Gå til innhold

P-piller & lyst

Anbefalte innlegg

Gjest Tarì
Skrevet

Noen som har erfart at p-piller nesetter sexlysten?

Bruker selv Trionetta, men mistenker at de er årsaken til min etterhvert lave sexlyst.

Noen som vet om et bedre merke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Milah
Skrevet

Synes du skal snakke med gynekologen din om dette.. Han/hun kan helt sikkert hjelpe deg.. :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg vet om flere som har sagt det samme. Kanskje det hjelper å bytte merke? Jeg ville fulgt rådet til Bommpy og snakket med lege/gynekolog.

Skrevet

Det stemmer!

P-piller kan sette ned sexlysten. Brukte p-piller en periode for lenge siden, Marvelon (!), og mistet helt piffen. Det var jo litt paradoksalt at når jeg (endelig) kunne ha meg så mye jeg ville med kjæresten så ville jeg ikke lenger... :roll:

Snakk med legen din og hør om det finnes noe annet alternativ som kan passe bedre for deg. Hva med p-ringer f.eks?

Suz :wink:

Skrevet

Jeg har brukt Trionetta selv, og etter at jeg sluttet har sexlysten bare økt og økt. Er gald jeg sluttet med det merket der.

Skrevet

Yepp, kan bekrefte det av "egen" erfaring.

P-piller kan være en skikkelig lystkiller.

Skrevet

Trionetta er døden. Jeg tror kanskje det er det som er preventivt med dem - at du totalt mister lysten! Hehe. Samtidig ble jeg kvalm og uggen.

Så byttet jeg til Follimin - mest fordi de var billigst av alle, men nå som de er gratis er de fortsatt best. Tror til og med jeg har blitt mer lysten av det, hvis mulig :wink:

Skrevet

Har også mistet lysten av Trionetta. Brukte Loette i 3 mnd. men ble så utolmodig at jeg sluttet med det. Bruker nå kondom som jeg bestillte over nettet.(og som koster en formue) :cry:

Flaut å kjøpe i butikken :rodme:

Kan ikke kjøpe kondomer hver gang jag er på butikken heller :lol:

Gjest Alive
Skrevet

Har brukt både Marvelon, Trionetta og hormospiral. Alle ga nedsatt sexlyst!!!

Fra nå av er det min kjære som tar seg av prevensjonen, jeg er lei av å føle meg proppet med hormoner som gjør noe med den jeg er...

Gjest gjest1
Skrevet

En tråd med nøyaktig samme tema gikk for noen få uker siden - og med de samme svarene stort sett.

Det er den nedsatte lysten som er det preventive med trionetta - ingen sexlyst, ingen sex - ergo ingen barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...