Gå til innhold

"Bestille" bolig hos eiendomsmekler?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ellemelle_*
Skrevet

Jeg begynner å bli lei av å tråle boligannonser på nett og i aviser. Det jeg lurer på er om det går an å si til forskjellige eiendomsmeklere at "ring meg når du har en leilighet med x antall soverom som koster x antall kroner og max fellesutgifter på x antall kroner"? Er det noen som har gjort det? Med hell?

Den prisen jeg er villig til å betale for drømmeleiligheta er jo en god del lavere enn markedsprisen ligger på nå. Så jeg tenker at en mekler vil jo vite hvor desperat en selger er etter å bli kvitt boligen sin, så da kan vi bare sitte og vente på en telefon.

Eller er dette en umulig måte å lete etter leilighet på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har en "liste" med flere slike kunder, som vi vet er på jakt etter noe spesielt... hvor vanlig det er vet jeg ikke, men hvis en kunde kommer innom og sier de leter etter noe bestemt så noterer jeg gjerne hva det er og ringer de hvis vi kommer over noe slikt noe..:)

Skrevet

Mange meglere har i hvert fall et slikt tilbud på papiret. Jeg vet ikke hvor nøye de er på å etterfølge det, jeg har bedt et par meglere i interessante områder si fra om visse typer bolig kommer til salgs, man har ikke hørt noe på et års tid... Men i dagens marked bør det jo være positivt for dem å lete opp det som kan finnes av interesserte kjøpere :)

Skrevet

Jeg vet Krogsveen opererer med slike lister i hvertfall, vi brukte nemlig en megler derfra for å få solgt vår leilighet og hun hadde en liste over flere som var interessert i den type leilighet i det området. Disse fikk da "invitasjon" til visning på mail/i posten.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

På nettet kan man jo ofte legge inn et søk, også kan man få en mail hvis det kommer nye boliger som passer søket.

Skrevet

DnB NOR Eiendom har noe som heter drømmeboligsøk. Da får du mail og ikke kun på de boligene de har for salg, men alle som kan være aktuelle for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...