Gå til innhold

Hva er utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Hva mener andre? Er det greit at to arbeidskolleger driver og sender meldinger til hverandre på fritiden og på sms? Han er gift og jeg, hans kone kjenner ikke denne kvinnelige kollegaen. Meldingen avsluttes gjerne med kyssemunn osv.

Første gang jeg oppdaget det var for over et halvt år siden. Og jeg reagerte såpass sterkt dengang at jeg trodde at han forsto at jeg ikke aksepterte slik oppførsel.

Da han var full for noen dager siden og satt og sendte masse mld på slutten av kvelden snoket jeg på mobilen hans etter at han sovnet. (pga at jeg hadde mistanke) Og da så jeg at han hadde sendt henne mld. om hvor glad han var i henne osv. Og at han elsket henne og at hun var alt for han. Hun fleipet med at hun gledet seg til at de skulle på firmatur og at hun hadde ønsket å bo sammen med han. Og at hun var så glad i han og.

Jeg reagerte med sjokk da jeg oppdaget dette.

Uansett om det har kun vært mld og ikke noe fysisk så er dette utroskap i mine øyne. Han har bedt om unnskyldning og sagt at det aldri har vært noe og at hun bare har vært en god venn. og at han var så full den kvelden at han ikke husker at han sendte mld. engang.

Men nå klarer jeg ikke å tilgi han, selvtilliten min har fått seg en skikkelig knekk over at han kunne sitte ved siden av meg og sende mld. til henne, og jeg klarer ikke å stole på han.

Jeg har sagt at han må være helt ærlig mot meg og legge fra seg mobilen på bordet og slutte å ha den på seg hele tiden for å vise at han har ingenting å skjule (min mobil ligger slengt over alt, for jeg har aldri hatt noe hemmelig for han) Men han legger den ikke fra seg om natten engang og det tar jeg bare som bevis på at han fortsatt ikke er helt ærlig. Så hva gjør jeg nå? Han sier at han elsker bare meg, men hvordan kan jeg stole på han igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke stolt på at han ikke hadde vært fysisk utro.

At han sier han elsker henne hadde for meg vært grunn nok i massevis til å gå fra han.

Han har jo tydeligvis ikke tenkt til å slutte med dette med det første heller, siden han passer så godt på mobilen sin.

Skrevet

Hun gleder seg til de skal på firmatur sammen. De elsker hverandre. Hun er alt for ham.

Og du tror at de ikke har vært fysisk utro.

Jeg er veldig naiv. Men du er enda mer naiv, tror jeg.

Jeg er blitt bedratt selv, og har prøvd å jobbe meg gjennom det. Har kommet frem til at det ikke er verdt det. Noe er ødelagt for alltid. Hvorfor skal mitt kjærlighetsliv mangle noe essensielt resten av livet, fordi mannen vil ha det litt gøy på si? Neitakk. Om jeg havnet i en slik situasjon som deg, hadde jeg kastet ut mannen med en gang. Hadde ikke orket å høre på unnskyldninger, detaljer, ingenting. Jeg har lært hvor mine grenser går.

Lykke til.

Skrevet

Å være følelsesmessig utro er, for meg, verre enn å være fysisk utro. Jeg tror at mange kan begå en forferdelig tabbe og havne til sengs med noen, men et følelsesmessig forhold.... nei, det hadde jeg hatt store problemer med.

Og det som virket så utrolig sårt var når du beskrev hvordan det føltes at han skrev disse meldingene til henne når han satt ved din side.

Det finnes noe bedre for deg.

Skrevet

Huff, stakkar deg. Hvis han er interessert i å vinne tilbake tilliten din må han la mobilen ligge så du kan se hvis du føler behov for det. Dårlig gjort å ikke gjøre det når han vet at du har det vanskelig nå!

Skrevet (endret)

rart hvordan de utro så godt som alltid skylder på fylla!

Å skrive i en melding til en annen dame at han elsker henne.. NO WAY! Det er vel noe av det verste han kan si til en annen.

At hun gleder seg til firmatur.. jaha.. hvorfor det?

At hun ønsket hun bodde med han.. Ja... som venner på hvert sitt rom da eller?

