Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med denne jenta?

Anbefalte innlegg

Gjest villrede
Skrevet

Jeg møtte for et par måneder siden en jente via en internet dateside. Vi klikket utrolig godt sammen, meget bra kjemi, veldig matchende humor, topp i senga, hele pakken. Vi har begge vært ganske travle i det siste så vi har ikke fått truffet hverandre mer en kanskje en gang i uka i gjennomsnitt, men det har som regel endt med overnattinger.

Jeg har vært singel i et år nå, etter et 6 år langt forhold, og hun ble singel etter et års forhold en måned før vi møttes. Hun har sagt at hun vegrer seg veldig for å binde seg igjen så tidlig. I går snakket vi litt om hvor vi egentlig står nå, og hun sa at hun har fått følelser for meg, og jeg sa det samme. Hun sa at hun vegrer seg for å binde seg i et nytt forhold igjen så tidlig etter hun ble singel. Jeg sa at jeg forstår, men at hun må bestemme seg etterhvert om hun vil noe mer seriøst, siden jeg ikke er interessert i noe casual, åpent, fuckbuddy prosjekt, spesielt ikke siden jeg har fått følelser for jenta. Etter en lengre samtale om temaet spør jeg henne direkte om hun vil være sammen med meg. Hun sier ja, men sier at hun ikke vil vi skal 'offentliggjøre' det enda. (Jeg vet egentlig ikke hvorfor)

Nå nettopp fikk jeg melding fra henne som lyder: "Du, det var kanskje en forhastet beslutning.. har litt panikk, vet ikke om jeg er klar for å binde meg.."

Noen som har noen kloke innsikter til hvordan jeg skal håndtere dette?

Et par detaljer som kanskje bør nevnes:

Hun er en veldig flyktig person. Hun er veldig impulsiv, har aldri hatt samme jobb over lengre tid, byttet studieretning et par ganger, har aldri hatt et veldig langt forhold til noen, og hun innrømmet til og med at hun har vært utro mot alle hun har vært sammen med :P

Jeg vurderer 2 alternativer. Det ene er å bryte tvert av med henne, slik at jeg slipper å bli såret. Hun har åpenbart veldig tvil rundt om hun ønsker å satse på et seriøst forhold, og det vil jo gjøre at jeg ikke vil føle meg helt trygg dersom vi skulle bli sammen. Plusser man på hennes historie med utroskap, føler jeg at jeg setter meg i en stor risiko for å bli såret hvis jeg fortsetter å prøve å få til noe med henne.

Det andre alternativet er å prøve å få til et forhold med henne. Vi har som sagt fantastisk god kjemi sammen på alle nivåer, og vi har begge følelser for hverandre. Hun har sagt at hun føler mer og mer for meg for hver gang vi møtes. Kanskje vi bare møttes på et litt uheldig tidspunkt, der vi hadde litt forskjellige prioteringer, og jeg kan gi henne litt mer tid til å finne ut hva hun vil? Dessuten tror jeg også at jeg ville tenkt mye på hvordan dette kunne ha gått dersom jeg bryter tvert. Hva om jeg ikke finner noen som jeg har så bra kjemi med igjen? Det er en skremmende tanke å bare støte ifra seg noen som kanskje er "den rette".

Skal jeg isåfall gi henne mer tid? Kan vel ikke akkurat stille noe ultimatum i sånne sammenhenger heller? Noen tips til hva jeg kan gjøre eller si for å få henne til å komme over vegringen for å binde seg? Kanskje en virkelig romantisk gest er på sin plass nå? Bare legge hjertet mitt ut for henne?

Alle svar mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kanskje hun synes det er tidlig å offentliggjøre i forhold til eks ol.

Men hva var grunnen til at hun har vært utro i alle forhold???

Det hadde jeg blitt veldig skremt av....

Tror nok jeg hadde stilt ultimatum her ja. Enten får dere satse eller ei.

Skjønner at du er redd for å bryte tvert i tifelle du aldri treffer "den rette" igjen.

Men disse tankene og følelsene bør jo også hun ha. Har du spurt henne om det ?

Skrevet

Siden hun kanskje ikke er klar for et forhold nå. Så synes jeg det hadde vært lurt å gi henne pusterom. Vær litt kostbar samtidig som du ikke avviser henne helt. Hvis du bretter ut hele hjertet ditt, så vet hun akkurat hvor hun har deg. Da vil hun kanskje ikke ha deg like mye lenger.

Det sies at mennesker liker å jakte og kjempe for det vi vil ha.

