Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg er i en skillsmisseprosess med moren til barna mine. Hun valgte å gå i julen 2007 og flyttet fra meg og våre 2 barn, og inn med en ny mann og hans barn. Seperasjons papirene er undertegnet, men der stopper fremskritt. Huset vårt er belånt mer enn takst jeg har fatt en takst som hun ikke vil godta, samvæsavtale er ikke undertegnet, samvær har hun ikke hatt med barna. Hun betaler et bidrag basert på en privat avtale som er ca. 1/2 parten av det som hun skulle betalt i hht nav sin bidragskalkulator. Problemet er at vi ikke kommer videre i prosessen. Hun svarer ikke på brev fra advokat, hun svarer av og til på meldinger. Hun har ikke skiftet adresse eller gjort opp noen økonomiske ting i forhold til et skifte. Vi har en avtale om at jeg skal beholde huset, men kommer ikke videre fordi hun ikke godtar takst, og heller ikke har bestilt noen ny takst. På konkrete spørsmål om hun kan ordne opp, svarer hun jada jeg skal gjøre det nå. Det er nå snart ett år siden. Jeg betaler fremdeles på bilen hun tok med seg som har lån som er innebakt i huslånet. Jeg vurderer å ta kontakt med forliksrådet, men ser at ting tar tid. Noen som har vært oppi liknende tilfeller og kan gi meg et godt råd?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 her tror jeg ikke forliksrådet er rette å kontakte, men rett og slett megling via advokater, din og hennes..
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 her tror jeg ikke forliksrådet er rette å kontakte, men rett og slett megling via advokater, din og hennes.. TS her. Hun har ikke advokat selv, og har ikke svart på de to brevene min advokat har sent til henne. Jeg er nysgjerrig på hvorfor du ikke tror forliksrådet er den rette instansen.
Gjest Gjest B Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Kanskje fordi forliksrådet også er basert på frivillighet? Hvis hun ikke svarer på brevene fra advokaten din, gidder hun neppe møte i forliksrådet heller.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Som http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/Ve...t.html?id=87684 sier så tar ikke forliksrådet ekteskapssaker. Men jeg må jo spørre om du har rett advokat, siden h*n ikke klarer å ta tak i saken. For meg virker det opplagt at dette må inn for tingretten. Her må du snakke med advokaten din (eventuelt bytte) og be h*n om å forklare deg prosessen og så få fortgang på tingene.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 TS her. Hun har ikke advokat selv, og har ikke svart på de to brevene min advokat har sent til henne. Jeg er nysgjerrig på hvorfor du ikke tror forliksrådet er den rette instansen. Forliksrådet er helt frivillig, og det er familievern også. Jeg er skilt, ble skilt på samme måte som deg, OMSIDER......... det tok en stund, pga fyren var mer opptatt med seg selv enn noe annet, og der satt jeg med hus og bil og hans greier som var i lånet vårt. Etter 1,5 år så tvang advokaten min gjennom til han der han anbefalte å skaffe seg advokat og inngå forlik ellers ville vi dra hele saken i retten og der kunne han ikke la være å komme.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 TS her. Tror ikke selve skillsmissen blir ett problem. Hun er som sagt forlovet på ny, og sånn jeg fostår det, kan jeg få skillsmisse uten at hun trenger å skrive under. Det som er problemet er alt det økonomiske og samværet med barna våre.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 TS her. Tror ikke selve skillsmissen blir ett problem. Hun er som sagt forlovet på ny, og sånn jeg fostår det, kan jeg få skillsmisse uten at hun trenger å skrive under. Det som er problemet er alt det økonomiske og samværet med barna våre. Det er akkurat det jeg tenkte på, skilsmisse fikk jeg også, men jeg fikk ikke orden i økonomien, ungene, huset eller dyrene. Og derfor måtte megling mellom advokater til. Så ikke på meg selv som skilt, før han hadde tatt sin del av kaka her, som var mer enn nok... beklager ufullstendig formulering er litt småtrøtt, men svarer etter beste evne ,)
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Hos meg fant forøvrig mannen også ei annen dame, som han forlovet seg med mens vi fortsatt var gift.. den nyheten serverte han sammen med separasjonspapirene og annonsering om flytting inn til henne, men så mye mer har han ikke tatt tak i...
