Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona mi hadde en affære med en på jobben, og vil ikke slutte i jobben. Hun møter han andre hver dag der. Det er uten tvil hennes drømmejobb.

Har jeg grunn til å bli skuffet og å gjøre det slutt av denne grunn?

Det er jo tydelig at jobben betyr mer enn meg......?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hvordan du vrir og vender på det, kona valgte å beholde jobben hvor hun treffer sin gamle flamme. Jeg sier ikke det er på grunn av ham at hun blir, men du betyr klart mindre enn jobben, dessverre... var jeg deg hadde jeg vurdert brudd.

Skrevet

Aj, aj.. Huff. :/ Jeg ville nok vurdert brudd jeg også. Når hun hadde en affære med en kollega og ønsker å bli tilgitt for det, burde hun kunne ofre drømmejobben.

Gjest Gjest_Martin_*
Skrevet

Mann her. Også jeg har opplevd at partner både var utro og hadde et direkte forhold bak min rygg. Dette med et krypdyr av en fyr som hun deler en fritidsaktivitet med.

Etter et mareritt av en tid, maktet vi å jobbe oss gjennom dette. Jeg kunne naturligvis krevd at hun sluttet med denne fritidsaktiviteten, men tenkte som så at jeg uansett ikke ville klart å hindre henne i å være utro igjen - og nektet henne ikke det.

Hos meg ville det ha sittet langt inne å krevd at hun skiftet jobb. Men det stiller seg likevel i en noen annen kategori - det å se en man har vært utro med åtte timer hver dag.

Dersom du har det slik, tror jeg opgså jeg helt alvorlig hadde vurdert brudd.

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at min samboer skulle fortsette å jobbe tett med en person han hadde vært utro med. Så jeg ville forlangt at han fikk se seg om etter ny jobb. Han har bedratt meg med en kollega, og jeg hadde ærlig talt drete i om jobbben var drømmejobben - jeg hadde ikke vært interessert i å ofre min egen psykiske helse fordi han hadde vært drittsekk og ikke ville ta konsekvensene av det.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

nå synger det på siste verset her...... jeg gjør det veldig tydelig for henne hvor viktig det er for meg at hun slutter i jobben, men hun er ikke villig..... hun er redd for å miste både meg og jobben, hvis jeg skulle velge å gå fra henne pga det hun har gjort..... vi har slitt veldig lenge etter affæren hennes, mye pga at jeg tar henne i småløgner (hun mener selv at hun ikke lyver, men at hun ikke vet hva hun skal svare, at hun ikke husker så godt og at det er vanskelig å gi meg sannheten fordi jeg blir så sint).....

Skrevet
nå synger det på siste verset her...... jeg gjør det veldig tydelig for henne hvor viktig det er for meg at hun slutter i jobben, men hun er ikke villig..... hun er redd for å miste både meg og jobben, hvis jeg skulle velge å gå fra henne pga det hun har gjort..... vi har slitt veldig lenge etter affæren hennes, mye pga at jeg tar henne i småløgner (hun mener selv at hun ikke lyver, men at hun ikke vet hva hun skal svare, at hun ikke husker så godt og at det er vanskelig å gi meg sannheten fordi jeg blir så sint).....

Hvorfor skal du ofre deg selv på dette kvinnfolket som ikke er interessert i å ofre noe for deg? Hadde dette vært drømmejobben hennes, skulle hun ikke ha brukt den som sjekkested. Man ligger som man reder sies det, sett ultimatum og krev at hun holder det. Stiller du likestilt med jobben, noe som sjokkerer meg, så har du svar der i seg selv. Flykt for livet....

Skrevet

forstår meg ikke på kvinner... i går kveld spurte jeg om hun trodde jeg kom til å gi henne opp (og viste til at jeg ikke har gjort det ennå, til tross for at det har vært vanskelig for meg)... og hun tror ikke at jeg kommer til å gi opp forholdet vårt.

Hun sier at hun blir i jobben fordi hun føler seg forpliktet til det. Hun har en litt spesiell jobb, som få i Norge kan gjøre, og er i tillegg svært pliktoppfyllende......

hun har løyet tidligere om følelsene for han på jobben, selv etter at hun "jobbet" for vårt forhold, så jeg kan ikke stole på det hun sier om sine følelser for han lenger.... jeg forstår at man kan bli betatt av andre gjennom et langt liv, men når hun har handlet på det, så synes jeg hun bør ta konsekvensen hvis jeg har behov for det,,,

Noen kvinner der ute som forstår hvordan deres artsfrende tenker i dette tilfellet??

