Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Del Skrevet 25. november 2008 Er det typisk norsk å ha julegardiner? Pleier dere å ha det? Jeg har et enkelt sett i ganske mørke farger som jeg pleier å henge opp i adventstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 25. november 2008 #2 Del Skrevet 25. november 2008 Nei, er det typisk norsk? Har jeg aldri tenkt på. Men jeg har iallefall julegardiner. Rød liftgardin med julemotiv på kjøkkenet og røde panelgardiner i stua. Synes det gjør seg veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nn Skrevet 28. november 2008 #3 Del Skrevet 28. november 2008 Aner ikke om det er typisk norskt å ha julegardiner. Før hadde jeg noen som det var mye grønt i, litt rødt og litt gull. Kristorn. Er ikke glad i rødt så i år så har jeg prøvd å få tak i lyse gardiner. Har et par i offwhite med gulltrykk fra før av og skulle gjerne hatt noen til stuedelen. lFinner ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. november 2008 #4 Del Skrevet 28. november 2008 Ingen aning om det er typisk norsk, men jeg har det ikke. Men jeg har beige panelgardiner i lin, og har kjøpt røde filthjerter som jeg har hengende nedover hvert panel (et stort og tre små pr panel) i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. november 2008 #5 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg vet ikke om det er typisk norsk, har aldri tenkt over det. Jeg har ikke gardiner i stua, men pleier å henge opp julegardiner på kjøkkenet. Må ha nye i år, og hadde tenkt å se om jeg kunne finne noen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 29. november 2008 #6 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg pleier ikke å ha julegardiner. Om jeg skulle hatt, måtte det vært noe ensfarget. Det ville aldri falt meg inn å ha flerfargede gardiner med nisser. Eller noe som helst julepynt med nisse, i grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteR Skrevet 29. november 2008 #7 Del Skrevet 29. november 2008 Siden jeg har panelgardiner er det veldig lett å bytte til rødt i julen. Jeg synes dette gjør stua veldig pyntet med en gang. Men jeg hadde nok aldri gjort det om det var vasking, stryking, styr med gardinstenger osv hvert år. Om det er typisk norsk aner jeg ikke. Skulle tru amerikanerne var de mest ekstreme når det kom til pynting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #8 Del Skrevet 29. november 2008 Om det er typisk norsk aner jeg ikke. Skulle tru amerikanerne var de mest ekstreme når det kom til pynting... De er hvert fall mest ekstreme når det gjelder glorete julepynt. Vet ikke om gardiner er vanlig i amerikanske hjem heller jeg. Kjenner noen amerikanere og ingen av dem har gardiner, bare noen sånne plastikkdingser for å stenge sola ute. Men det behøver jo ikke bety at alle har det sånn da. Selv har jeg pleid å ha julegardiner på kjøkkenet, men i år har jeg to vinduer på kjøkkenet og bare gardiner til ett. Og siden jeg skal flytte i løpet av neste år igjen, gidder jeg ikke kjøpe til det andre. Så i år blir det ingen julegardiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå