Gå til innhold

Gode sko til bla. tredemølle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier det meste. Hvilke sko kan anbefales når det gjelder demping mtp. løping på tredemølle??

Jeg kjenner til løplabbet og at det ellers er en del dyktige folk på sportsforretninger, men det er mulig jeg skal kjøpe sko på nettet og da er det greit å få noen tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også noen fra Asics, men vet ikke hvilken modell.

Jeg vil uansett anbefale deg å gå på Løplabbet. Det er kjempeviktig at skoene passer foten din. På løplabbet filmer de hvordan du løper for å finne ut hvordan foten oppfører seg når den treffer bakken, slik at de skal finne skoene som passer deg...

Skrevet

Her kjenner jeg at jeg blir litt irritert.

Asics Kayano er en mengdesko til løping ute og egner seg også til veldig tunge folk. Den er fulldempet. Tredemølle demper også utrolig mye. Så å kjøpe fulldempede sko samtidig som man løper på mølle kan sammenliknes med å løpe i mose ute. Det suger energi av steget. I tillegg er en sko som Kayano litt tyngre på foten.

Jeg anbefaler en lett sko, uten så mye demping, men som "ruller" godt. F. eks. Asics DS Trainer. Er i utgangspunktet en Asics-fan. Disse skoene kan du også bruke ute, men IKKE på turer lengre enn 5 km.

DS Trainer er lette sko og ganske smale. Adidas har nettopp fått inn en billig og lett sko (ca 7-800 kr) som er til mølleløping.

Skrevet

Tusen takk for tips!

Det er ikke til meg, men til min mann. Og det du nevner Kitsune om at det er demping på tredemølle og at skikkelig dempede sko da i tillegg vil suge energien ut av steget, det kan jeg lett se for meg!

Vi får se hva vi finner :)

• 3 uker senere...
Skrevet
Tusen takk for tips!

Det er ikke til meg, men til min mann. Og det du nevner Kitsune om at det er demping på tredemølle og at skikkelig dempede sko da i tillegg vil suge energien ut av steget, det kan jeg lett se for meg!

Vi får se hva vi finner :)

Jeg mener å huske at jeg leste en artikkel om demping. En stund siden jeg leste den, men såvidt jeg husker så kom man fram at en del skader ble forårsaket oga for mye demping. Og det er helt rett som Kitsune sier at mølla har god demping.

Selv er jeg ganske godt trent og lett løper og har ingen problem med å løpe med lette sko (tynn såle). Løper mellom 15 og 20 km. Problemet er at de varer ikke så lenge. Så velg kanskje noen mellomlette sko. Men de lette skoene lever ca 1000 km og jeg antar at din mann er mosjonist og kommer ikke til å trene hver dag(?). Men hør med de på løplabbet, les på hjemmesiden deres. Du kan jo også spørre om råd der og så bestille på nettet. Jeg hadde en side fra usa men har dessvere ikke adressen her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...