Freetime Skrevet 14. april 2002 #1 Del Skrevet 14. april 2002 Hvilken oppgaver har en forstander i en menighet/trossamfunn? Har søkt på nettet men det ser dårlig ut med info den veien.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 15. april 2002 #2 Del Skrevet 15. april 2002 Kan du ikke kontakte en forstander for en menighet der hvor du bor og spørre ham/henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 15. april 2002 #3 Del Skrevet 15. april 2002 Trodde forstander var det samme som pastor. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 16. april 2002 #4 Del Skrevet 16. april 2002 Forstander er ikke det samme som pastor i den menigheten jeg vokste opp i i hvert fall. Men jeg vet ikke egentlig hva forstanderen gjør.. hmm.. tenke, tenke.. Jeg tror vi hadde to forstandere, som ble valgt av menigheten annethvert år eller noe sånt. De var ofte møteledere, satt i menighetsstyret og tok seg av endel administrative ting. Jeg tror man kan si at forstanderne skal ta seg av det praktiske mens pastoren skal ta seg av det åndelige. Såvidt jeg husker. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 16. april 2002 #5 Del Skrevet 16. april 2002 Hos oss er pastoren og forstanderen samme person, har ikke tenkt over om det alltid er sånn. Men vi har 3 pastorer, og bare en av dem er forstander (den eldste og mest erfarne) Han er på en måte menighetens overhode.1212[ Dette Innlegg er endret av: Kylie den 2002-04-16 10:09 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå