Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Min nærmeste kollega skal gifte seg. Vi har vært endel sammen og er på vei til å bli venninner, vil jeg si. Jeg er bedt i bryllupet. Jentas forlover ringte meg og lurte på om jeg hadde noen ideer til utdrikningslaget. Jeg synes det er veldig vanskelig... Det kommer til å være 5 jenter (med bruden) i utdrikningslaget. Ingen av oss kjenner noen andre enn bruden. Det er bruden selv, forloveren og jeg (som alle er veldig stille, beskjedne jenter), brudens søster (som jeg kjenner litt til fra en annen sammenheng som en litt umoden partyprinsesse som lett kjeder seg) og brudens svigerinne (som visstnok er ganske sosial og utadvent, men som snakker et meget begrenset norsk). Hva slags opplegg bør vi legge opp her? Det er brudens eget sterke ønske om at det skal være "utdrikningslag", bare så det er sagt. Hvordan holder man stemningen oppe med 3 stille og forsagte jenter, en som kanskje kjeder seg og en som ikke forstår mye av det som blir sagt? Ser for meg at det kan bli en lang dag... Forloveren hadde snakket med bruden og hun hadde ingen spesifikke ønsker, hun ville bli overrasket, sa hun. Jeg kan komme på mange leker etc, men de vil trolig funke bedre i en gjeng der man kjenner hverandre godt. Ting som stripper, drite seg ut på Karl Johan for penger etc, er utelukket.
thapara Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 (endret) .. Endret 23. februar 2009 av thapara
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Bruden ønsker seg utdrikningslag selv. Forloveren hadde foreslått at de kanskje kunne ta en dag sammen, de to, med spa etc, siden ingen av de bruden kunne be, kjente hverandre osv. Men bruden spesifiserte da at hun ville ha utdrikningslag av den tradisjonelle typen. Det forlover og jeg lurer på, er hvem som skal klare å "holde praten i gang" under en eventuell middag. Bruden er jo midtpunktet og den som faktisk kjenner alle, men hun er vel den av oss som er aller mest stille og sjenert ettersom jeg skjønner. Hun er en flott jente altså, men altså meget innadvendt.
Gjest Shady Lady Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 (endret) Drikk alle alkohol, sånn at det blir den type utdrikkningslag der målet er at bruda skal bli god og full? Isåfall er mitt tips: Begynn å drikke med en gong dokke møtast Då går praten så mykje greiare og alt blir fort litt festligare. Høyres kanskje banalt ut, men.... Sånn er det berre. Ein kan gjere det enkelt, sidan dokke er så få. Sitte heime hos ein av deltakarane, drikke alkohol og ha artige leikar. På denne måten kan dokke jo sørge for at alle blir betre kjent med kvarandre, samtidig som bruda kanskje må ut med eit par hemmelighetar ho ikkje har fortalt alle? Endret 26. november 2008 av Shady Lady
MissStiles Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Ja, alkohol hjelper som regel å holde humøret oppe og praten i gang. Men det hadde kanskje vært en idè med morsomme akiviteter. Enten for bare bruden eller som alle må være med på. Som regel så skal jo alt dreie seg om bruden. At hun skal dummes ut eller skal få prøve noe hun ikke har gjort før. Forloveren burde finne mer ut av hva hun ønsker og ikke ønsker av ting i utdrikninsalget. også en god middag og kanskje en bytur eller noe.
Gjest Shady Lady Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Ein leik eg har høyrt, som verkar både artig og uskyldig er denne: Lag til ballongar med navna på X-kjærestar og evt X-flørtar til bruda. Om bruda ikkje har hatt så mange X-ar, må ein bruke fantasien. Barndomsforelskelsar, sommarflørten i Syden osv. Poenget er i alle fall at brudar skal få ein og ein ballong. Så må ho fortelle litt om denne personen, korleis dei møttes og kvifor ho er glad for at dei ikkje enda opp ilag. Her er jo også ei gylden mulighet for dei forskjellige vennindene (som gjerne er frå forskjellige epokar i livet?) til å blande seg inn, med "Duu!! No gløymer du å fortelle dei om den gangen då han sa ditt og datt!!"--> drite bruda litt ut. Etter at ho har fortalt skal ho sprekke ballongen, for å erklære at ho er "ferdig" med han. Siste ballongen er sjølvsagt den ho skal gifte seg med. Då skal ho ikkje sprekke den, men ha den med seg på byen etterpå Enkelt, men festlig.
liv Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Hva med å kjøre gocart, klatre, ha picninc i en park der bruden må selge pølser?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Hei! Hva med drinkmiksekurs? Kommer selvfølgelig an på hvor dere bor, men vet at det er mulighet for det i flere av de største byene i Norge ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Jeg vil anbefale www.charlottesometimes.no for "pole-dancing" kurs. Det høres litt ekkelt ut, men er bare morsomt og hun som driver det er kjempesøt og hyggelig. Det vil gi dere noe å prate om resten av dagen/kvelden og også få dere til "let loose" litt alle sammen
Gjest KatarinaD Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Hvordan er det med engelskkunnskapene til svigerinnen? Kunne jo kanskje gått å ta pratinga på engelsk, hvis det hadde inkludert henne mer. Det har vi måtte gjøre så lenge kjæresten og jeg har vært sammen, når vi møter venner/venninner og familie Det kunne jo kanskje fått litt mer i liv i pratinga hvis hun var utadvent, men er kanskje mot sin hensikt om dere andre/hun ikke er komfortable med å prate engelsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå