Gå til innhold

Gravid og glidemiddel

Gjest Gjest_Lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*

Jeg har prøvd å søke litt rundt på forskjellige forum og googla, men jeg finner ingen svar så jeg søker råd her!

Jeg har behov for å bruke glidemiddel når jeg og samboer har sex, er gravid i 3mnd og lurer nå på om det er skadelig på noen måte?

Jeg vet jo at om du bruker glidemiddel (selv ikke sæddrepende) så kan det være vanskeligere å bli gravid.

Og om det er ok å bruke, kan man bruke alle?

Også de som blir varme eller kalde osv :sjenert:

De vet vel slikt også på apoteket, men er litt mer behagelig å spørre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det glidemeddelet som heter Klick (selger på apoteket) er ihvertfall sikker å bruke. Ikke hørt noe om at andre kremer ikke skal være ok å bruke heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie

Kan det være vanskeligere å bli gravid om man bruker glidemiddel jevnlig? Jeg ble litt bekymret nå.. :tristbla: Jeg og min kjære bruker det hver gang vi har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at det legger seg som en "propp" i skjeden og hindrer sædcellene i å nå frem. Ikke vet jeg om dette er dokumenterte fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ til glidemiddel kan være f.eks mandelolje. Det sa min gynekolog til meg og gjør det ikke noe vanskeligere å bli gravid.

Selv bruker jeg rapsolje, men det lukter ikke så godt... Husk å kjøpe kaldpresset. Selv kjøpte jeg økologisk fra Helios, bare for å være sikker på at den var fri for dritt.

Et billig alternativ og det varer en helt evighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Et alternativ til glidemiddel kan være f.eks mandelolje. Det sa min gynekolog til meg og gjør det ikke noe vanskeligere å bli gravid.

Selv bruker jeg rapsolje, men det lukter ikke så godt... Husk å kjøpe kaldpresset. Selv kjøpte jeg økologisk fra Helios, bare for å være sikker på at den var fri for dritt.

Et billig alternativ og det varer en helt evighet!

Hvor får man kjøpt disse oljene? Har apotekene/helsekost det eller må man på en dagligvarehandel? Vi skal vel prøve å få barn til neste år (håper jeg!) så jeg vil ikke gjøre noe som kan forhindre at jeg blir fort gravid! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får man kjøpt disse oljene? Har apotekene/helsekost det eller må man på en dagligvarehandel? Vi skal vel prøve å få barn til neste år (håper jeg!) så jeg vil ikke gjøre noe som kan forhindre at jeg blir fort gravid! :sjenert:

Tror nok apoteket har ja :jepp:

Apoteket har iallfall noe som heter jordnøttolje, og som kan brukes til å tøye åpningen før fødsel. Denne oljen kan godt brukes til glidemiddel også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Tror nok apoteket har ja :jepp:

Apoteket har iallfall noe som heter jordnøttolje, og som kan brukes til å tøye åpningen før fødsel. Denne oljen kan godt brukes til glidemiddel også :jepp:

Okei, jeg får vel stikke en tur innom apoteket en av de nærmeste dagene!

Men når du sier jordnøttolje så får jeg litt angst, jeg er nemlig sykt allergisk møt peanøtter (vel, alle nøtter faktisk, men peanøtter er værst). Så da er jeg livredd for å få en allergisk reaksjon "down there" av noen som helst olje som inneholder ordet "nøtt" i navnet. :ler:

Så, slik at jeg slipper å finne ut av dette på den værst mulige måten, er det noen som vet om man bør holde seg unna slike oljer om man ikke tåler nøtter? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg får vel stikke en tur innom apoteket en av de nærmeste dagene!

Men når du sier jordnøttolje så får jeg litt angst, jeg er nemlig sykt allergisk møt peanøtter (vel, alle nøtter faktisk, men peanøtter er værst). Så da er jeg livredd for å få en allergisk reaksjon "down there" av noen som helst olje som inneholder ordet "nøtt" i navnet. :ler:

Så, slik at jeg slipper å finne ut av dette på den værst mulige måten, er det noen som vet om man bør holde seg unna slike oljer om man ikke tåler nøtter? :fnise:

Jeg ville definitivt holdt meg unna jordnøttolje om jeg var allergisk mot nøtter, sånn olje i maten er i hvert fall svært allergifremkallende. Og da ville ikke jeg tatt sjansen på å ta det på noen slimhinner i hvert fall. Sats på raps eller andre oljer.

Hvis du ikke skal begynne å prøve ennå er det ikke noe vits i å bytte nå heller da, det er ikke noe som setter ned fruktbarheten til deg eller mannen i glidemiddel, det kan bare hindre sædcellene akkurat når man prøver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Jeg ville definitivt holdt meg unna jordnøttolje om jeg var allergisk mot nøtter, sånn olje i maten er i hvert fall svært allergifremkallende. Og da ville ikke jeg tatt sjansen på å ta det på noen slimhinner i hvert fall. Sats på raps eller andre oljer.

Hvis du ikke skal begynne å prøve ennå er det ikke noe vits i å bytte nå heller da, det er ikke noe som setter ned fruktbarheten til deg eller mannen i glidemiddel, det kan bare hindre sædcellene akkurat når man prøver.

He he, det var det jeg tenkte, ang. jordnøttoljen altså. Tror nok ikke jeg tar risken på å "helle" jordnøtt olje inn i sjeden nei.. Gud bedre så vondt det måtte gjort..

Men det var fint at du fortalte meg at det ikke setter ned fruktbarheten eller noe i den retningen, jeg ble litt bekymret tidligere.

Endret av Lille Bie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut (engelsk) = Peanøtt (norsk) = Jordnøtt (svensk).

Hvis du er allergisk mot peanøtter bør du nok ikke bruke peanøtt olje nedentil nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Studenten_*

Dette stemmer ikke. Det er ikke oljen i nøtter som gir allergiske reaksjoner, det er proteiner. Vanligvis skal ikke olje inneholde proteiner, men for å være på den sikre siden bør folk med allergi unngå olje som er presset fra en plante de vet de reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke. Det er ikke oljen i nøtter som gir allergiske reaksjoner, det er proteiner. Vanligvis skal ikke olje inneholde proteiner, men for å være på den sikre siden bør folk med allergi unngå olje som er presset fra en plante de vet de reagerer på.

Min svigermor hadde en kraftig reaksjon pga nøtteolje i sommer, så som sagt det er definitivt ikke lurt å bruke den hvis man er allergisk. Om det er oljen i seg selv eller stoffer som tilfeldigvis måtte befinne seg i denne oljen aner ikke jeg, men det er vel ikke så veldig relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...