Skrevet
forstår meg ikke på kvinner... i går kveld spurte jeg om hun trodde jeg kom til å gi henne opp (og viste til at jeg ikke har gjort det ennå, til tross for at det har vært vanskelig for meg)... og hun tror ikke at jeg kommer til å gi opp forholdet vårt.

Hun sier at hun blir i jobben fordi hun føler seg forpliktet til det. Hun har en litt spesiell jobb, som få i Norge kan gjøre, og er i tillegg svært pliktoppfyllende......

hun har løyet tidligere om følelsene for han på jobben, selv etter at hun "jobbet" for vårt forhold, så jeg kan ikke stole på det hun sier om sine følelser for han lenger.... jeg forstår at man kan bli betatt av andre gjennom et langt liv, men når hun har handlet på det, så synes jeg hun bør ta konsekvensen hvis jeg har behov for det,,,

Noen kvinner der ute som forstår hvordan deres artsfrende tenker i dette tilfellet??

Hun er temmelig selvgod, som fortsatt tror hun får i pose og sekk. Altså deg og jobben. Enkel sak dette, hun får deg, jobben og muligheten til å henge med gamleflammen igjen, og det er greit for deg mener hun og tror. Kan det bli bedre for henne..? Nei, vet du hva...

Skrevet

Hei!

Jeg ville bare si at jeg har vært der din kone er idag. Jeg har hatt en affære med en på jobben. Det skjedde for ca 8 mnd siden. Jeg hadde da hatt følelser for denne mannen i noen mnd før noe skjedde, og jeg gikk mye lenger med ham enn det jeg skulle. Min mann fant ut av hva som hadde skjedd (da denne mannen ringte meg mitt på natten, drita full, mens vi lå og sov... Da fortalte jeg ham hele historien). Etter dette tilga min mann meg, men hadde veldig problemer med å tenke på meg på jobb sammen med denne mannen. Jeg elsket jobben min, og fremdeles tenker jeg tilbake på den jobben som noe av det beste som er skjedd i mitt liv- MEN jeg er glad jeg valgte som jeg gjorde->

Jeg sluttet i jobben for min mann, da jeg ville vise ham at jeg satset fullt og helt på ham, og at det ikke fantes andre ting viktigere for meg enn ham.

Jeg tror om jeg hadde fortsatt i jobben, hadde jeg også hatt problemer med å legge hele denne tiden med kollegaen min bort, for det var også følelser i bildet. Jeg ville bort fra det hele, og ville ikke pleie mine følelser i det hele tatt, ville bare slette ham fra livet mitt, og fant ut at det kom til å bli veldig vanskelig værende i den jobben.

Jeg synes kona di burde gi fra seg jobben, og synes ikke det er urimelig at hun velger. Velger hun jobben ser du jo hvor viktig du er for henne... Tenker også at det er mulig at hun sier hun velger jobben, for å se om du blir. Hun tror kanskje ikke at du er seriøs? Kanskje hun sier dette for å se hvor langt hun kan gå? Sett foten ned! Fortell henne at hun må velge, og velger hun jobben forteller du henne at det er slutt. Om hun da går med på det er hun ikke verdt det, og er det deg hun vil være med kommer hun til å gi seg. Tror jeg da.

Skrevet
Hun er temmelig selvgod, som fortsatt tror hun får i pose og sekk. Altså deg og jobben. Enkel sak dette, hun får deg, jobben og muligheten til å henge med gamleflammen igjen, og det er greit for deg mener hun og tror. Kan det bli bedre for henne..? Nei, vet du hva...

Veldig enig i denne. Hun virker ikke som om hun i det hele tatt er interessert i å ta konsekvensene for de valgene hun har tatt (ja, å være utro er faktisk et valg man tar).

At hun er "uerstattelig" på jobb er nå vel den dummeste unskyldningen jeg har hørt på lenge. De klarer fint å få lært opp noen andre til hvilken som helst stilling, så den må hun lengre ut på landet med.

Mitt råd til deg: Gi henne en siste sjanse til å si opp. Gjør hun ikke det, så er hun ikke verdt det. Aldri i væla.

Skrevet
Kona mi hadde en affære med en på jobben, og vil ikke slutte i jobben. Hun møter han andre hver dag der. Det er uten tvil hennes drømmejobb.

Har jeg grunn til å bli skuffet og å gjøre det slutt av denne grunn?

Det er jo tydelig at jobben betyr mer enn meg......?

Hvorfor i all verden skulle hun slutte i jobben?

For å finne en ny jobb, med potensielt mye mer spennende typer som hun faktisk kan tenke seg et varig forhold til?

nei. Tror du får bestemme deg. Enten bryter du, eller så innser du at dette er et forbigått problem.

