Gå til innhold

Interiørarkitekt studie


Skusla

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på dette??

Hvor lang tid det tar, hvor man kan ta fagene for å bli interiørarkitekt, hvilke fag inngår??

Hva tjener en ferdig utdannet interiørarkitekt`????

Å hvordan er jobbmarkedet for IA????

Å om noen som evt er eller kjenner noen som jobber som dette kan fortelle litt om arbeidet sitt... :D

Takknemmelig for alle svar!!!!!!!

Ha en fin dag alle KG'ere... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 6 måneder senere...

Noen som har peiling nå da? Interiørkonsulent f.eks. Man må kanskje ut av Norge for å bli interiørarkitekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg kjenner ingen, men interiørarkitektstudiet finnes vel både på MI og i Oslo - vet ikke om det er arkitekthøyskolen ellernoe man går på da? Tar sikkert tre - fem år det da. PÅ MI tar det to år, men er jo selvfølgelig svinedyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det skal være et studium på Kunst- og Håndverksskolen så vidt jeg vet. Ellers er visstnok Danmark store på dette. I tillegg finnes det jo brevkursvarianten.

Vurderte å bli interiørarkitekt selv en gang, men kom aldri så langt at jeg undersøkte nøyere hva studiene gikk ut på.

Tror nok det kan være litt vanskelig å tjene seg rik på dette, men det er jo mer fokus på bruk av eksperter nå.... Tror nok det er en del som jobber i gardin-/interiørbutikker som veiledere. I arbeidsuken min på ungdomsskolen jobbet jeg for en interiørarkitekt, men hun jobbet mest med kjøkkentegninger. Kanskje ikke særlig kreativet i lengden....

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørarkitekt blir du på Kunsthøyskolene i Bergen og Oslo.

Det tar nok en 5-års tid, og begynnerlønnen på et arkitektkontor kan vel ligge på ca. 300.000 (nå gjetter jeg riktignok...)

Men, disse toårige private tilbudene gjør deg dessverre ikke til interiørarkitekt, men interiørkonsulent. Med desto mindre muligheter for annet enn jobb i interiørbutikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg vet om et par som har blitt interiørkonsulenter og startet egne bedrifter som går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

En venninne av meg studerte IA i England og fikk jobb på et arkitektkontor, men de morsomste interiørjobbene var det arkitektene selv som tok seg av! Jeg tror ikke at de som studerer på MI og NKI får jobb på arkitektkontorer. Jeg tror mange av de havner i forskjellige butikker. Ring rundt til ulike arkitekter og hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å påbygge og fordype seg så jeg tror mulighetene er mange om man bare står på og er dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...