Gå til innhold

Oppbevarer advokaten min kontrakter han laget for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg skal kontakte advokaten min, har allerede sendt han en mail.

Men kanskje noen her vet? Jeg hadde en advokat til å sette opp en kontrakt mellom meg og min forhenværende samboer ang. økonomisk oppgjør ved samlivsbrudd i fjor. Jeg har flyttet og nå finner jeg selvfølgelig ikke igjen den kontrakten. Oppbevarer advokaten denne kontrakten selv om vårt "forhold" er avsluttet?

Jeg har en kopi av kontrakten, som ikke er undertegnet så det er den som er undertegnet jeg har behov for. Den ble sendt fra min advokat til min x, min x undertegnet og sendte den til min advokat før han sendte den videre til meg. Da bør han vel ha en kopi av denne...?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært i samme situasjon, men min advokat måtte sende avgårde en del dokumenter i en klagesak og de må hun ha hatt liggende et sted, for hun spurte ikke meg om dem. (jeg som sitter med original)

Antar at advokater har slike ting liggende, men det er jo ikke verre enn å ringe og spørre.

Skrevet

Høyst sannsynlig gjør h*n det - iallefall for en viss periode.

Jeg fikk iallefall beskjed om at "min" advokat arkiverte saken etter at den var avsluttet.

Men *host*...ja, du vet... *kremt* ring til...osv. :)

Skrevet

Hehe jada jeg skal ringe i morgen. Fikk vite kl 17 i dag at jeg har behov for det dokumentet og da er det ikke mulig å få fatt i advokaten på kontoret. Derfor jeg spør her, for å bli (forhåpentligvis) litt beroliget. :)

Skrevet

Advokater er pliktig til å oppbevare papirer i sakene de har i 10 (?) år.

Skrevet

Flott. Saken ble avsluttet mellom han og meg i mai i år, så da bør han jo ha det.

Har ringt nå, men han er på kurs til i morgen, så får prøve igjen da. Dumme kontordama sa bare at "dette har ikke jeg no med" når jeg spurte. Så.. Jess.

Gjest Konservativ Mann
Skrevet

Jeg jobber som advokatfullmektig og er påpasselig med å ha kopier av alt jeg anser som relevant i en sak. Jeg vil anse det som svært uprofesjonelt og høyst kritikkverdig dersom advokaten din ikke har en kopi liggende (med mindre det er 10 år eller mer siden avtalen ble inngått. De fleste "rensker opp" arkivet etter en 10 års tid).

Skrevet

Jeg syns ikke advokaten min er helt super akkurat, men såpass bør han jo ha kontroll på. Om det stemmer det dere sier. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...