Gå til innhold

BRUDEKJOLEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig, så jeg spør dere alle:

* Hvor kjøpte du brudekjolen din?

* Hvor mye kostet den?

* Hvilken modell / hva heter den?

* Hvilken farge er det? (Ivory, Elfenben etc)

Vet det er veldig nosy å spørre såpass detaljert, men er veldig nysgjerrig ettersom jeg er på jakt etter den riktige kjolen for meg. Har tanker om hvordan jeg vil den skal se ut, så gi gjerne innspill! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjøpte kjolen min hos Lilly i Danmark (vet merket føres i Stavanger i alle fall i Norge, og sikkert andre steder også)

Veil pris for kjolen i norge er 6990,- for kun kjolen.

Ligger ikke på nettet lengre - men ser sånn ut: post-21620-1227636542_thumb.jpg

Creme farget.

Ser at perlene ser litt shiny ut på bildet, men det er bare lyset som gjør det. De er egentlig helt ton i ton.. så de lyste ikke opp sånn når jeg gikk med den... er litt broderinger nedover foran på skjørtet... og helt plain bak. Litt slep på ca 1 meter bare... knytting i ryggen.

Endret av thumbalina
Skrevet

* Hvor mye kostet den?

Vet det er veldig nosy å spørre såpass detaljert, men er veldig nysgjerrig ettersom jeg er på jakt etter den riktige kjolen for meg. Har tanker om hvordan jeg vil den skal se ut, så gi gjerne innspill! :jepp:

* Kjøpte den privat gjennom finn.no

* Prutet den ned til femtusen kroner

* Modell "Juliet" fra Benjamin Roberts

* Dark Ivory med masse perlebroderier og gulltråder + lang slep

Gjest LindaKristin
Skrevet

Hei!

Min kjole ble kjøpt på Hamar og den var ordinært 12000,men fikk den til mye mindre. Det er en Kristin Schikoramodell,ganske lik Maggie Sottero "Brittanya",bare myyyye penere! Den er i ivory og er en drøm :yvonne:

Skrevet (endret)

Hei hei...

Jeg kjøpte min kjole brukt i Sverige og betalte under halvparten av ny pris som hadde vært 18 000 kr i England hvis jeg ikke husker helt feil... Kjolen er fra Maggie Sottero og heter Royal Romance og jeg har tydeligvis hatt veldig flaks for den er nettopp gått ut av produksjon. Fargen er light gold/gold og den er absolutt min drømmekjole :hjerter_rundt:

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet
Kjøpte kjolen min hos Lilly i Danmark (vet merket føres i Stavanger i alle fall i Norge, og sikkert andre steder også)

Creme farget.

Ser at perlene ser litt shiny ut på bildet, men det er bare lyset som gjør det. De er egentlig helt ton i ton.. så de lyste ikke opp sånn når jeg gikk med den... er litt broderinger nedover foran på skjørtet... og helt plain bak. Litt slep på ca 1 meter bare... knytting i ryggen.

Denne har jeg kjøpt også :rødme:

Kjøpte den på Kristins brudesalong i lillestrøm og betalte 6500 kr (Eller pappa betalte da :fnise: ) .

:)

Gjest lillelinn
Skrevet

* Hvor kjøpte du brudekjolen din? fru larsen i sandefjord

* Hvor mye kostet den? fikk litt rabatt, betaler 10.000 inkl å øegge opp/sy om til halterneck

* Hvilken modell / hva heter den? sincerety 09 modell

* Hvilken farge er det? diamond white/ivory

min kjole, dårlig bilde

Skrevet

* Hvor kjøpte du brudekjolen din? Fikk den sydd av norsk syriske.

* Hvor mye kostet den? ca. 20 000 KR

* Hvilken modell / hva heter den? ingeting

* Hvilken farge er det? (Ivory, Elfenben etc) Ivory, med små detaljer av små glassdråper i grønt på kantene, og små sølvhjerter gjemt her og der.. veldig stilig blanding av slikestoffer.

Skrevet

* Hvor kjøpte du brudekjolen din? Skal kjøpe den på www.drommekjoler.no

* Hvor mye kostet den? Den koster ca 5000

* Hvilken modell / hva heter den? Heter Mary Lan og er en kopi av Agapes 2007-modell 1060

* Hvilken farge er det? (Ivory, Elfenben etc) Skal ha ivory/elfenben (som forøvrig er samme farge... :fnise: ) og en varm rustrød farge på detaljene.

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min i Krakow der jeg betalte ca. 7000 kr for den. Underskjørt og opplegg samt fiksing på stropper fikk jeg gratis. (Litt dyrt til å være Polen, men den hadde kostet 18000+ kun for kjolen her i Norge, så jeg er veldig fornøyd med prisen!:))

Jeg aner ikke hva den heter, men den er kremfarget (ivory?) med krystaller rundt hele nede, laaaaangt slep (det er også krystaller plassert slik at når jeg fester slepet vises de = veeeldig pent! :yvonne: ) og spaghettistropper. Overdelen gjør at jeg ikke trenger å bruke BH, men at jeg fremdeles får litt pupper, noe som er bra i min puppeløse verden. :fnise: Det som er så bra med min kjole er at det ikke bare er en stroppeløs kjole med stropper på. Den går litt ned framme mellom puppene, og langt ned bak. Kjempefint! Det er også knytting bak.

Drømmekjolen min! :rødme:

Skrevet

Creme farget.

For en fantastisk flott kjole! Akkurat sånn jeg har sett for meg. Liker draperingen foran på magen veldig godt og knyting bak. Har du bilde av ryggen?

Skrevet (endret)
For en fantastisk flott kjole! Akkurat sånn jeg har sett for meg. Liker draperingen foran på magen veldig godt og knyting bak. Har du bilde av ryggen?

Den er veldig enkel i ryggen, bare rett over - og ikke noe brodering eller perler bak.. jeg løste dette ved å ha et slør med litt "regndråper" i.... sånn at det så ut som det var pynt bak også.... men en ser bare kjolen bak akkurat når en sitter i kirka.. etter det er det ikke så mye oppmerksomhet på den delen.. post-21620-1227724148_thumb.jpgpost-21620-1227724874_thumb.jpg

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet
Her er kjolen min. Den er fra Lilly. Kjøpte den på salg til litt under 7000,-
Skrevet

Mamma skal sy kjolen min :) Vi kjøpte 7 meter silke i Ungarn, champagnefarget, til ca. 1500 NOK, og jeg har endelig bestemt meg for dette mønsteret, den korte versjonen.

Av en eller annen grunn har jeg kjoler ala Maggie Sottero langt opp i halsen, litt rart, siden jeg vanligvis er veldig glad i kjoler, men er nå veldig fornøyd med valget mitt :)

Skrevet

Det mønsteret har jeg også brukt til å sy kjole av :) men det var ganske utfordrende, så lag en anbefaler å lage en "dummie" i bomull først:)

Skrevet
Her er kjolen min. Den er fra Lilly. Kjøpte den på salg til litt under 7000,-

Kjempeflott kjole! Likte godt slepet :)

KJEMPEMORO og ikke minst spennende, å se bilder!!!!

Skrevet
Kjempeflott kjole! Likte godt slepet :)

KJEMPEMORO og ikke minst spennende, å se bilder!!!!

Ja, slepet er helt nydelig, med masse perlebroderier på. Koslig at du likte den :) Er kjempe morsomt å planlegge ja. Tenker bryllup hele døgnet nå tror jeg. Ha ha ha... :laugh:

Skrevet
Ja, slepet er helt nydelig, med masse perlebroderier på. Koslig at du likte den :) Er kjempe morsomt å planlegge ja. Tenker bryllup hele døgnet nå tror jeg. Ha ha ha... :laugh:

Det forstår jeg - er helt lik selv! :) Har nettopp laget en oversikt over alt jeg har gjort, halvveis ferdig med og ting jeg må gjøre. Og jeg har helt sikkert glemt masse! hehe

Gleder meg veldig til brudekjole titting!! :)

Skrevet
Det forstår jeg - er helt lik selv! :) Har nettopp laget en oversikt over alt jeg har gjort, halvveis ferdig med og ting jeg må gjøre. Og jeg har helt sikkert glemt masse! hehe

Gleder meg veldig til brudekjole titting!! :)

sendte deg en pm med bilder - men glemte å si det at på min kjole er det ikke stropper sydd på.... den jeg prøvde i butikken hadde det.. så på bildet ser det ut som det er en stroppehempe på foran.. det har jeg ikke på min....

kos dere videre med bryllupsplanleggingen!! Er en morsom, men litt stressende tid... men dagen blir nok helt strålende uansett... ser i ettertid at det var mange ting jeg brukte mye tid på som egentlig var ganske unødvendig, men som der og da føltes superviktig =) Men det viktigste er helt klart kjolen! finne en en føler seg vel i!

Skrevet

* Hvor mye kostet den?

Jeg kjøpte kjolen min på EBay.

Inkl. frakt hjem på døra i norge er jeg blitt trukket 870,- på konto! :)

Ingen spes modell. Sikkert inspirert av en annens design.

Fargen er Ivory, med innslag av noe broderier i mørkere beige.

Kjolen er nyyydelig, stoffet er kjempepent og det kjennes ut som god kvalitet. Hvorfor betale mye når det kan gjøres billig? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...