Fakse Skrevet 25. juni 2003 #21 Del Skrevet 25. juni 2003 Finner kesam "over alt" nå, og synes det er en fantastisk mulighet for å kunne lage sunne dressinger og paier. Har prøvd både lett og vanlig, og synes smaken på begge er nøytral og grei. Bruker aldri posedressing da, så jeg smaker jo til slik jeg selv liker det. I pai får kesam samme effekten som cottage cheese, bunnen blir mager, men ikke like sprø som med bare smør. Har kuttet ut rømme helt etter at det kom kesam i butikkene. I sauser der det ikke er mulig å bruke kesam bruker jeg heller fløte enn rømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 26. juni 2003 #22 Del Skrevet 26. juni 2003 Mamma bakte denne her om dagen: http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/ind...ndex.hbs?o=1078 Kjempe god og saftig. Og uten smør blir den jo litt "sunnere". Vil forestille meg at det funker like fint med den lett varianten til denne oppskriften! Jeg vil ihvertfall snart prøve meg på den, igjen! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå