe henvisninger. Jeg har lest det før, men her og nå fant jeg bare et sammendrag av en masteroppgave på NIFES sine hjemmesider: Etter 3 uker med fôring ble fettsyreprofilen i hjerne, lever og RBC analysert. Resultatene viste at direkte inntak av langkjedede n-3 fra marine kilder øker nivået av EPA og DHA i hjerne, lever og RBC. Marine n-3 PUFA er mer effektive enn vegetabilske n-3 for å øke nivået av EPA og DHA i disse organene. Den strukturelle formen av de marine n-3 fettsyrene ser ut til å påvirker biotilgjengeligheten (hvor effektivt de tas opp) av disse fettsyrene i hjerne og lever . Det er nødvendig med flere undersøkelser for å bekrefte resultatene. Laks, selolje, tran, etylester og marint PL er gode kilder for å øke DHA nivå i hjernen. http://www.nifes.no/index.php?page_id=144&...1&lang_id=1
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 Hva med selolje? Billigere enn Udo's Choice, og inneholder da altså de viktige, marine fettstoffene som Udo's ikke har. Og det er fri for slaggstoffene man finner i tran, pluss at det inneholder en fettype man ikke finner i fisk. Men noe vidundermiddel er det selvsagt ikke. Man må ha et generelt sunt kosthold for at det skal være noen vits i å ta olje. Lever man på grandiosa, brød og brus kan man like gjerne spare kronene, for da utgjør ikke oljen noen forskjell uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå