Gå til innhold

Morgengave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal dere bruke på morgengave til mannen? Et det vanlig/viktig at man bruker like mye på gave til hverandre, eller er det vanlig at mannen kjøper en dyrere gave til kvinnen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hvor mye skal dere bruke på morgengave til mannen? Et det vanlig/viktig at man bruker like mye på gave til hverandre, eller er det vanlig at mannen kjøper en dyrere gave til kvinnen?

Vi kjøpte for 5-6 tusen hver. Begge visste hva vi fikk for det ble til at vi "valgte" hver vår gave. Han fikk et bilde han falt for på en utstilling, og jeg fikk en tradisjonell alliansering.

Jeg synes ikke det er så farlig om den ene får en dyrere gave, dumt å bare "kjøpe for å kjøpe", men synes absolutt at vi jentene bør gi mannen noe fint/dyrt hvis vi selv har slike ønsker.

Skrevet

Vi har snakket om at vi ikke vil bruke så mye på morgengavene. Vi har et budsjettbryllup, og prøver å "heve oss over" de unødvendige utgiftene, og bruke penger der vi vi føler det er "nyttig", slik som mat og drikke og transport av gjester, og slikt. Sukk - men nå har jeg så lyst til å gi ham noe fint. Vi har jo spart på klær og han har kjøpt billig dress på salg... Jeg har lurt på om jeg skulle gi ham en sparegris. Med et solid beløp i. Ca 5000 hvis jeg klarer det. Halv skatt i desember - YAY! Det må gå. Og skrive "til bunad" utenpå. Vet at han kunne tenkt seg det. Men så har vi jo avtalt å ikke bruke noe særlig på morgengaven, kanskje han vil synes det er ekkelt hvis jeg får en CD og han får 5000 :) For meg har det ingenting å si, i allefall. :)

Skrevet

Vi har også budsjett bryllup så blir ikke den helt store og dyre morgengaven her i gården heller.

Men en liten ting blir det nok :)

Skrevet

Har ingen anelse om hva vi kommer til å bruke på morgengavene, men jeg ønsker å kjøpe han noen skikkelig fint som han ønsker seg innenfor det jeg har råd til selvfølgelig. Tipper det blir noen tusenlapper iallefall, men det viktigste er jo uansett ikke hva det koster, men at man finner en gave man vet den andre vil sette pris på. Om det er min eller han sin gave som er dyrest har vel ingen betydning :)

Skjønner allikevel hva ts sikter til siden det i utgangspunktet fra gammel tradisjon av kun var brudgommen som ga morgengave til bruden. Tror dette jevner seg mer og mer ut, akkurat som at det i de fleste tilfeller heller ikke er brudens foreldre som betaler for hele festen... Det er nå godt vi moderniserer oss synes jeg :)

Skrevet

Jeg brukte ca 1500 kr tror jeg, på morgengave til ham. (Det var et album med aktbilder tatt av profesjonell fotograf. Gjort lenge før det ble en klisjé å gi bort slikt, hehe. :)) Men så hadde vi egentlig avtalt å ikke gi hverandre morgengaver, siden vi sparte inn på så mye. Men så kunne jeg ikke dy meg.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Her gjorde vi det motsatt. Jeg kjøpte gave til 5500 til han, men det var fordi dette er en dyyr ting han alltid har ønsket seg. Jeg fant den tilfeldigvis med et avslag på nesten 3 tusen(!!!), og siden vi hadde råd til det akkurat da, så syntes jeg han fortjente det. Det var tross alt noe som kommer til å vare et helt liv, og som han bruker hver eneste dag.

Jeg fikk en nydelig alliansering, som jeg elsker over alt på jord. Min kjære har sagt han følte seg litt teit fordi den kostet mindre enn den jeg kjøpte, men det kunne virkelig ikke brydd meg mindre...

Skrevet

Vi har ikke snakket om penger, men vet han har lyst til å gi meg noe jeg har skikkelig lyst på - og jeg er *kremt* litt high maintenance, for å si det sånn. Han forventer nok ingenting av meg, men jeg har kjempelyst til å gi ham digitalt speilreflekskamera, men usikker på om jeg klarer å spare nok penger til det...

Skrevet

Dette er en av våre nedprioriterte poster og vi har ikke snakket om det en gang. Føler jeg at jeg har råd så kommer jeg nok til å kjøpe en liten ting. Men av prinsipp synes jeg ikke denne tingen skal koste noe særlig mer enn 1000-1500 kr. Vi har mer enn nok å bruke pengene på med to små barn. Synes allerede vi bruker uhorvelig mye penger på selve bryllupet, så jeg blir ikke skuffet om vi bruker 0 kr på morgengave. Siden morgengaven opprinnelig var et symbol fra brudgom til brud om å sikre en økonomisk fremtid, så kan vi like gjerne modernisere den ved å avskaffe den som å gi hverandre gave.

Skrevet

jeg brukte vel 500 totalt tror jeg... kjøpte en flaske opptrekker i sølv (samme serien som vi ønsket til bryllupet) og et ølglass med en tegning av oss to på. En tegning jeg hadde laget etter et bilde - tegningen var også på invitasjonene...

Han fikk forøvrig glasset til middagen - da han skulle ha øl til maten, så fikk han det servert i glasset sitt. Han ble glad for gaven og bruker glasset rett som det er:)

Gjest LindaKristin
Skrevet (endret)

Min vakre tilkommende mann BA meg om tips til morgengave(forstår den....)Den koster 6000. Jeg har lyst å kjøpe en klokke til han,men den jeg liker best koster en del mindre..

Men jeg har bare bestemt meg for å ikke tenke så mye over det :) For det vet jeg at HAN ikke gjør :yvonne:

Endret av LindaKristin
Skrevet

Lurer på å gi min kjære en romantisk langhelg til Roma i morgengave. :hjerter_rundt:

Hva han har tenkt til aner jeg ikke :sjenert:

Skrevet

jeg får laget cuff links som matcher min circlet jeg skal ha på bryllupsdagen. Men den tenkte jeg å gi tidlig på dagen, så han kunen ha de på under vielsen.

Driver å maler et aktbilde av meg til å gi til han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...