Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Har lyst til å kjøpe en spesiell dåpsgave til en jeg er tante til. Hva hadde dere syntes om dåpsgaver som musikk-karuselen eller nattlampen som de har på Lovebarna.no? Eller snøkulen eller smykkeskrinet/ spilledåsen de har på Barneparadiset.no? Er dette noe dere ville blitt glad for å få i dåpsgave til barnet deres? Har ikke lyst til å gi en tradisjonell "dåpsgaveting" fra gullsmeden...
Susan Sto Helit Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Vi hadde syntes at alle typer "dill" var tull, og hadde nok blitt litt skuffet over nattlampe eller spilledåse. Uansett hvor fin... Det står dukkehus i overskriften. Det hadde jeg nok heller vurdert. Det er jo en ting som vokser mer med barnet. Ellers er nok mitt forslag å kjøpe noe barnet kan få bruk for når det blir eldre, f.eks. turkniv, gode barnebøker elller noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 enig med stohelit. Dessuten må du regne med at spilledåse og nattlampe allerede er del av innarbeidede rutiner når barnet tross alt er 3-6 mnd gammelt. Kjøp noe det får bruk for senere, et sett med eventyrbøker er f.eks fin som dåpsgave.
Gjest antigartner Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Vi har handlet Bergans-ryggsekk (den aller minste modellen som ser ut som en "voksen-sekk") og liten ståltermos, barnebestikk og barneservise og eventyrbøker de gangene samboer har vært fadder. I våre tilfeller har foreldrene satt stor pris på disse gavene, og barna har hatt nytte av dem i årevis.
Nigo-san Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Jeg ville blitt veldig glad for spilledåse... Har fått såpass mange praktiske gaver fra før, at en slik gave ville vært minst like fin som de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå