Gå til innhold

slutte med erstatning til baby?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

jeg mistet dessverre bryst melken tidlig.han var vell 3 måneder trur jeg, grunnen var at jeg havnet på sykehuset.

bruker "nan" nå, å han drikker rundt en boks i uka.han er 6 måneder.

tenker på å gå over til vanlig lett melk, å bruke en skje med sånn malt oppi.

er det for tidlig ?

er det mye forskjell på vitaminene å slikt med lettmelk eller erstatning?

er han for liten enda?

takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vente til barnet er 12 mnd, dette fordi magen til barnet ikke er beregnet på kumelk. Kumelk er til kalver, morsmelkerstatningen er en modifisert utgave tilpasset baby.

Barnet kan utvikle allergi og få problemer med magen.

Skrevet

Ja, det er for tidlig.

Som nevnt bør du bente til barnet er 12 mnd.

Hvorfor vil du så gjerne slutte å gi erstattning?

Skrevet

hvorfor jeg vil slutte? at det er billigere...kanskje...enklere...

en jeg kjenner fikk barn for snart et år siden, å den babyen har bare drikket lettmelk.helt siden fødtselen.å spurte mammaen min som har hatt 4 barn, hun å sa at jeg kunne godt begynne.

er det noen som har noen sider å referere til ?

må nå ikke fortelle meg at ingen her på KG har gjort det?

Skrevet

ring helsesøster eller legen du... man gir virkelig okke kumelk til barn under 12 mnd...

Skrevet

hvorfor jeg vil slutte? at det er billigere...kanskje...enklere...

en jeg kjenner fikk barn for snart et år siden, å den babyen har bare drikket lettmelk.helt siden fødtselen.å spurte mammaen min som har hatt 4 barn, hun å sa at jeg kunne godt begynne.

er det noen som har noen sider å referere til ?

må nå ikke fortelle meg at ingen her på KG har gjort det?

[/quote

Min mor har også oppdratt 4 barn men aldri har vi fått lettmelk før 1 årsdagen.

Ring helsesøster så kan hun fortelle deg hvorfor det ikke er så lurt og gi en 6mnd gamel baby lettmelk.

Har selv en sønn på 6 mnd, han får hipp1 og grøt, får smake på forskjellige ting men det er det hele.

Skrevet

Trodde det var allmennkunnskap at barn under ett år ikke skal ha kumelk jeg... Tror ikke det er sånn at "alle" gir ungene kumelk før 12 mnd nei. Tidligere sa man at man kunne begynne litt tilvenning etter 6mnd, er vel derfor moren din sa det, men kumelk som drikke var fy-fy da også; var vel mer at man kunne gi litt melkeprodukter som yoghurt, litt melk til matlaging osv.

Skrevet
tusen takk for all

tusen takk for alle svar :)

jeg skal vente med å slutte med erstatningen :)

Gjest Gjest_mor_*
Skrevet

nå er det neppe trolig at man utvikler allergi for kumelk ettersom barnet har fått erstatning (som er laget av kumelk) i allerede 3 mnd.

barnet får vel en del erstatning gjennom grøten? jeg ville tenkt litt på dagsdoser slik at det ikke blir for mye erstatningsmelk heller, les på pakken eller spør en helsesøster, dosen på pakken skal vel gjelde både drikke og det han får gjennom grøt og annen mat.Man mnå tenke litt annereledes om man ikke ammer.

ammet selv aldri og jeg tror jeg husker å tilvenne med vanlig kumelk før 12 månder, men kanskje noe slikt som rundt 9 mnd (dette blir noen år siden nå). Tror jeg heller ga vann og eventuelt litt godt utblandet juice for å ikke overstige erstatningsbruken.

angående malt så ville jeg ikke gitt dette når du går over til kumelk. Det kan være greit å tilvenne til melk med helt vanlig smak, slik at det ikke blir for søtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...