Gå til innhold

Interiørarkitekt studie


Skusla

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på dette??

Hvor lang tid det tar, hvor man kan ta fagene for å bli interiørarkitekt, hvilke fag inngår??

Hva tjener en ferdig utdannet interiørarkitekt`????

Å hvordan er jobbmarkedet for IA????

Å om noen som evt er eller kjenner noen som jobber som dette kan fortelle litt om arbeidet sitt... :D

Takknemmelig for alle svar!!!!!!!

Ha en fin dag alle KG'ere... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 6 måneder senere...

Noen som har peiling nå da? Interiørkonsulent f.eks. Man må kanskje ut av Norge for å bli interiørarkitekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg kjenner ingen, men interiørarkitektstudiet finnes vel både på MI og i Oslo - vet ikke om det er arkitekthøyskolen ellernoe man går på da? Tar sikkert tre - fem år det da. PÅ MI tar det to år, men er jo selvfølgelig svinedyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det skal være et studium på Kunst- og Håndverksskolen så vidt jeg vet. Ellers er visstnok Danmark store på dette. I tillegg finnes det jo brevkursvarianten.

Vurderte å bli interiørarkitekt selv en gang, men kom aldri så langt at jeg undersøkte nøyere hva studiene gikk ut på.

Tror nok det kan være litt vanskelig å tjene seg rik på dette, men det er jo mer fokus på bruk av eksperter nå.... Tror nok det er en del som jobber i gardin-/interiørbutikker som veiledere. I arbeidsuken min på ungdomsskolen jobbet jeg for en interiørarkitekt, men hun jobbet mest med kjøkkentegninger. Kanskje ikke særlig kreativet i lengden....

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørarkitekt blir du på Kunsthøyskolene i Bergen og Oslo.

Det tar nok en 5-års tid, og begynnerlønnen på et arkitektkontor kan vel ligge på ca. 300.000 (nå gjetter jeg riktignok...)