Det er kanskje på tide at du våkner opp og ser hele bildet. Det er nok ikke bare meldingene de deler, det lukter av mer enn det.

Hadde dette vært meg i din situasjon er det noen ting som måtte blitt gjort for at dette forholdet i det hele tatt skal kunne ha en bitteliten sjanse i havet til å overleve.

1) Fylla har skylda, tydeligvis.. altså han må kutte ut alkoholen.

2) Bytte jobb

3) Kutte all kontakt

4) Full åpenhet om telefon, mail, msn og eventuelt andre kanaler for kommunikasjon som jeg ikke vet om.

Jeg ville vel sikkert ringt dama også. Ikke for å skjelle ut, men for å høre hennes side.

Likevel, hadde det vært meg i din situasjon så ville nok forholdet endt der.

Endret av Jigva
Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet
rart hvordan de utro så godt som alltid skylder på fylla!

Å skrive i en melding til en annen dame at han elsker henne.. NO WAY! Det er vel noe av det verste han kan si til en annen.

At hun gleder seg til firmatur.. jaha.. hvorfor det?

At hun ønsket hun bodde med han.. Ja... som venner på hvert sitt rom da eller?

Det er kanskje på tide at du våkner opp og ser hele bildet. Det er nok ikke bare meldingene de deler, det lukter av mer enn det.

Hadde dette vært meg i din situasjon er det noen ting som måtte blitt gjort for at dette forholdet i det hele tatt skal kunne ha en bitteliten sjanse i havet til å overleve.

1) Fylla har skylda, tydeligvis.. altså han må kutte ut alkoholen.

2) Bytte jobb

3) Kutte all kontakt

4) Full åpenhet om telefon, mail, msn og eventuelt andre kanaler for kommunikasjon som jeg ikke vet om.

Jeg ville vel sikkert ringt dama også. Ikke for å skjelle ut, men for å høre hennes side.

Likevel, hadde det vært meg i din situasjon så ville nok forholdet endt der.

Vi har vært sammen i over 20 år og har flere barn sammen, så å bryte tvert er slett ikke så enkelt.

Jeg har jo ingen bevis for at det har vært noe fysisk, han har aldri vært (trodde jeg) av den utro rundbrennertypen, mer enn sånn som er kompis med alle.

Han virker veldig oppriktig når han sier at han aldri har vært sammen med noen annen enn meg i alle disse årene. Jeg er mulig naiv men tenker jo at det kan jo være at det kun har vært meldinger og sånt og at han har vært betatt av henne. For hun virket ganske overasket over at han skrev at han elsket henne i den siste fyllemeldingen.

Men ja følelsesmessig utroskap og hemmelige mld over lengre tid er nok minst like ille enn noe som bare har skjedd i fylla en gang.

Jeg har forlangt full åpenhet om mobil og msn osv men han har bare skiftet passordene så jeg ikke kan sjekke lengre.

Men hvis man ser bort fra den siste jeg elsker deg mld, er det da vanlig og akseptabelt for andre at man driver og chatter og sender mld med arbeidskollegaer (som er opptatt i et forhold) som er på fritida? Og avslutter med kyssemunn og glad i deg ol? Har ikke arbeidskollegaer selv i min jobb men tror jeg ville følt meg utro hvis jeg drev og sendte mld til noen av det motsatte kjønn uten å fortelle om det. Er jeg gammeldags eller?

Skrevet

Det er ikke greit å skrive sånne meldinger som du beskriver. Du er ikke gammeldags.

Har han skiftet passordene???

Jeg svarte isted, og svarer igjen: var jeg i dine sko, så hadde jeg bedt han flytte ut på flekken. Til tross for 20 år sammen og barn. Det er HAN som ødelegger alt dette, ikke du. Og uansett hvem som har skyld, du må tenke på deg selv. Barna dine vil vel også lære at utroskap ikke er greit, heller enn at du blir og de lærer at "Det ordner seg".

Skrevet
Vi har vært sammen i over 20 år og har flere barn sammen, så å bryte tvert er slett ikke så enkelt.

