Gå til innhold

Alene til "syden" med ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips her. Var i Fuengirola med de minste ungene mine i mai/juni 2008. Har tenkt oss en ny tur i mai/juni neste år. Hadde en flott tur til Fuengirola men jeg syntes at det var litt kaldt i vannet:-) Ellers så var det et suverent sted å dra med unger og jeg heller litt mot en tur til dit. Men er det noen som vet hvor det er godt og varmt også i vannet på den tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18-19 grader i vannet kanskje. I sjøen da. Utover i juni blir det litt varmere.

Ungene klarer helt fint å bade på den tida.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Ser veldig koselig ut, kanskje vi skulle prøve. Flere tips til hvor det er varmt badevann?

Da er turen bestilt. Hilsn hovedinnlegger

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Da er turen bestilt. Hilsn hovedinnlegger

Vi gleder oss til å reise, om noen har flere tips så kom med dem:-)

Hovedinnlegger igjen. Er det forresten noen som skal dit i slutten av mai?

Gjest Gjest
Skrevet
Vi gleder oss til å reise, om noen har flere tips så kom med dem:-)

Hovedinnlegger igjen. Er det forresten noen som skal dit i slutten av mai?

Dytt:-)

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Og dytt:-)

Vi skal også til Makrigialos. Noen som vet litt om hvor det er lurt å handle mat etc.? Og er det noe å shoppe der nede?

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal også til Makrigialos. Noen som vet litt om hvor det er lurt å handle mat etc.? Og er det noe å shoppe der nede?

Bussturen tar ca 2,5 timer. Men det føltes ikke så langt. Barna ble ikke utålmodige. Bussen stoppet en gang underveis.

Vi bestilte frokost på hotellet. Veldig bra frokostbuffe. Det er flere supermarkeder like bak hotellet, i begge retninger, hvor dere kan kjøpe lunch og andre ting. Er et supermarked på hotellet også, men det var dyrere. Middag spiste vi i landsbyen Makrigialos. Det er mange koselige spisesteder langs stranden med utsikt utover havet. Dere går til landsbyen på 10 min, og det er butikker og spisesteder langs veien.

Det er veldig fine strender der. Vi snorklet også langs fjellsiden ved den borterste hotellstranden. Så en del snappere og andre småfisk. Vi snorklet også fra en strand lengre bort som en av de lokale viste oss.

Det er også flere basseng der. Og et pent hotellområde med plener, blomster og palmer.

Barna våre var 2, 7 og 9 år da vi var der første gangen (2 år eldre andre gangen). De storkoste seg.

God tur! :)

Dere kan evt. ta bussen til nærmeste by, Ierapetra - ca 30 min. Der er det flere butikker. http://www.diktynna.gr/images/sites/ierapetra.jpg

Eller til Sitia - ca 45 min. http://www.rainer-sielker.de/Kreta/SITIA1.jpg

Gjest Gjest_Ma_*
Skrevet

Vet ikke hvor dere skal bo - men på Sunwing så er det jo eget lite supermarked hvor de har mat og sånn da. (Dolmiosaus, knekkebrød osv.)

I landsbyen så er det sånne vanlig greske butikker. Dagligvarebutikk, apotek, sånne butikker som selger skinn og krukker og vaser og sånn. Det er ikke noe shoppingeldorado men en stille og hyggelig fiskelandsby.

Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke hvor dere skal bo - men på Sunwing så er det jo eget lite supermarked hvor de har mat og sånn da. (Dolmiosaus, knekkebrød osv.)

I landsbyen så er det sånne vanlig greske butikker. Dagligvarebutikk, apotek, sånne butikker som selger skinn og krukker og vaser og sånn. Det er ikke noe shoppingeldorado men en stille og hyggelig fiskelandsby.

Takk for gode tips. Vi skal bo på Sunwing og hadde egentlig tenkt å droppe denne frokost buffeten. Synes det er litt av kosen å sitte på terrassen og spise frokost. Tror jeg skal revurdere det og ta buffet allikevel. Siden jeg reiser alene med to barn så kan det jo være en ide å spise der og kanskje treffe noen likesinnede:-) Det er vel ikke tilfeldigvis noen som skal nedover i slutten av mai?

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for gode tips. Vi skal bo på Sunwing og hadde egentlig tenkt å droppe denne frokost buffeten. Synes det er litt av kosen å sitte på terrassen og spise frokost. Tror jeg skal revurdere det og ta buffet allikevel. Siden jeg reiser alene med to barn så kan det jo være en ide å spise der og kanskje treffe noen likesinnede:-) Det er vel ikke tilfeldigvis noen som skal nedover i slutten av mai?

Husk at barn under 12 år spiser gratis på Sunwing hvis de spiser sammen med en betalende voksen! :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Husk at barn under 12 år spiser gratis på Sunwing hvis de spiser sammen med en betalende voksen! :)

Takk for tips:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...