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Jeg er i en skillsmisseprosess med moren til barna mine. Hun valgte å gå i julen 2007 og flyttet fra meg og våre 2 barn, og inn med en ny mann og hans barn. Seperasjons papirene er undertegnet, men der stopper fremskritt. Huset vårt er belånt mer enn takst jeg har fatt en takst som hun ikke vil godta, samvæsavtale er ikke undertegnet, samvær har hun ikke hatt med barna. Hun betaler et bidrag basert på en privat avtale som er ca. 1/2 parten av det som hun skulle betalt i hht nav sin bidragskalkulator. Problemet er at vi ikke kommer videre i prosessen. Hun svarer ikke på brev fra advokat, hun svarer av og til på meldinger. Hun har ikke skiftet adresse eller gjort opp noen økonomiske ting i forhold til et skifte. Vi har en avtale om at jeg skal beholde huset, men kommer ikke videre fordi hun ikke godtar takst, og heller ikke har bestilt noen ny takst. På konkrete spørsmål om hun kan ordne opp, svarer hun jada jeg skal gjøre det nå. Det er nå snart ett år siden. Jeg betaler fremdeles på bilen hun tok med seg som har lån som er innebakt i huslånet. Jeg vurderer å ta kontakt med forliksrådet, men ser at ting tar tid. Noen som har vært oppi liknende tilfeller og kan gi meg et godt råd? Tror du bør bytte advokat, ser ut til at advokaten ikke gjør jobben sin. Økonomien kan du snakke med banken om (dere har lånet begge to?) banken min anbefalte meg til å ikke betale lånet på noen mnd fordi da gikk lånet til innkasso, og jeg fikk ordne med min halvparten av lånet samt at jeg fikk sitte med huset inntil videre, hun fikk da også ordne med sin del, men det skal du drite i.......... Men hvorfor har du ordnet me en privat løsning med barna? (halvparten av det du kunne ha fått? da kan jeg fortelle deg at du kan få mye mere en det som feks bidrag, barnebidrag!! men ikke så lenge hun har samme adresse som deg!!!) med mere.... Du sier at hun har samme adresse som deg? jeg måtte få lingningskontoret til å tvinge henne fra min adresse, gikk bare et pr dager!! Men somsagt tror du skal bytte advokat, dette er noe som han skulle kunne og ikke minst gi deg info om hvordan ting skal hva. Ps: har brukt over 4år og enda ikke ferdig så jeg vet hva du sliter med, men i min sak så har jeg blitt veiledet av min advokat (men fra hennes side har hun trenert saken), synes jo at det har tatt sin tid men men.......
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 Tror du bør bytte advokat, ser ut til at advokaten ikke gjør jobben sin. Økonomien kan du snakke med banken om (dere har lånet begge to?) banken min anbefalte meg til å ikke betale lånet på noen mnd fordi da gikk lånet til innkasso, og jeg fikk ordne med min halvparten av lånet samt at jeg fikk sitte med huset inntil videre, hun fikk da også ordne med sin del, men det skal du drite i.......... Men hvorfor har du ordnet me en privat løsning med barna? (halvparten av det du kunne ha fått? da kan jeg fortelle deg at du kan få mye mere en det som feks bidrag, barnebidrag!! men ikke så lenge hun har samme adresse som deg!!!) med mere.... Du sier at hun har samme adresse som deg? jeg måtte få lingningskontoret til å tvinge henne fra min adresse, gikk bare et pr dager!! Men somsagt tror du skal bytte advokat, dette er noe som han skulle kunne og ikke minst gi deg info om hvordan ting skal hva. Ps: har brukt over 4år og enda ikke ferdig så jeg vet hva du sliter med, men i min sak så har jeg blitt veiledet av min advokat (men fra hennes side har hun trenert saken), synes jo at det har tatt sin tid men men....... TS. Hva kan likningskontoret gjøre helt konkret? Jeg har to ganger vært i kontakt med folkeregisteret. Hun svarer som sagt ikke på brev.....Det er det som er problemet. Hva kan instanser gjøre når vedkommende faktisk ikke møter opp, elle svarer på brev????? Har også vært i kontakt med banken, lånet står på oss begge. Har betalt det hele tiden, inkl bilen som hun tok med seg. Er litt usikker på å la være å betale noe. Ser for meg at beløpet går til inkasso, vil det bli et mye høyere beløp. Da kan vell også huset selges på tvang? Har imidlertid nettopp vært i kontakt med kommunen og fått dem til sende regning for vann - og renovasjonsutgifter til henne. Forsikring på huset står i mitt navn, så den er jeg ansvarlig for... Telefonen står i hennes navn, hun betaler og betaler på den.... jeg får ikke sagt den opp, nettopp fordi jeg ikke kan si opp noe i hennes navn. skikkkelig smørje dette her.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 ts igjen. Til deg som har brukt advokat i 4 år... Det må jo bli fryktelig dyrt. Det er også et økonomisk aspekt i min situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 nr 1: Bytt ut advokaten din med en skikkelig glefsete en. Dess verre, dess bedre. nr 2: Puss han på xkjerringen nr 3: Xkjerringen må finne advokat nr 4: Begge deres advokater megler og dere inngår forlik. nr 5: Dere slipper rettsak. nr 6: Case closed.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #14 Skrevet 25. november 2008 ts igjen. Til deg som har brukt advokat i 4 år... Det må jo bli fryktelig dyrt. Det er også et økonomisk aspekt i min situasjon. Skriver i kveld
Gjest gjest igjen Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Skifteretten er riktig innstans i så fall. Du kan melde saken inn der, betale et gebyr i forkant. Skiftet mellom dere vil da bli offentlig, ergo dere har ingen ting dere skulle sagt. Men dere får gjort opp og det blir delt 50/50. Halvparten av gebyret du betaler i forkant vil hun bli døt til å tilbakebetale når saken er gjort opp. Kjiip måte å gjøre det på, men trolig det som vil funke i ditt tilfelle. For da må hun gjøre opp. Hjelper ikke å la vær å svare da. Lykke til Den part som saboterer et oppgjør etter skilsmisse, uansett om det er mannen eller kvinnen er blåst mellom øra. Hallo, dere har barn. Ergo, barnas beste går foran alle andre voksen greier, man må bare fikse ting til det beste når man har barn.
Gjest farge Skrevet 25. november 2008 #16 Skrevet 25. november 2008 Må si meg enig med de som ber deg bytte advokat... Skaff deg en av type pitbull og peis på! Trekk dama for retten. Så blir det ordning.
Gjest Konservativ Mann Skrevet 25. november 2008 #17 Skrevet 25. november 2008 Det er nå en KOMPETENT advokat hadde tatt affære! Du har krav på fri rettshjelp både i forhold til samværsavtale og i forhold til oppløsing av ekteskap, forutsatt at du har lav nok inntekt til det (grensen er veldig lav, men hør med advokaten din om dette. Advokaten din plikter for øvrig å informere om ordningen med fri rettshjelp). Rettslige skritt skulle ha blitt tatt med en gang man merker at muligheten for å komme frem til en minnelig løsning ikke er til stede. Ekstra rask affære bør tas når det er barn med i bildet og samværet med disse blir sabotert av motparten. Mitt råd: bytt advokat, hør om muligheten til å få fri rettshjelp (både fritt rettsråd og fri sakførsel), og gi beskjed til advokaten om at her skal det sendes prosessvarsel og så gås rett til retten dersom samarbeidsviljen ikke bedrer seg drastisk! Lykke til!
Gjest Konservativ Mann Skrevet 25. november 2008 #18 Skrevet 25. november 2008 Skifteretten er riktig innstans i så fall. Du kan melde saken inn der, betale et gebyr i forkant. Skiftet mellom dere vil da bli offentlig, ergo dere har ingen ting dere skulle sagt. Men dere får gjort opp og det blir delt 50/50. Halvparten av gebyret du betaler i forkant vil hun bli døt til å tilbakebetale når saken er gjort opp. Kjiip måte å gjøre det på, men trolig det som vil funke i ditt tilfelle. For da må hun gjøre opp. Hjelper ikke å la vær å svare da. Dette er nok prosedyren for skifte av dødsbo, ikke for skifte i forbindelse med opphør av ekteskap. Det økonomiske oppgjøret etter endt ekteskap kan bringes inn for forliksrådet, men ikke saken om samvær. Dersom man forener sakene og kjører dem inn for tingretten vil nok det være det beste. Med en kompetent advokat og litt flaks vil saken være ute av verden til våren.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #19 Skrevet 25. november 2008 Dette er nok prosedyren for skifte av dødsbo, ikke for skifte i forbindelse med opphør av ekteskap. Det økonomiske oppgjøret etter endt ekteskap kan bringes inn for forliksrådet, men ikke saken om samvær. Dersom man forener sakene og kjører dem inn for tingretten vil nok det være det beste. Med en kompetent advokat og litt flaks vil saken være ute av verden til våren. Stemmer ikke det du skriver om opphør av ekteskap....... hva skal man i forliksrådet med det? er enig at han burde få seg en kompetent advokat som kan kjøre saken på en god måte
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #20 Skrevet 25. november 2008 Det som forundrer meg, er at du som har advokat, spør OSS brukere på kg om dette.. Kan ikke han svare på dette eller? Dump ham og skaff deg en skikkelig ilter skilsmisseadvokat. Sørg for at han er effektiv og grådig så han får krevd fremgang i dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå