Gå til innhold

strawberry daiquiri?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt jordbær puree til strawberry daiquiri?

Eventuelt hva bruker dere?

Og har noen oppskrift på plain strawberry daiquiri?

Endret av prudence_88
Skrevet

Halvfrosne jordbær

rom

litt sukker

Kjør i blender

Ha i sprite eller lignende om den er litt for tykk.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Sånn puree som du nevner får du som regel på de butikkene med et litt bredt utvalg, Ica maxi, Eurospar, Meny ol.

Skrevet

Det selges noen store flasker med puree på Ultra, Smart Club og Centra. Litt dyre, men husker de som veldig gode :)

Skrevet
Det er greit å bruke helt frosne jordbær og isbiter, så lenge blenderen tåler det.

Synes den blir altfor tykk jeg da.

Skrevet
Synes den blir altfor tykk jeg da.

Da sper du ut med 7 up feks. Det gjør jeg, og den blir kjempegod. Bare hell det i glasset og rør rundt med skje en gang :)

Skrevet
Da sper du ut med 7 up feks. Det gjør jeg, og den blir kjempegod. Bare hell det i glasset og rør rundt med skje en gang :)

Det gjør jeg og. Skrev det i innlegget mitt litt lenger oppe :)

Skrevet

kan man bruke jordbær likør istedet for jordbær puree eller frosne/ferske jordbær?

Skrevet
kan man bruke jordbær likør istedet for jordbær puree eller frosne/ferske jordbær?

Jeg ville ikke gjort det. Smaken blir en helt annen, samme med konsistens. Strawberry Daquiri er nettop knuste bær med is. Man kan bruke essens, vet de gjør det på enkelte utesteder, men likør blir noe helt annet ;) Du får en jordbærdrink, men ingen daquiri ;)

Kjøp slike fryste jordbær...de er gode! Da trenger du ikke is. Det e rbare å kjøre de lenge i foodprossesoren det og toppe det med sprite elle rnoe. Blir ikke tykt da.

Skrevet

Veldig godt å blande inn litt mangojucie også! Frosne bær, litt lime og mangojuice... namnam..

Skrevet
Veldig godt å blande inn litt mangojucie også! Frosne bær, litt lime og mangojuice... namnam..

ja...jeg har tidvis brukt tropisk nectar også ;) i tillegg til sprite. det er godt med den lilel piffen sprite gir i tillegg.

Skrevet

Du får kjøpt den drinkmixen fra Gimsøy, den er tynn, men god sier de som har prøvd den...

Skrevet

Ingen tukling med strawberry daiquirin her, nei...

Foretrekker ferske bær, så det går litt mer i sesongen, ja.

Ellers bruker jeg frosne bær og is. Like deler.

Tiner bærene først siden blenderen ikke liker både is og frosne bær.

En lime

Brun rom, 7 år gammel

Sukker

Og mynte på toppen, ikke sitronmelisse...

Fikk oppskriften fra en bartender og den funker bestandig!

Skrevet

Hvis man vil lage den alkohol fri, hva passer det å bytte ut rom med?

Annonse
Skrevet

Jeg bruker jordbærpuré fra den store plastflaska som man får på Meny, og synes det smaker veldig ''autentisk'' i forhold til det som man får på bar.

Bacardi Superior

Jordbærpuré

blender puréen sammen med isen..

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Dere tar alle feil!

En daiquiri består av følgende ingredienser:

-4cl Rom.

-3cl limejuice.

-Sukkerlake.

Så hvis du ønsker å lage en frozen strawberry (eller annen bær daiquiri)

Så følger du oppskriften over + 6 - 10 fine og saftige jordbær. Sleng alt i en blender og ha i isbiter, kjør ivei!

hvis du skal lage mange strawberry daiquiri så kan det lønne seg å lage en jorbærpurè på forhånd.

Kjør jordbær og sukkerlake i en blender og voilà du har jordbærpurè.

Skrevet
Hvis man vil lage den alkohol fri, hva passer det å bytte ut rom med?

Appelsinjuice

Skrevet

He he da heter den mango daiquiri. Fikk det på Filippinene. Rågod!

Daquiri er hvit rom, limejuice og sukker/melis, slenger du oppi isbiter får du frozen daiquiri. Den får navn alt etter hvilken frukt du bruker oppi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...