Jeg har jo ingen bevis for at det har vært noe fysisk, han har aldri vært (trodde jeg) av den utro rundbrennertypen, mer enn sånn som er kompis med alle.

Han virker veldig oppriktig når han sier at han aldri har vært sammen med noen annen enn meg i alle disse årene. Jeg er mulig naiv men tenker jo at det kan jo være at det kun har vært meldinger og sånt og at han har vært betatt av henne. For hun virket ganske overasket over at han skrev at han elsket henne i den siste fyllemeldingen.

Men ja følelsesmessig utroskap og hemmelige mld over lengre tid er nok minst like ille enn noe som bare har skjedd i fylla en gang.

Jeg har forlangt full åpenhet om mobil og msn osv men han har bare skiftet passordene så jeg ikke kan sjekke lengre.

Men hvis man ser bort fra den siste jeg elsker deg mld, er det da vanlig og akseptabelt for andre at man driver og chatter og sender mld med arbeidskollegaer (som er opptatt i et forhold) som er på fritida? Og avslutter med kyssemunn og glad i deg ol? Har ikke arbeidskollegaer selv i min jobb men tror jeg ville følt meg utro hvis jeg drev og sendte mld til noen av det motsatte kjønn uten å fortelle om det. Er jeg gammeldags eller?

Da måtte i såfall denne arbeidskollegaen være min bestevenn i hele verden, som forstod at kyssemunnene var ment på kinnet, og glad i deg betyr bare glad i deg. Hadde det vært ett annet menneske, feks en mann jeg ikke kjente noe særlig, men vi var kollegaer, så hadde han enten respondert veldig positivt og VIRKELIG oppfattet som flørt, eller så hadde han avvist meg tvert. Verste fall skjelt meg ut, for slikt er ikke akseptabelt, det nekter jeg å tro... Du er ikke gammeldags nei, og mannen din skrev JEG ELSKER DEG til ei annen dame, den samme dama som gleder seg til firmatur, som ønsker å bo med din mann. Unnskyld meg honey, men hvor tror du egentlig hun har slike tanker og ideer fra...? Mannen din har nok bidratt til å gi henne inntrykk av at han ønsker det samme. Dersom dette hadde skjedd EN gang, og ALDRI igjen, han hadde kuttet kontakt med jenta tvert og bare behandlet som en arbeidskollega så greit nok. Med tillit og innsats kan det repareres. Men denne fyren her, da han ble bedt om å gi faen i slikt, så endrer han bare passord og styr og veser? Yeah, som om det ikke gir deg grunn til mistillit................ Her er det totalt brudd på tillit. Skal dette ordnes igjen, må det ordnes av HAM. Du sier dere har 20 år sammen, med barn og det hele. Nå er det HAN som faktisk driver og ødelegger. Hvor sikker er du på at han ikke bare drar fra deg, til fordel for denne dama han er så glad i....?

Jeg håper du finner ut noe smart i denne situasjonen, og at det ordner seg på en eller annen måte. Samlivsbrudd er aldri lett, og etter 20 år sammen så har man grodd skikkelig fast i rutinen og i hverandre, så kan forstå at tanken IKKE frister, spesielt med barn i bildet.. Men fortjener ikke barn glade og tilfredse foreldre? ER du lykkelig, glad og tilfreds? Er det mannen din som sørger for de følelsene? Jeg håper du tenker om hva som også er bra for deg, og ikke alle andre her..

:klem: i fleng..!

Skrevet
Da måtte i såfall denne arbeidskollegaen være min bestevenn i hele verden, som forstod at kyssemunnene var ment på kinnet, og glad i deg betyr bare glad i deg. Hadde det vært ett annet menneske, feks en mann jeg ikke kjente noe særlig, men vi var kollegaer, så hadde han enten respondert veldig positivt og VIRKELIG oppfattet som flørt, eller så hadde han avvist meg tvert. Verste fall skjelt meg ut, for slikt er ikke akseptabelt, det nekter jeg å tro... Du er ikke gammeldags nei, og mannen din skrev JEG ELSKER DEG til ei annen dame, den samme dama som gleder seg til firmatur, som ønsker å bo med din mann. Unnskyld meg honey, men hvor tror du egentlig hun har slike tanker og ideer fra...? Mannen din har nok bidratt til å gi henne inntrykk av at han ønsker det samme. Dersom dette hadde skjedd EN gang, og ALDRI igjen, han hadde kuttet kontakt med jenta tvert og bare behandlet som en arbeidskollega så greit nok. Med tillit og innsats kan det repareres. Men denne fyren her, da han ble bedt om å gi faen i slikt, så endrer han bare passord og styr og veser? Yeah, som om det ikke gir deg grunn til mistillit................ Her er det totalt brudd på tillit. Skal dette ordnes igjen, må det ordnes av HAM. Du sier dere har 20 år sammen, med barn og det hele. Nå er det HAN som faktisk driver og ødelegger. Hvor sikker er du på at han ikke bare drar fra deg, til fordel for denne dama han er så glad i....?

Jeg håper du finner ut noe smart i denne situasjonen, og at det ordner seg på en eller annen måte. Samlivsbrudd er aldri lett, og etter 20 år sammen så har man grodd skikkelig fast i rutinen og i hverandre, så kan forstå at tanken IKKE frister, spesielt med barn i bildet.. Men fortjener ikke barn glade og tilfredse foreldre? ER du lykkelig, glad og tilfreds? Er det mannen din som sørger for de følelsene? Jeg håper du tenker om hva som også er bra for deg, og ikke alle andre her..

:klem: i fleng..!

Hadde tenkt å svare igjen, men her hadde gjesten skrevet så akkurat det jeg tenkte.

Vil du forresten klare å stole på han i fremtiden??

Vil du bare fortsette å være sammen med han fordi dere har vært sammen i 20 år og har barn?

Som skilsmisse barn selv kan jeg fortelle at den dagen min mamma og pappa skilte seg så selv om det var vondt så var det også en lettelse.

Jeg sier ikke at du skal skille deg om du ikke vil det, men jeg håper bare du tenker på deg selv i dette her. Ikke bare på at du har vært gift så lenge.

Skrevet

For meg er det veldig lett å definere utroskap. Det er når man gjør noe man selv ikke ville likt/akseptert at den andre gjør mot deg.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Det er jo nettopp det at tilliten er borte som er problemet. Jeg føler meg skikkelig tråkka på og sliter med å innse at han jeg trodde var bare min mann, har slike følelser for en annen.

Jeg har følt lenge at det har vært noe pga det med mobilen som han aldri la fra seg og hemmelig passord på pc´n, pluss at han hele tiden prioriterte sine egne hobbyer på fritiden istedet for å være sammen med familien.

Så ja jeg har snoka både på pc`n hans og pluss at jeg tok og leste på mobilen hans 2 ganger. Det var med over et halvt års mellomrom. Begge gangene var det som sagt meldinger til henne. Og jeg forstår jo at det nok var mange flere mld i mellomtiden.

Han sier han ikke kan legge fra seg mobilen pga at jeg snoker, men det er jo pga hans oppførsel at jeg har gjort det. Han er redd jeg skal begynne å sende mld til vennene hans sier han. Men det ville jeg aldri drømt om å gjøre og det at han tror det om meg sårer meg bare enda mere.

Denne snokingen som jeg ikker er stolt av har skjedd det siste året og før det har jeg aldri vært sjalu, har stolt helt og fullt på han.

Jeg mener at den som ikke har noe å skjule heller ikke trenger å holde ting hemmelig. Min pc er uten passord og mobilen min ligger og slenger overalt.

Pga at han ikke klarer å legge seg helt flat og fjerne alle passord og kunne legge fra seg mobilen på bordet, så har han vel egentlig tatt valget selv da.

Jeg er ikke viktig nok for han til at han følge mitt ultimatium og da vil jeg heller aldri klare å stole på han igjen.

Skrevet

Huff, føler virkleig med deg her.. Jeg hadde ikke stolt på at det går an å si "jeg elsker deg" til noen, uten å ha hatt noe fysisk kontakt. Ordene i seg selv uttrykker også en følelse som er mye sterkere enn fysisk kontakt alene ville gjort. Hadde min samboer uttrykt sånne følelser overfor en annen, hadde jeg nok prøvd og avslutte forholdet. Ingen vil være nr 2, og det er jo det du blir når han sitter og sender meldinger til henne mens han sitter ved siden av deg.

Skrevet
Det er jo nettopp det at tilliten er borte som er problemet. Jeg føler meg skikkelig tråkka på og sliter med å innse at han jeg trodde var bare min mann, har slike følelser for en annen.

Jeg har følt lenge at det har vært noe pga det med mobilen som han aldri la fra seg og hemmelig passord på pc´n, pluss at han hele tiden prioriterte sine egne hobbyer på fritiden istedet for å være sammen med familien.

Så ja jeg har snoka både på pc`n hans og pluss at jeg tok og leste på mobilen hans 2 ganger. Det var med over et halvt års mellomrom. Begge gangene var det som sagt meldinger til henne. Og jeg forstår jo at det nok var mange flere mld i mellomtiden.

Han sier han ikke kan legge fra seg mobilen pga at jeg snoker, men det er jo pga hans oppførsel at jeg har gjort det. Han er redd jeg skal begynne å sende mld til vennene hans sier han. Men det ville jeg aldri drømt om å gjøre og det at han tror det om meg sårer meg bare enda mere.

Denne snokingen som jeg ikker er stolt av har skjedd det siste året og før det har jeg aldri vært sjalu, har stolt helt og fullt på han.

Jeg mener at den som ikke har noe å skjule heller ikke trenger å holde ting hemmelig. Min pc er uten passord og mobilen min ligger og slenger overalt.

Pga at han ikke klarer å legge seg helt flat og fjerne alle passord og kunne legge fra seg mobilen på bordet, så har han vel egentlig tatt valget selv da.

Jeg er ikke viktig nok for han til at han følge mitt ultimatium og da vil jeg heller aldri klare å stole på han igjen.

Og her kommer den klassiske Han legger skylden på deg. Altså, han tør ikke å legge fra seg mobilen fordi han er redd du snoker? Forstår ikke han at du dermed føler og VET du har grunn til å snoke? Han er redd du skal sende sms til vennene hans? Hvorfor i alle dager skulle du gjøre det? Dumme mann, han kunne i det minste kommet opp med en bedre grunn enn det der, om han først skal lyve. Skikkelig stygt gjort av ham, er det! Han er jo ikke en gang interessert i å dekke over noe.. Han sletter ikke sms'ene han får fra henne. For det hadde vel egentlig vært det smarteste, at han slettet alt, så lot telefonen ligge på bordet? Slettet all logg fra pc'en og la den stå tilgjengelig? Fyren høres jo ut som han VIL at du skal mistro ham jo..! Og han bevist velger sine egne hobbyer fremfor familieaktiviteter, han er følelsesmessig utro mot deg og skjuler det ikke en gang....

Kanskje denne fyren er ferdig med å leke familie med deg, og vil ut? Håper at du skal få nok og dumpe ham? Jeg mener, høres jo ut som han gir deg grunn til mistillit med vilje nærmest... Nei uff, så vanskelig situasjon.. Samtidig fortjener du ikke det der, du skriver jo selv at du ikke stoler på ham, og han vil ikke en gang følge ditt ulitmatum, som ikke er en sååå jævlig skrutvinge, du kunne bedt om verre! Klarer han ikke dette, så er ikke han innstilt på å ville det en gang..

Skrevet

fyfader er det mulig!!!

det er sånne rasshøl mannfolk som gjør meg direkte kvalm og forbanna!!!!

unnskyld meg, men hvis du virkelig gidder å holde ut med det her. så er det totalt lavmål av deg!! og mannen din bryr seg tydeligvis ikke lenger om deg siden han gjør dette så opplyst.

vis at du har litt selvrespekt igjen da kvinne! GÅ! det finnes så mange gode menn der ute som ville gjort alt for deg.

blir du i dette her- så ser han at han kan gjøre akkuratt som han vil, og du blir uannsett..

Skrevet
fyfader er det mulig!!!

det er sånne rasshøl mannfolk som gjør meg direkte kvalm og forbanna!!!!

unnskyld meg, men hvis du virkelig gidder å holde ut med det her. så er det totalt lavmål av deg!! og mannen din bryr seg tydeligvis ikke lenger om deg siden han gjør dette så opplyst.

vis at du har litt selvrespekt igjen da kvinne! GÅ! det finnes så mange gode menn der ute som ville gjort alt for deg.

blir du i dette her- så ser han at han kan gjøre akkuratt som han vil, og du blir uannsett..

Her ble det sagt hardt og brutalt, men sannheten svir dessverre ofte.. Gjest her har nok rett! :(

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Nei han har nok forstått at nå er det nok.

Han har fått temmelig klar beskjed om det. Men det er slutt fra min side og ligge med hodet under dyna og gråte. Jeg er egentlig en ganske sterk person men etter et sammenbrudd i fjor har jeg vært veldig deprimert men var på vei opp igjen. Så da jeg fikk det her slengt i fjeset slo det meg rett ut.

Men nå er det nok!

Selv om jeg har passert 40 og lagt på meg endel de siste årene ser jeg fortsatt ganske bra ut får jeg høre, har hatt mange tilbud selv men er ikke av den utro typen. Og det trodde jeg ikke han heller var.

Men vil han kaste bort alt han har på en som (selvfølgelig) er 10 år yngre så værsågod. Han vet at de av våre barn som er voksne vil forakte han for hans oppførsel. Han forstår nok at han har dummet seg skikkelig ut.

Han klarer ikke å gi meg en skikkelig forklaring på noe.

Og i går kom det enda en ny løgn, han sa at selv om du ikke tror på meg så er de to gangene det ble sendt meldinger på mobilen(med et halvt års mellomrom) de eneste gangene vi har hatt kontakt på fritida...

Men jeg har jo tidligere vært og sett på begge mailadressene hans på pc´n og hun er lagt til både på som kontakt både på msn og den andre...

Nei nå får snart sannheten komme på bordet her!!

Jeg lar meg ikke tråkke mere på nå.

Skrevet

Girl power! :) Bra, vær sterk. Synes du har din fulle rett. Ikke noe vits å kaste bort tid på en slik mann.

Lykke til! Vær sterk og stolt av deg selv.

Skrevet
Nei han har nok forstått at nå er det nok.

Han har fått temmelig klar beskjed om det. Men det er slutt fra min side og ligge med hodet under dyna og gråte. Jeg er egentlig en ganske sterk person men etter et sammenbrudd i fjor har jeg vært veldig deprimert men var på vei opp igjen. Så da jeg fikk det her slengt i fjeset slo det meg rett ut.

Men nå er det nok!

Selv om jeg har passert 40 og lagt på meg endel de siste årene ser jeg fortsatt ganske bra ut får jeg høre, har hatt mange tilbud selv men er ikke av den utro typen. Og det trodde jeg ikke han heller var.

Men vil han kaste bort alt han har på en som (selvfølgelig) er 10 år yngre så værsågod. Han vet at de av våre barn som er voksne vil forakte han for hans oppførsel. Han forstår nok at han har dummet seg skikkelig ut.

Han klarer ikke å gi meg en skikkelig forklaring på noe.

Og i går kom det enda en ny løgn, han sa at selv om du ikke tror på meg så er de to gangene det ble sendt meldinger på mobilen(med et halvt års mellomrom) de eneste gangene vi har hatt kontakt på fritida...

Men jeg har jo tidligere vært og sett på begge mailadressene hans på pc´n og hun er lagt til både på som kontakt både på msn og den andre...

Nei nå får snart sannheten komme på bordet her!!

Jeg lar meg ikke tråkke mere på nå.

SÅ BRA!!!!!!!!!!!!! Nå tar du ett tak i deg selv og livet DU skal få og som du fortjener, og da trenger du ikke løgnaktige drittsekker som ikke en gang bryr seg om å dekke over utroskapen sin skikkelig, men bare hinter til den hele tiden! All støtte til deg, og alle andre kvinner der ute i din situasjon, dere fortjener bedre!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...