Så vær tålmodig med henne, og roe ned:)

Gjest villrede
Skrevet
Kanskje hun synes det er tidlig å offentliggjøre i forhold til eks ol.

Men hva var grunnen til at hun har vært utro i alle forhold???

Det hadde jeg blitt veldig skremt av....

Tror nok jeg hadde stilt ultimatum her ja. Enten får dere satse eller ei.

Skjønner at du er redd for å bryte tvert i tifelle du aldri treffer "den rette" igjen.

Men disse tankene og følelsene bør jo også hun ha. Har du spurt henne om det ?

Ja, er jo mulig at det er pga. eksen.

Angående utroskap, vel, jeg fikk forståelsen av at dette har skjedd når forholdet har vært veldig turbulent og gått mot slutten uansett. Men hun er jo som sagt en impulsiv person..

Vet ikke helt med ultimatum gitt, da må jeg jo være klar for å følge opp "trusselen" og det kan jeg ikke si med hånda på hjertet at jeg kan.

Men det er jo klart at vi ikke kan fortsette slik i all fremtid. Vi er enige om at vi i det minste er 'eksklusive' for hverandre. Det handler vel egentlig mest om å få et offisielt forhold, og slippe hverandre mer inn i hverandres liv.

Ja, hun har de samme tankene selv, men hun vegrer seg altså fremdeles for å binde seg igjen. Hun er nok i tvil, hun sier hun tenker mye på det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det jeg tenker om utroskap er som følger: Hvis man er i et forhold prøver man først å ta tak i problemene, går ikke det må forholdet avsluttes før det er fritt frem. Men det er vel ikke svart hvitt det. Alle er ikke like.

Ja du må være klar for å følge opp trusselen, og er du ikke det behøver jo ikke hun og vite om det. Da setter du henne på en prøve og finner ut av om du virkelig er eksklusiv for henne. Skjønne tankegangen din, for jeg er der litt selv for øyeblikket. Ikke lett å gi slipp på noen man er glad i.

Men kanskje det ligger noe i dette ordtaket: Hvis du elsker noe, slipp det fri. Er det ditt kommer det tilbake, hvis du mister det var det aldri ditt i utgangspunktet.?

Huff, vanskelig denne kjærligheten altså:)

Gjest adriana27
Skrevet

Bare så det er sagt: Det som best forutser fremtidig adferd, er tidligere adferd.

Det er lett å bli hekta på jenter som henne, og de trigger masse kjemi i kroppen din.

Om du vil sette standarden tidlig: Tenk som så at hun får ikke deg før hun greier å oppføre seg voksent.

Setter du ikke standarden tidlig (både for deg selv og for andre), ja, da har du det gående.

Skrevet

Jeg tror du må gi henne litt tid.. Det er vanskelig når man føler så mye for en person. Men tror det er nødvendig. gi henne tid til å bli sikker. Og kanskje lurt å bli litt bedre kjent med henne. Hun virker kanskje litt ustabil viss dere skulle hatt et forhold.

Hvis det er viktig for deg å ha trygghet og tillit i forholdet, er dette kanskje ikke rette jenta. Hva tror du selv?

Skrevet

Jeg synes folk som sier at de trenger tid og ikke er klar for et bindene forhold ofte bruker dette som en unskyldning for et eller annet.

Hver gang jeg har vært forelsket, uansett hvor lenge det har gått siden tidligere forhold, har jeg i hvert fall ikke tenkt et øyeblikk på at "ting går for fort" og lignende - nettopp fordi jeg er forelska.

Skrevet

Høres ut som et tapsprosjekt. Du ender opp som forkullet. Hadde hun hatt genuin interesse for deg, ville hun vært mer pågående. Livet er for kort til å herpes med jenter som ikke greier å bestemme seg for noe. Vurdér heller å treffe ei orntlig jente.

Skrevet

Jeg synes du beskriver urovekkende ting rundt denne jenta. Nå vet jeg ikke hvor gammel hun er, men du beskriver en person som kanskje ikke er så lett å forholde seg til. Jeg tenker da på hyppig jobbskifte, skifte av studier, utroskap og lite stabilitet i forhold. Dette er selvsagt ting mange kan være ute for i deler av livet, men jeg ville nok tenkt litt på om dette var forenelig med hennes personlighet. Hvis det er det, vil du kanskje bli sliten i et forhold med henne. Hvis det ikke er tilfelle, ville jeg brukt litt mer tid på å finne ut om dette var den store kjærligheten.

Skrevet

Jeg er i akkurat samme problemstilling som deg, bare at det er mannen som er vanskelig å få tak på. Han jobber svært mye, er lite hjemme og han har lite tid til meg når han er ute på jobb (ikke tid til sms, mail, ringe osv). Jeg har fortalt ham hva jeg vil og hva jeg ønsker, men jeg vet ikke helt hva han vil. Jeg tror han vil bli bedre kjent osv, men jeg orker ikke vente evig.

Han var vel ganske nylig kommet ut av et forhold som hadde vart av-og-på i ca 7 år, så traff han meg (på nett) og vi kom svært godt overens. Han jaktet på meg og jeg falt for fristelsen (var selv i et skrantende forhold jeg skulle avslutte). Da jeg var singel møttes vi, og vi har vel møttes 5-6 ganger siden august-september. Det er ikke nok for meg, men han jobber veldig mye akkurat nå. Nå har han sluttet å jakte, og jeg er mer og mer usikker på om han virkelig er interessert.

Jeg tenker det samme som deg, ts, jeg er ikke interessert i en pulevenn, jeg er interessert i et forhold. Jeg har det kjempegøy/godt når vi møtes, men hva med all den tiden vi ikke er sammen? Jeg er veldig usikker på om jeg skal fortsette å vente på ham, eller om jeg skal avslutte tvert fordi det blir jo aldri tid uansett. Men så kommer tanken sigende om at vi har det jo egentlig bra sammen. Vi passer kanskje godt?

Årh, frustrerende! Lykke til Ts, og til meg :P

Skrevet

Den utroskap delen hadde i hvert fall skremt meg bort! Men på en annen side så er det kanskje en grunn til at hun har fortalt deg om det?

Skrevet

Jeg møtte også min over nett og vi hadde begge nylig avsluttede forhold bak oss. Min bedre halvdel måtte bruke rundt 1 år på å "fange" meg, for jeg var lite interessert i å binde meg igjen så kjapt, samtidig som jeg av alle ting hadde flyttet inn hos han og på alle måter oppførte meg som om vi var sammen. Da sommeren kom fikk jeg beskjed om at han ikke orket å gå og vente på meg, så jeg måtte bestemme meg for hva jeg ville. Dette var 9 år siden og vi skal gifte oss til sommeren ;) Du får bestemme om hun er verd det :)

Men når det gjelden den delen med utroskap ville jeg vært bekymret hvis jeg var deg. Men det har du vel allerede tenkt gjennom selv.

Skrevet

Du har allerede stilt et ultimatum. Du holder henne allerede i bur, og du kan være skråsikker på at du blir såret, fordi du allerede ikke lar henne være den hun er. Hun sa klart i fra at hun ikke var rede til et forhold. Du viser ingen respekt for dette, men fortsetter å presse, og stiller et ultimatum.

Du er bad news for henne. Hun trenger en mindre egoistisk person uten et tvang- og kontrollbehov som du viser. Du trenger å gå inn i deg selv.

Skrevet
Høres ut som et tapsprosjekt. Du ender opp som forkullet. Hadde hun hatt genuin interesse for deg, ville hun vært mer pågående. Livet er for kort til å herpes med jenter som ikke greier å bestemme seg for noe. Vurdér heller å treffe ei orntlig jente.

Enig. Hvor lenge skal hun liksom holde deg på vent? Det virker som om du er langt mer seriøs angående dere enn henne og det høres ikke ut som et godt utgangspunkt.

Skrevet

Feil. Kvinner tenker ikke som menn. Ok?

Kvinner er ikke alltid like pågående som menn. Kvinner vil ofte at mannen skal være pågående og ta initativene. Hun her kan faktisk like å gjøre det usikkert, og like at mannen viser at han vil ha henne no matter what.

Skrevet

Du kunne ha beskrevet meg, jeg har akkurat samme bakgrunn som denne jenta, inkl utroskap. Problemet mitt er at jeg synes det er helt grusomt å gjøre det slutt med noen, og derfor går alt for lenge uten å ta tak i et problem. Enden på visa har gjerne vært at jeg har vært utro før jeg har avsluttet forholdet. Det betyr ikke at jeg er utro av natur, men det er jo uansett en slem ting å gjøre mot noen, og noe jeg jobber med.

Jeg ville nok tatt det med ro her, binder hun seg for fort skal det lite til at du ender opp som de andre.

Skrevet

Ta et råd - glem henne.

Hadde hun vært vært ordentlig forelsket og intressert i deg, hadde ikke hun hadd noen tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...