Gå til innhold

Kjøpe kosmetikk på e-bay

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_studenten_*
Skrevet

Vurderer å kjøpe noen Decleor-produkter på e-bay. jeg elsker de, men jeg er student og de er så innmari dyre i salongene her... Kjøper jeg de på nettet kan jeg heller bruke "overskuddet" til en salongbehandling! ;-)

Men - er det trygt å kjøpe produktene på e-bay? Risikerer jeg å få uekte vare eller gamle produkter? Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er relativt trygt ja.

Men sjekk ratingen til den du selger hos.

Så lenge personen har solgt flere tusen varer og har en positiv rating på over 98% så skal det være ganske så trygt.

Hus også å sjekke fraktkostnadene, da det noen ganger kan spise opp litt av "fortjenesten" din.

Gjest Gjest_studenten_*
Skrevet

Gjelder det også når selger er i Asia?... Har funnet det jeg ønsker meg på e-bay, og hun som selger det er et eller annet sted i Asia. Var utrolig billig ift her da..., gjør det ganske fristende. Ser ut som om det er ekte vare på emballasjen, men er redd for å få noe gamle greier som har gått ut på dato?...

Skrevet

Jeg kjøper aldri av noen med rating under 99,5%, flere års medlemskap og tusenvis av salg.

Skrevet

Det er ufattelig mye fake på ebay, og det er vanskelig å oppdage, nærmest umulig.

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe MD formulations, Redken og LipFusion der, har aldri fått noe fake. Handler alltid av de med god rating. Nå er det ikke lenger lov for selger til å gi negativ feedback, så det har blitt mye tryggere.

Skrevet

Hei student.

kan du poste linken til kjøperen du vurderer å kjøpe fra?

Skrevet

Hei, jeg har begynt å handle fra ebay.. det har gått fint hittil...

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_studenten_*
Skrevet

TS her, og ville bare si at jeg bestilte meg produkter fra to forskjellige selgere; en i USA og en i østen et sted. Begge selgere hadde veldig god feedback og hadde solgt mange ting. Produktene jeg fikk var utrolig billige ift salonger her, også inkl. fraktprisen, jeg fikk de på en uke, og begge var orginale produkter som overhodet ikke skilte seg ut fra produkter jeg har kjøpt hjemme i Norge. Sparte ca. 1000 kr på å handle på e-bay! Anbefales!!

Skrevet

Første falske ting jeg fikk fra ebay..

Bestillte prøve parfymer av prada... men det er ikke samme parfymen inni røret.. luktet parfyme som gammel dame bruker.. det kostet ikke stort.. men det er absolutt ikke samme parfyme.. litt kjipt og..

Skrevet
Første falske ting jeg fikk fra ebay..

Bestillte prøve parfymer av prada... men det er ikke samme parfymen inni røret.. luktet parfyme som gammel dame bruker.. det kostet ikke stort.. men det er absolutt ikke samme parfyme.. litt kjipt og..

Send mail til selger, spør om hun vil rette opp i det. Om hun ikke vil det, så gir du negativ feedback. Da kan det hende hun vil sende ordentlige ting, slik at hun får den negative feedbacken slettet.

Skrevet

Og dersom du betalte med PayPal kan du sende inn en "significantly not as described" rapport slik at du får pengene dine igjen. Og rapporter selger til Ebay for å ha solgt falske varer.

Skrevet

Takk, sente mail til selger.. hun skrev:

Hi,we guarantee 100% authenticity for all items we sell. It's prada parfum samples. Prada has different type of parfums.

Jeg er helt sikker på at dette ikke er Prada parfymen..

Gjest Deception
Skrevet
Takk, sente mail til selger.. hun skrev:

Hi,we guarantee 100% authenticity for all items we sell. It's prada parfum samples. Prada has different type of parfums.

Jeg er helt sikker på at dette ikke er Prada parfymen..

Prada har i hvertfall tre ulike parfymer som selges i Norge, så du kan jo ha fått en av de andre? Hva står det på prøven?

Skrevet

Tror jeg har fått enten en fake eller en veldig gammel neglelakk fra OPI fra en selger på Ebay.

Den var veldig tykk og hadde lite farge+ at den var vanskelig å legge, helt andeledes enn OPI lakk jeg har fått fra andre steder.

Men jeg har handlet mye på Ebay og er stort sett fornøyd. Har fått endel faste selgere jeg handler ifra og det fungerer fint.

Skrevet
Det er relativt trygt ja.

Men sjekk ratingen til den du selger hos.

Så lenge personen har solgt flere tusen varer og har en positiv rating på over 98% så skal det være ganske så trygt.

Hus også å sjekke fraktkostnadene, da det noen ganger kan spise opp litt av "fortjenesten" din.

Signerer.

Jeg kjøper f.eks Bare Escentuals foundation kun på ebay.

Skrevet
Prada har i hvertfall tre ulike parfymer som selges i Norge, så du kan jo ha fått en av de andre? Hva står det på prøven?

Det står kun Prada utenpå konvolutten... inni konvolutten lå det en parfymeprøve som det også stod Prada på..

Ja prada har tre forskjellige:

Prada

Prada Tendre

Prada D'iris

Ganske sikker på at det ikke er noen av de tre parfymene.. og den parfymen jeg skulle ha var Prada..

Gjest Deception
Skrevet
Det står kun Prada utenpå konvolutten... inni konvolutten lå det en parfymeprøve som det også stod Prada på..

Ja prada har tre forskjellige:

Prada

Prada Tendre

Prada D'iris

Ganske sikker på at det ikke er noen av de tre parfymene.. og den parfymen jeg skulle ha var Prada..

Prada har mange flere enn tre parfymer. Jeg har Prada EdP og Infusion d'Iris selv; førstnevnte er ganske tung og søt, mens den siste er mer "bitter"/treaktig, og absolutt ikke søt.

Skrevet

Det var denne jeg skulle ha iallefall.. har kanskje fått feil da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...