Skrevet

For å finne en ny jobb, med potensielt mye mer spennende typer som hun faktisk kan tenke seg et varig forhold til?

nei. Tror du får bestemme deg. Enten bryter du, eller så innser du at dette er et forbigått problem.

Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å vite at kona er på jobb med en hun har vært utro med/hatt/har følelser for. Han har valgt å skulle stole på kona si fra nå av, og forstår det er vanskelig om hun skal gå rundt denne fyren hver dag.

Skrevet

Jeg synes også det er helt urimelig å kreve at hun skal slutte i jobben. Hvis hun har bestemt seg for at det er helt slutt med denne kollegaen, så må du stole på det. Hvis ikke du stoler på at hun greier å legge det bak seg, er ikke forholdet deres sterkt nok i utgangspunktet. Da er det uvesentlig hvor hun jobber.

Dessuten er det ikke bare lett å skaffe seg en ny jobb i dagens jobbmarked. Kanskje må hun gå arbeidsledig i en periode, eller gå ned i lønn i en evt ny jobb. Det kan i verste fall få store økonomiske konsekvenser.

Skrevet
Jeg synes også det er helt urimelig å kreve at hun skal slutte i jobben. Hvis hun har bestemt seg for at det er helt slutt med denne kollegaen, så må du stole på det. Hvis ikke du stoler på at hun greier å legge det bak seg, er ikke forholdet deres sterkt nok i utgangspunktet. Da er det uvesentlig hvor hun jobber.

Dessuten er det ikke bare lett å skaffe seg en ny jobb i dagens jobbmarked. Kanskje må hun gå arbeidsledig i en periode, eller gå ned i lønn i en evt ny jobb. Det kan i verste fall få store økonomiske konsekvenser.

Ja, heller litt dårlig økonomi enn rævva samliv pga mistillit og løgner fra madamen.

Skrevet
Ja, heller litt dårlig økonomi enn rævva samliv pga mistillit og løgner fra madamen.

Hovedpoenget mitt gikk du visst glipp av. Hvis du fortsetter å ha denne holdningen til din samboers utroskap, hjelper det ingenting om hun skifter jobb. Da kan du bare gjøre det slutt med en gang.

Skrevet

dersom jeg eller min samboer var utro med en på jobben (ville ikke ha forsatte med forholdet, men det er meg) så ville jeg ha forventet at de sluttet den jobben og jobbet jævlig hardt for å vise respekt og å vise at man vil satse på oss. Å prioritere jobb fremfor samliv er for meg for banalt. Livet er mer verdt enn en jobb.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det er ikke lett å komme over en forelskelse når man skal treffes jevnlig..... Selv hvor mye man kanskje ønsker det, tror jeg det er ytterst vanskelig.

Mao. bytt jobb og fokuser på forholdet som skal repareres.

Tror aldri du vil få ro i sjela om hun fortsetter i jobben, dessverre. Lykke til.

Skrevet
Hovedpoenget mitt gikk du visst glipp av. Hvis du fortsetter å ha denne holdningen til din samboers utroskap, hjelper det ingenting om hun skifter jobb. Da kan du bare gjøre det slutt med en gang.

uuuups sorry...!!! Det var IKKE trådstarter du siterte nå, det var bare meg, en dum gjest som skrev i søvne ;)

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Jeg synes det er rimelig å forvente at en partner etter et slikt massivt tillitsbrudd strekker seg lengre for å gjøre det godt igjen enn ved omtrent enhver annen situasjon.

Selv ville jeg ikke vurdert å beholde en utro partner et sekund, men hypotetisk hadde jeg ikke krevd - men forventet at hun skulle legge seg flat og unnskylde, for deretter å gjøre alt som var menneskelig mulig for å reparere det hun hadde ødelagt.

Etter noe slikt er det to ting som skal til; at hun virkelig kjenner at feilgrepet hennes får konsekvenser, og at dere sammen finner en strategi for å kunne bygge tillit igjen. Å tilgi, la henne tusle på jobb hvor hun og sidespranget over tid kan hjelpe hverandre å bagatellisere det som har skjedd, det hadde vært utenkelig for meg.

Jeg finnes selv ikke sjalu, men jeg krever respekt fra min partner som jeg respekterer henne, kona di viser en enorm respektløshet for deg når hun fortsetter dagene med denne fyren.

Om jeg var en av de andre kollegene hennes, og visste dette - hver gang jeg hadde sett deg ville jeg tenkt; stakkars.

Det er forøvrig etter min mening litt på kanten å snakke om hvor sterkt forholdet er, det er mer snakk om hvor svak kona er.

At TS i det hele tatt viser vilje til å tilgi vitner om en form for styrke, at kona ikke greier å slite seg fra en jobb vitner om det motsatte.

Endret av nobilian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...