snuppeliten Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 (endret) Jeg håper jeg kan få litt hjelp her...og andres erfaringer..for nå er jeg ganske fortvilet. Jeg flyttet inn hos min samboer for noen få måneder siden. I starten hadde vi det kjempefint sammen, og fant stadig på morsomme ting sammen. Ingen i denne verden har fått meg til å le slik han har gjort, og ingen har fått meg til å kjenne en slik glede og lykke som han. Jeg elsker han av hele mitt hjerte, og vil virkelig at vi skal få dette forholdet til å fungere. Men i det siste så har det blitt veldig mye krangling, og vi finner sjeldnere på morsomme ting sammen. Han sier han elsker meg, og at han ikke vil miste meg. Men samtidig så føler jeg at han ser bare mine problemer, og hva jeg kan gjøre annerledes for å få dette forholdet til å fungere. Jeg ser jo hva jeg selv kan gjøre, men jeg får liksom ikke til å få ham til å se hva han kan gjøre. Hver gang jeg prøver å snakke med ham om det så slenger han ett eller annet tilbake på meg som.."jammen hvorfor reagere du sånn, og hvorfor kan ikke du heller si sånn og slik". Som om han ikke vil se at han også er skyld i all kranglingen. Jeg vil virkelig dele livet mitt med denne mannen, og jeg har så lyst til at vi skal klare å finne tilbake til den lykken og gleden vi engang hadde. Men jeg føler jo nå at vi er inne i en ond sirkel som vi har problemer med å komme oss ut av. Så jeg håper at jeg kan få litt råd her fra dere om hvordan vi skal klare å komme oss gjennom denne vanskelige perioden, og hvordan vi skal få forholdet til å fungere igjen. Jeg elsker så høyt min samboer, og vil helst slippe å miste han. Endret 25. november 2008 av snuppeliten
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Kanskje et samlivskurs? Er noe som heter PREPP, du kan søke på det på nettet. Det skal være veldig bra. Blitt veldig vanlig for par nå, å ta samlivskurs, som forebygging. Kjenner noen som går påd et,s om er veldig fornøyde. Ellers kan dere jo vurdere parterapi? Anbefaler dere i allefall å gjøre et konkret grep for å styre ut av den suppa dere har havnet i nå. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå