Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynner
Skrevet

Jeg ønsker virkelig noen råd: jeg er snart 30 år, men plages i perioder med dårlig hud. Jeg har ikke spesielt fet hud, snarere litt tørr. Prøvde hudpleie for noen år siden, men da syntes jeg det ble helt ille - jeg er ikke hardt "angrepet" akkurat, men jeg synes hudpleieren "tok av litt" og skulle ta alle verdens kurer på meg. jeg var tålmodig og lot henne holde på, men etter å ha følt meg kvisete og rødsmusset i et halvt år - fant jeg ut at det var bedre med litt dårlig hud nå og da..., men saken er den er at jeg så gjerne skulle hatt en friskere hud - er det noen som kan gi meg noen tips? Merker helt klart at huden blir dårligere av stress og dårlig inneklima (også når jeg flyr..) - så jeg føler at problemet kommer "innenfra". Har noen tro på at homopati kan hjelpe?

Blir glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Denne tråden burde flyttes til Velvære

Skrevet

Høres ut som at du ar sensitiv hud...har samme jeg!Her er noen tips til å forberede huden din:

- bruk produkter som er beregnet til din hudtype

- Dermalogica er nok det beste som er å få kjøpt

- Spis Omega 3-piller regelmessig-smører huden innenfra

- drikk nok vann

- for min hud hjelper det å smøre på litt jojobaolje når den er veldig

tørr/irritert.Hjelper på kviser/røde områder uten å irritere sensitiv hud.

- ikke bruk sterke kvisemidler med det første, tror ikke det er det huden din trenger.

- og husk å rens den morgen og kveld!

Etter en periode vil nok huden forberede seg, men det vil ikke skje på noen få dager.

Håper jeg var litt til hjelp...er folk her som kan dette bedre enn meg :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...