Gå til innhold

tale til mamma, 60 år.

blå

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor dette emne hørere hjemme.

Jeg har bestemt meg for å holde tale til mamma som skal ha fest på 60 års dagen sin.

Hun har hjulpet oss så utrolig mye, og hun fortjener noen gode ord. Men jeg vet ikke hva og hvordan jeg skal si det.

Noen som har litt erfaring med taler og sånt? Jeg er altså helt ubrukelig, men jeg vet at det ville bli satt så stror pris på.

Kan noen hjelpe meg?

hilsen lille "taletrengte" blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da mødre ble til

var tanken ganske klar.

For mødre har noe i seg

som ingen andre har.

De øser av sin omsorg

og deler alt de vet.

De viser deg at livet

er håp og kjærlighet.

Derfor har vi mødre

og dersom du spør meg.

Den beste mor i verden

det er nettopp DEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pinkbunni

Jeg og mine brødre skulle holde tale til mine besteforeldre sin 70års dag.

Det vi gjorde var å sette oss ned alle tre og gå igjennom stikkord vi følte "dekket" de, og små historier vi kom på med de. F.eks. Min bestemor og blomster, min bestefar og juletrær, når min bestefar ble rundlurt av min lillebror, at min bestefar skriver ned hele slektshistorien sin sånn at vi skal få lese den og kjenne oss igjen, osv osv osv.

Når vi kom på disse tingene skrev jeg videre rundt det, og så lese mine brødre igjennom det og kom med forbedringer :) Det var en veldig grei måte å gjøre det på. Når vi først forkuserer på å bruke lite ord, som en bainstorming, er det lettere å skrive videre på dette :)

Vet ikke om dette er basic taleskriver ting som alle vet, men jeg fant iallefall ut av det av meg selv.

Ellers er www.ordtak.no en fin side med masse sitater. Der kan du søke på "mor", og så finne sitater du føler passer, og så skrive litt rundt det..

Det er mine tips iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blå uinnlogget

Tusen takk for tips.

Det var et flott dikt, jeg begynte å grine når jeg leste det. Vet ikke helt om det er bra eller dårlig. Jeg har ikke lyst på en tåredryppende tale. :)

Har fått ned noen stikkord, men jeg synes det var vanskelig å finne en tråd rundt det.

Tar gjerne imot flere råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...